מסלול המשלב מספר סינגלים בגליל התחתון

אורך המסלול 34.4 ק"מ
טיפוס מצטבר: 598 מ'
נקודת ההתחלה והסוף: חניית הרכבים ליד נחל ציפורי (ליד קיבוץ הסוללים – מצפון לשמשית)
יום שישי: 1.12.2023

דרכים:

כביש – דרך סלולה – מידרכה: סה"כ כ- 3.2 ק"מ.
דרך עפר: סה"כ כ- 18.5 ק"מ.
סינגלים: סה"כ כ- 12.7 ק"מ.

הפעם מסלול בהזמנה:
נתבקשתי לתכנן ולהכין מסלול סביב זרזיר

המסלול בקצרה:

תחילת המסלול בסינגל הסוללים, לצד השדות של צפון עמק יזרעאל מעבר לבית לחם הגלילית והלאה דרך השדות המשך לזרזיר. בדבל נחמד עלייה מתונה לסינגל תמרת ועם הסינגל ודרכי 4/4 עלייה למתחם מחנה הקיץ של הנוער העובד והלומד.
עלייה לצד נחל צבי לכיוון כפר החורש והלאה על מורדות הנחל המשך לכיוון עילוט. מפאתי הישוב מעבר לסינגל גבעת האלה, והלאה לסינגל שמשית לסיום המסלול.

תאור המסלול

• התחלנו את הרכיבה מחניית הרכבים ליד נחל ציפורי (מצפון לשמשית), עם השביל הסלול הגענו לכיכר בק"מ 0.7 ולצד הכביש המשכנו לצפון, בק"מ 0.9 פנינו לצפון והתחלנו את הרכיבה בסינגל הסוללים המסומן.
  • עם הסינגל הזורם המשכנו עד ק"מ 4, כאן במפגש עם הדרך פנינו למערב, בגשר שתחת הכביש חצינו את כביש 77 ועם הדרך הטובה המשכנו עד לכביש 7620 (ק"מ 6.3), כאן חצינו את הכביש, המשכנו עם הדרך במקביל לכביש, ובק"מ 6.5.פנינו למערב.
  • בפיצול השבילים בק"מ 7 עדיף לפנות עם השביל השמאלי, אנחנו המשכנו עם הימני עברנו בחורש, הקפנו את פינת חי מדרום, עברנו בין הבתים והתחברנו לכביש הראשי (ק"מ 7.9).
  • ברחוב הראשי עברנו לצד הבתים היפים שניבנו ע"י הטמפלרים בתחילת המאה הקודמת, עצרנו בק"מ 8.3 בבית העם ובהמשך עם הכביש יצאנו מהישוב לצד שער הרכבים (ק"מ 9.4). מיד אחרי השער פנינו לדרום לחוות התבלינים, עברנו דרך החווה (ק"מ 10.6) ועם הדרך הטובה ירדנו לדרום.
  • חצינו את כביש 77 ואת נחל נהלל (שהיה מעט רטוב )תחת הגשר (ק"מ 11.5) והמשכנו בדרכים לבנות בין שטחי החקלאות של העמק עד כביש 7626 (ק"מ 15.3), כאן עברנו מעל מעקה הכביש ונכנסנו לזרזיר לאזור מזאריב.
  • זרזיר הוא ישוב בדואי המלכד 5 נחלות ישוב של 5 שבטים שאוחדו בשנת 1996 למועצה מקומית אחת, שבט מזאריב הוא הגדל מבין השבטים.
  • את הכביש עזבנו בק"מ 15.7, עד ק"מ 17.4 עלינו בדרך / דבל יפה בשיפוע מתון שמדי פעם מעברים נחמדים ומכאן ירדנו לצפון מזרח עם סינגל תמרת.
  • עם מסלול הסינגל עלינו בתלילות בינונית פלוס ובק"מ 20 עזבנו את מסלול הסינגל והמשכנו בדרך הנמשכת למזרח איתה הגענו (בק"מ 21) למתחם מחנה הקיץ של תנועת הנוער העובד והלומד.
  • עברנו בשער שהיה פתוח (הפרצה שהייתה תמיד לצד השער טופלה) , חצינו את המתחם ויצאנו בצידו המזרחי של המתחם דרך השער הפתוח (ק"מ 21.5).
    [בתקופה בה המחנה פעיל אין מעבר במתחם, אופציות שונה למעבר האזור הוספתי במסלול אחר שעברתי במקום].
  • ממתחם המחנה ירדנו עם הכביש לנחל צבי (ק"מ 21.8) ובדרך הטובה במעלה הנחל עלינו למזרח, בפיצול השבילים בק"מ 23.2 פנינו לצפון ומיד למערב.
  • עם הדרך העוברת בצד הצפוני של נחל צבי המשכנו עד ק"מ 25.5, כאן פנינו לצד מתחם מחנה הקיץ לצפון, ועם סינגל קצת מאתגר עברנו מספר מעברים וירדנו עד לדרך בפאתי עילוט (ק"מ 26). מכאן עלינו עם הדרך לצפון, עברנו אזור ריכוז זבל ובכיכר ליד הבתים המערביים של הישוב (ק"מ 26.5) פנינו ימינה לצפון מערב ועם השביל יצאנו בירידה מהישוב.
  • בק"מ 27.1 פגשנו את סינגל גבעת האלה, עם הסינגל הנהדר ירדנו למפגש עם הדרך בק"מ 28.8, המשכנו עם הדרך על מסלול הסינגל עד ק"מ 30, כאן עבודות עפר מחקו קצת את הנתיב ולאחר כ- 200 מ' המשכנו את הרכיב עם הסינגל המסומן היורד לצפון עד לדרך הלבנה שלצד הנחל (ק"מ 31.3).
  • בק"מ 31.5 פנינו לצד החורש לצפון מזרח ולאחר כ- 200 מ' פגשנו את סינגל שמשית איתו ירדנו לכיוון הכביש העולה לשמשית. בק"מ 32.4 עלינו למזרח עם הדרך המקבילה לכביש, חצינו את הכביש בק"מ 32.8, עברנו מעל מעקה הבטיחות של הכביש ועם מסלול סינגל שמשית עלינו עלייה קצרה אחרונה וגלשנו לחניית הרכבים לסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

בית לחם הגלילית – בית העם – אחד מבתי הטמפלרים (ק"מ 8.3)
בית לחם הגלילית – מגדל המים ליד בית העם – מבנה טמפלרי (צים ישי )
בית לחם הגלילית (ק"מ 8.3)
בית לחם הגלילית – אחד מבתי הטמפלרים (ק"מ 8.5)
בבית לחם הגלילית (צולם במסלול אחר באזור)
שדות עמק יזראעל (ק"מ 13.7)

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216