מסלול קיצי בסוף היום, הכולל רכיבה לילית בירידה מהגלבוע לעמק הירדן, המשלב רחצה בשתי בריכות נהדרות.

אורך המסלול 46.4 ק"מ.
טיפוס מצטבר: 354 מ' (ירידות כ- 990 מ').
נקודת ההתחלה: קיבוץ מעלה גלבוע
נקודת הסיום: חנייה בתחנת הדלק על כביש 90 מדרום לחמדיה
יום חמישי: 18.7.2024

דרכים:

כביש – דרך סלולה – מידרכה: כ- 8.4 ק"מ.
דרך עפר: סה"כ כ- 28.3 ק"מ.
סינגלים: סה"כ כ- 9.7 ק"מ.

הפעם יצאנו למסלול של סוף היום הכולל רכיבה לילית.
התכנון המקורי היה הקפצת רכבים, אך בפועל חבר הקפיץ אותנו למעלה גלבוע ואת הרכבים השארנו בחנייה בתחנת הדלק דור אלון (על כביש 90 מדרום לחמדיה).

כשנפגשנו בתחנת הדלק קצת חששנו מהחום, 16:00 והטמפרטורה 40 מעלות בצל.
עם העלייה לכיוון הגלבוע ירד קצת החום ולפני שהתחלנו את הרכיבה סביב השעה 17:00 היינו עם 36 מעלות.

במסלול (בעיקר בחציו הראשון) ליוותה אותנו רוח נעימה שבהחלט עזרה, ובחלקו התחתון טבלנו בשתי ברכות טובות ומרעננות כך שמהחום ממש לא סבלנו. בחלקו העליון של המסלול עד אזור ק"מ 18 שיבושי ה-GPS לא אפשרו מיקום עצמי, ובהמשך הקלטת המסלול יצאה משובשת. בהתאם לכך רוב רובו של המסלול משוחזר.

המסלול בקצרה:

מקיבוץ מעלה גלבוע רכיבה בסינגל רום הגלבוע (בכיוונו ההפוך) לכיוון הר ברקן, ובהמשך בעיקר בדרכי עפר ירידה למערב לעין יזרעאל. מהמעיין חזרה קצרה לאחור ובדרך שעל גבול הגלבוע ושדות עמק יזרעאל רכיבה למזרח לכיוון גדעונה.
ליד הישוב הפסקה ורחצה בברכת גדעונה והלאה המשך לכיוון חפציבה.

לצד כביש מעקף של הקיבוץ בית אלפא מצפון, מעקף של אתר גן השלושה (הסחנה) מדרום והלאה בשביל הסלול החסום לרכבים המשך לעיין שוקק לרחצה שניה.

מהבריכה בעין שוקק ירידה לנחל הקיבוצים, לצד בריכות הדגים ירידה לנחל חרוד והלאה לצד הנחל ירידה מהירה לכיוון בית שאן. לצד הנחל מעבר בפאתי העיר והלאה על המדרכה שלצד הנחל ירידה לכיוון כביש 90 ולתחנת הדלק לסיום המסלול.

