מסלול קיצי המשלב מעבר במספר מעינות ולסיום המסלול מעבר במנהרת כרם החוצה את רכס לבן.

אורך המסלול: 40.6 ק"מ
טיפוס מצטבר: 841 מ'
נקודת ההתחלה והסוף: חניית הרכבים (רכבת העפר) בקירבת נחל שורק – מצפון לעין כרם
יום שבת: 6.6.2023


דרכים:

כביש – דרך סלולה – מידרכה: סה"כ כ- 10 ק"מ.
דרך עפר: סה"כ כ- 19.6 ק"מ.
סינגלים: סה"כ כ- 11 ק"מ.


המסלול בקצרה:

מחניית הרכבים עלייה לשכונת עין כרם, ממנה עלייה בסינגל לבית חולים הדסה עין כרם. מעבר במתחם בית החולים וממנו חיבור לסינגל המעיינות.
לאורך סינגל המעיינות, מעבר בעין שריג, עין תמר ועין עוזי, ובהמשך חיבור לסינגל הרכסים המשלב מעברים טכניים ויורד בתלילות לנחל רפאים.
מנחל רפאים עלייה משמעותית, מעבר מדרום להר רפאים וחיבור לסינגל נחמד היורד לעין קובי.
מעין קובי ירידה לנחל רפאים, עלייה מתונה לעין איתמר ובהמשך לעין לבן לרחצה והתרעננות.
מעין לבן כניסה למנהרת כרם / מנהרת הגיחון, ירידה במנהרה עד סופה וממנה ירידה קצרה בדרך בה התחלתי את היום עד סיום המסלול.

