הצורך החוזר לתכנון מסלולי הרכיבה, הביא אותי הלכיר מבחר כלים ואפשרויות שעזרו לי בתהליך. למדתי להכיר את סוגי הרכיבה אותן אני מעדיף ואת הדגשים לבחירת המסלולים המתאימים לי.
נקודות החשובות לי בתכנון מסלול:

  • תזמון הטיול והתאמת הטיול למזג האוויר היא אחת הנקודה החשובות . רכיבה בחום בקיץ או כניסה עם האופניים לבוץ, יכולים להיות גורם משמעותי בחווית הטיול.
  • בקיץ, בדרך כלל אעדיף להתחיל את הרכיבות מוקדם בבוקר או לדחות לשעות אחר הצהרים. צל (רכיבה באזור מיוער), ואם יש מעין לרחצה במסלול, הם שיקולים נוספים שאבדוק .
  • בתקופת החורף, השיקול העיקרי הוא נושא הבוץ , בדגש על מעברים באזורים הבעייתיים של המסלול (חציית נחלים, מעבר בגשרים מתחת לכבישים, אזורים עם ניקוז בעיתי וכו').
    שיקולים נוספים אליהם אתיחס : האם צפוי לרדת גשם באזור הרכיבה, כמה גשם ירד בימים האחרונים שקדמו לרכיבה המתוכננת ומה סוג הקרקע. (באזורים בהם הקרקע חולית ניתן לרכב כמעט בצמוד לגשם, ובאזורים בהם הקרקע כבדה גם שבוע ללא גשם לא תמיד מספיק למנוע בוץ), אני בודק גם את תחזית הרוח.
    דגש בענין הבוץ: בוץ לא הולך טוב עם אופניים, בנושא זה תמיד עדיף לרדת מהאופניים לחפש מעקף או להרים את האופניים על הכתף ולא לעבור ברכיבה באזור בוצי.
  • אורך המסלול וכמות העליות במסלול הם המרכיב העיקרי בתכנון המסלול. אני מתיחס גם לתיזמון העלייה במהלך המסלול. כוון שרוב המסלולים שלי הם מעגליים, אני מעדיף שתחילת המסלול תהיה באזור הנמוך יותר של המסלול, כך שחציו השני של המסלול יהיה במגמת ירידה.
  • חלק מתכנון המסלול מוקדש גם לנקודות העניין שבאזור הטיול.
  • את חלק מהרעיונות למסלולים, אני לוקח מרכיבות של אחרים. בתפריט קישורים צירפתי מספר אתרים בהם ניתן למצוא מסלולים רבים ומגוונים.

אתרים בהם אני נעזר לתכנון המסלול :


1
Israel Hiking and Biking Maps

האתר הבסיסי שבו אני משתמש לתכנון המסלול.
[לפרטי השימוש באתר]


2
Strava Global Heatmap

האתר מציג את "אזורי החום" של המסלולים שהועלו ע"י משתמשי strava. בעזרת האתר ניתן לראות היכן ישנה פעילות רכיבה
[לפרטי השימוש באתר]


3
אתר המפות ההמשלתי www.govmap.gov.il

באתר תצלומי לווין ומפות מעולים, באתר קיימת אפשרות להוסיף שכבות על גבי התצ"ל .
לדוגמא: ניתן להוסיף את השיכבה "נחלים" , לאחר הוספת השיכבה ניתן להקיש על ערוץ הנחל, והאתר יציג את שם הנחל. או דוגמה שונה: ניתן להוסיף "גבולות ישוב" הקשה בתוך גבול הישוב תציג את שם הישוב.
(ניתן להוסיף מספר שכבות, רבות ומגוונות).
www.govmap.gov.il


4
אתרים לצורך תכנון ובדיקת נקודות עניין במסלול המתוכנן:

האתר המפות וחוכמת ההמונים: עמוד ענן
באתר ניתן לראות נקודות עניין שתועדו ע"י משתמשי האתר .

אתר סקרי טבע ונוף דש"א
מכון דש"א עוסק בפיתוח כלים, המלצות מדיניות ובסיסי מידע שיבטיחו שמירה על משאבי הקרקע והשטחים הפתוחים ופועל ליישומם במדיניות, בתכנון ובביצוע

אתר הסקר הארכיאולוגי של ישראל
במת פרסום הסקרים של רשות העתיקות הקיים מאז 2007. מפות הסקר שהוצאו כספרים נמצאות באתר אליהן נוספו עשרות מפות סקר בשנים האחרונות. המפות כוללות מבואות גיאוגרפיים וארכיאולוגיים, תיאור אתרים עתיקים והיסטוריים, איורים, תכניות, מפות תקופתיות, ורשימת מקורות. האתרים מוצגים בריבועי סקר ששטחם 100 קמ"ר (10X10 ק"מ).

5 מפת גוגל

חלק משמעותי מכבישי הארץ צולמו ע"י גוגל, במפת גוגל ניתן לעבור ולהתקדם לאורך הכביש וליראות תמונה ברורה של הכביש, שולי הכביש ומה שמסביב.
לפני מעבר מתוכנן על קטע כביש, אני בודק אם הכביש מצולם, והאם יש שולי כביש רכבים. בנוסף ישנם פעמים שאני בודק פרטים לצד הכביש (חיבור דרך, גשר וכו')

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

כתיבת תגובה