תאור המסלול

• בצמוד לכניסה לקיבוץ מעלה גלבוע פנינו לשביל הצר המוביל בעלייה מתונה לסינגל רום הגלבוע ועם הסינגל התחלנו את הרכיבה בהפוך לכיוון המסומן.
    הסינגל שניראה היטב ומסומן, בחלקו הגדול לא ממש מהודק. רוב הסינגל לא זורם, לאורכו אין מעברים טכניים מורכבים, אך מדי פעם מעברי אבנים או מדרגות קטנות.
  • עם קצת עליות וירידות שרובן מתונות הגענו בק"מ 7.7 לכביש 667, חצינו את הכביש לצפון, עם השביל 4/4 ירדנו למזרח ולאחר כ- 1.1 ק"מ ירדנו לצפון והתחברנו לסינגל היורד למערב.
  • את הסינגל עזבנו בק"מ 9.7 ומכאן המשכנו בירידה מהירה בדרך 4/4 למצפה ויניה בו עצרנו להפסקה ראשונה של תה (ק"מ 11.7).
  • מהמצפה ירדנו עם הדרך כ- 200 מ', במפגש עם הסינגל בק"מ 11.9 עזבנו את הדרך (דרך העולה בהמשך ומתחברת לכביש), המשכנו קטע קצר בסינגל והלאה עם מסלול הסינגל ירדנו בדרך 4/4.
  • בק"מ 13.2 עזבנו את מסלול הסינגל, ירדנו בדרך 4/4 לצפון והמשכנו לכיוון כביש הר שאול. חצינו את הכביש (ק"מ 14.2), בירידה מהירה עברנו מדרום למחצבות הגלבוע ומעל גדעונה, ובצומת השבילים בק"מ 19 פנינו בירידה לצפון. חצינו את כביש 675 בק"מ 19.5 והמשכנו לעין יזרעאל (ק"מ 20.4).
  • למעיין הגענו כבר בחושך, במקום בריכה רדודה יפה ומזמינה, שהייתה עמוסה במבקרים, אוהלים ורכבים.
    חזרנו לאחור המשכנו עם השביל לכיוון כביש 675. חצינו את הכביש בק"מ 21.2 ועם הדרך המשכנו למזרח לכיוון גדעונה.
  • בק"מ 22 בצמוד ולפני מחסום הרכבים ירדנו עם השביל הצר לצפון, עם הדרך הצמודה לשדה המשכנו למזרח, עקפנו מצפון את מגרש החנייה של אתר מעיין חרוד (ק"מ 23), ובק"מ 23.3 המשכנו לצד השדה ללא שביל מוגדר עד לכביש הכניסה לגדעונה (ק"מ 23.7).
  • חצינו את הכביש ונכנסנו למתחם בריכת גדעונה. במקום בריכה לא גדולה אך מזמינה מאוד עם מים זורמים ונקיים שהייתה ללא מבקרים. כאן עצרנו לטבילה ראשונה ולאחר הפסקה של קפה ונשנושים המשכנו עם הכביש למזרח העולה בהמשך לכיוון מחצבות הגלבוע.
  • את הכביש עזבנו בק"מ 24.7, המשכנו למזרח בדרך 4/4 על גבול ההר, ובמפגש עם הכביש בק"מ 31.1 המשכנו למזרח לכיוון חפציבה.
  • עברנו לצד מחסום רכבים (בק"מ 31.5 ובק"מ 32), עם הכביש עקפנו את חפציבה ובית אלפא והתחברנו לכביש 669 בק"מ 33.1.
    בצומת בק"מ 34 פנינו לימין לכיוון מעלה גלבוע ולאחר כ- 450 מ' עזבנו את הכביש לדרך למזרח.
  • דרך החנייה של מתחם גן השלושה (הסחנה) הקפנו את האתר מדרום ובק"מ 36.1 התחברנו לשביל הסלול החסום לרכבים איתו המשכנו לעין שוקק (ק"מ 37).
    כאן במעיין שהיה נקי , ישנה בריכה גדולה עם מים צלולים ומזמינים בה עצרנו להפסקת קפה ורחצה שניה.
  • מהמעיין המשכנו עם השביל הסלול, בק"מ 37.8 ירדנו עם הדרך לכיוון נחל הקיבוצים, עם הכביש עברנו את מחסום הרכבים (ק"מ 38.4), התחברנו לכביש 669 והגענו לצומת הכבישים בק"מ 39.
    חצינו את הכביש לצפון ובין בריכות הדגים המשכנו לגשר קנטרה (עליו הרחבתי מעט במסלול אחר באזור).
  • על הגשר הגבוה חצינו את נחל חרוד בהליכה בשביל הצר, בק"מ 40.9 פנינו לדרך למזרח ובמהירות המשכנו לגשר שתחת כביש הכניסה לבית שאן (ק"מ 42.9). מהגשר בירידה לצד הנחל המשכנו על המדרכה הסלולה, עברנו ליד הגשר הרומי הקטוע (ק"מ 44.2) ועם המדרכה המשכנו בירידות.
  • לצד הנחל חצינו את כביש 90 תחת הגשר ומיד לאחר מכן עברנו תחת הגשר התורכי שניבנה ב- 1877 והלאה לתחנת הדלק לסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

בירידה מהגלבוע לעמק חרוד
בריכת גדעונה (ק"מ 23.8)
עין שוקק
עין שוקק (ק"מ 37)

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216