תאור המסלול

  • מרחבת העפר בה חניתי, התחלתי את הרכיבה עם הדרך למערב עד לכביש 395, בכביש פניתי לשמאל ולאחר כ- 30 מ' במקום בו נוח לעבור את מעקה הבטיחות, עברתי לדרך שממערב לכביש (ק"מ 0.5).
  • עם הדרך עליתי לדרום, בק"מ 0.8 חציתי את כביש 386 ועם שביל האופניים הסלול עליתי עד פתח מנהרת כרם / מנהרת הגיחון (ק"מ 1.4).
  • הקפתי את פתח המנהרה ממזרח והמשכתי בעלייה עם השביל, לאחר כ- 50 מ' עליתי מדרגה רגלית והמשכתי לעלות עד לכביש שכונת עין כרם (ק"מ 1.7), כאן פניתי עם הכביש לכיוון מעיין מרים (ק"מ 1.8) ועם הכביש המשכתי למערב.
  • בק"מ 2.3 נכנסתי לסינגל העולה לחניית הרכבים של בית חולים הדסה עין כרם (ק"מ 2.6), עם כביש של בית החולים עליתי לשער הכניסה הראשי של בית החולים (ק"מ 3.5), מהשער המשכתי על המדרכה הצרה למזרח עד למחסום רכבים (ק"מ 3.8), עברתי את המחסום ועליתי בדרך לבנה למערב.
  • ממפגש עם הכביש היורד לעין שריג (ק"מ 5.4) ירדתי עם הכביש ובהמשך ירדתי עם הדרך עד לעין שריג (ק"מ 6). לאחר ביקור קצר במקום המשכתי עם סינגל המעיינות הברור, עברתי בעין תמר (ק"מ 7.3), עצרתי לרגע בעין עוזי בברכה שהייתה מלאה במיוחד, והמשכתי עם הסינגל עד ק"מ 9.1.
  • כאן במפגש עם הדרך פניתי לדרום מערב, לאחר כ- 100 מ' במפגש עם הכביש המשכתי כ- 50 מ' למערב ונכנסתי עם המדרכה הסלולה לחורש (ק"מ 9.3).
  • בק"מ 10 עזבתי את המדרכה והתחלתי את הרכיבה בסינגל הרכסים הברור היורד לנחל רפאים ומשלב לאורכו מעברים טכניים רבים. במפגש עם הדרך הלבנה בק"מ 14.5 פניתי למזרח ובק"מ 15.1 עזבתי את הדרך וירדתי עם הסינגל הקטן לערוץ נחל רפאים.
  • בצד המערבי של הנחל עברתי בגשרון שתחת מסילת הרכבת הישנה העולה לירושלים, ומכאן המשכתי ברגל בעלייה של כ- 250 מ' המשלבת מדרגות סלע בתוך החורש היפה והצפוף. מק"מ 15.5 המשכתי ברכיבה עם הסינגל עד המפגש עם הדרך שבק"מ 15.6.
  • עם הדרך ירדתי במקביל לנחל רפאים עד פיצול הדרכים בק"מ 17.2 ומכאן התחלתי עלייה משמעותית של כ- 4 ק"מ. תחילת העלייה קשה, בתלילות בינונית פלוס עד ק"מ 18.3 ובהמשך מתמתנת מעט.
  • בק"מ 21.4 נכנסתי לסינגל נחמד וברור שסופו במפגש עם הכביש הניכנס לעין קובי (ק"מ 22.6), לאחר ביקור קצר בעין קובי ובנקבה שבמקום (ק"מ 23) המשכתי בירידה בדרך הלבנה היורדת לצפון.
  • עם הדרך הלבנה הרחבה ירדתי עד ק"מ 24.4, כאן בצומת השבילים ירדתי לדרך 4/4 לצפון ובתוך החורש הנטוע ירדתי לנחל רפאים. עברתי מעל מסילת הרכבת במקום שנוח לחצות (ק"מ 26.5) ועם הדרך ירדתי במקביל לנחל עד ק"מ 28.5.3.
  • בצומת השבילים בק"מ 26.5 התחלתי עלייה מתונה בדרך לבנה עד ק"מ 31.5 ומכאן נכנסתי לסינגל נחמד שסופו במפגש עם הדרך בק"מ 32.6.
  • עם הדרך המשכתי פחות או יותר בקו גובה, עברתי בברכה הנחמדה בעין איתמר שהיה מעט עמוס (ק"מ 33.8).
  • בק"מ 34.2 במפגש עם כביש המטיילים המשכתי עם הכביש לצפון מזרח עד הפניה לעין לבן (ק"מ 36), כאן פניתי לצפון מערב והמשכתי כ- 100 מ' עד לעין לבן.
  • בעין לבן בריכה גדולה ויפה, המקום מטופל ושמור ויש פינות צל בהם אפשר לשבת. בדרך כלל ישנם לא מעט מטיילים במקום ולעיתים רועש. לאחר הפסקה של רחצה והתרעננות המשכתי ברכיבה.
  • בפיתולים ירדתי עם הכביש ובק"מ 36.9 פניתי לשביל האופניים הסלול לצפון מערב המוביל למנהרת כרם (מנהרת הגיחון) ולאחר כ- 300 מ' הגעתי לפתח המנהרה.
  • מנהרת כרם או מנהרת הגיחון הפתוחה לרוכבים בלבד, אורכה כ- 2 ק"מ , המנהרה פתוחה באופן קבוע בחלק משעות היום ולפי השילוט במקום (קיץ 7:00 עד 19:00 // וחורף 7:00 עד 16:30).
  • חציתי במנהרה כרם את רכס לבן בירידה לצידה השני (ק"מ 39.3) ובדרך בה התחלתי את היום המשכתי עד סיום המסלול:
    עד ק"מ 39.9 ירידה עם השביל האופניים הסלול, כאן חציתי את הכביש ועם הדרך ירידה של כ- 300 מ' לצפון. בק"מ 40.3 מעבר מעל מעקה הבטיחות הנמוך של הכביש, ירידה של כ-30 מ' לצד הכביש לצפון ופנייה למזרח לסיום המסלול.

הערות ואזהרות


לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

 

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן



מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)


מעיין מרים עין כרם (ק"מ 1.8)
עין שריג (ק"מ 6.1) צולם בטיול אחר באזור
עין תמר (ק"מ 7.3) צולם בטיול אחר באזור
עין עוזי (ק"מ 7.6)
מעבר בגשר תחת מסילת הרכבת (ק"מ 15.2)
מעבר פסי הרכבת (ק"מ 26.5)
עין איתמר (ק"מ 33.8) צולם בטיול אחר באזור
עין לבן (ק"מ 36.2)
מנהרת כרם (מנהרת הגיחון)

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216

כתיבת תגובה