מסלול נהדר המתחיל בגלבוע ומסתיים באתר גשר הישנה

אורך המסלול 54 ק"מ
טיפוס מצטבר: 502 מ' (ירידות כ- 1160 מ')
נקודת ההתחלה: על ראש הגלבוע – חניון שער הזהב
נקודת הסיום: חניית רכבים במתחם גשר הישנה (ליד מסעדת רוטנברג)
יום שישי: 19.4.2024

דרכים:

כביש – דרך סלולה – מידרכה: כ- 3.7 ק"מ.
דרך עפר: סה"כ כ- 43.6 ק"מ.
סינגלים: סה"כ כ- 6.7 ק"מ.

למסלול נדרשת הקפצת רכבים שלוקחת כ- 40 דקות.
בתכנון במסלול התכוונתי לרכב את חלקו הראשון של המסלול על סינגל רום הגלבוע (בכיוון ההפוך למסלול), אך עקב הצמחייה הרבה, שביום הרכיבה פלשה למסלול, ירדנו חלק מהירידה בסינגל וחלקה בדרכים, ומאותה הסיבה גם ותרנו על חלק מסינגל גבעת המורה.

עכב שיבושי ה- GPS הנמשכים מתחילת המלחמה, לא היה לנו מיקום עצמי בתחילת היום, לכן הקטע הראשון של המסלול הוא שיחזור של מה שרכבנו (עד ק"מ 11).

המסלול בקצרה:

על המדרונות הצפוניים של הגלבוע ירידה לכיוון עמק יזרעאל, מעבר בעין יזרעאל היפיפה והלאה לצד נחל נבות ונחל חרוד המשך לכפר יחזקאל.
לצד נחל שיזפים ונחל גבע עלייה לשיפולים הדרומיים של גבעת המורה, עלייה לגזית דרך רמת יששכר ומגזית ירידה נהדרת בנחל תבור הכוללת מעברי מים רבים.
חציה של כביש 90 למזרח, מעבר בגשר המרשים של מסילת רכבת העמק שמעל נחל תבור, והלאה לצד ברכות הדגים המשך לאתר גשר הישנה.

תאור המסלול

• את הרכיבה התחלנו מחניון שער הזהב. מהחניון ירדנו לכביש, פנינו לצד הכביש שמאלה למערב ולאחר כ- 20 מ' נכנסנו לסינגל שמצפון לכביש, בסינגל המשכנו למזרח ובק"מ 1.2 ירדנו צפונה, ועם מסלול הסינגל שינינו כיוון והתחלנו לרדת למערב.
  • הסינגל מסומן (בכיוונו ההפוך), רובו ניראה די בברור שטח, ולמרות שהמסלול בירידה (נגד כיוון הסינגל) המסלול בקטעים רבים אינו זורם, ולאורכו מספר רב של מעברים טכניים נחמדים.
  • במפגש עם הדרך בק"מ 3.5 עזבנו את הסינגל, המשכנו את הירידה בדרך 4/4, ובק"מ 5.7 המשכנו כ- 800 מ' לצד הכביש עד ק"מ 6.6.
    כאן פנינו ימינה לכיוון חניון כתף שאול ולאחר כ- 250 מ' ירדנו עם הדרך לצפון מערב והתחברנו לסינגל להמשך הירידה.
  • בק"מ 10.4 עזבנו את מסלול הסינגל, המשכנו בירידה עם הדרך הלבנה ובצומת הדרכים בק"מ 12.9 פנינו בירידה לצפון. חצינו את כביש 675 בק"מ 13.5 והמשכנו לעין יזרעאל (ק"מ 14.5).
  • בעין יזרעאל בריכה רדודה יפה ומזמינה, ומסביב לבריכה צל. לאחר הפסקה המשכנו בדרך הלבנה שלאורך נחל נבות המתחבר בהמשך לנחל חרוד, בק"מ 17.4 עברנו תחת גשר המחלף, ועם הדרך שממזרח למחלף התחברנו לכביש (ק"מ 17.6).
  • לצד הכביש חצינו לצפון את מסילת הרכבת ואת כביש 675, עברנו את השער של כפר יחזקאל, ובק"מ 18.5 פנינו בדרך למזרח.
    לאורך נחל שיזפים עברנו בפאתי כפר יחזקאל, עקפנו את גבע מצפון ובק"מ 21 לצד נחל גבע פנינו בעלייה לצפון.
  • לאורך הנחל טיפסנו בעלייה מתונה פלוס עד ק"מ 23 והלאה די בתלילות עד 23.4. בצומת השבילים בק"מ 23.7 פנינו בעלייה למזרח ולאחר כ- 200 מ' פנינו לצפון לסינגל גבעת המורה שהיה עם צמחיה שעטפה את הנתיב.
  • בק"מ 34.9 עזבנו את הסינגל, ירדנו במהירות לכביש 716, חצינו את הכביש ועם הדרך המשכנו לכיוון רמת צבי. בק"מ 27 פנינו לצפון ובין שדות רמת יששכר עלינו בעלייה שרובה מתונה עד ק"מ 31.1.
  • בצומת השבילים בק"מ 33.8 פנינו לצפון לכיוון גזית ועם הדרכים הגענו לכביש הכניסה לקיבוץ (ק"מ 36.2). חצינו את הקיבוץ על הכביש הפנימי (בהתאם לשילוט לכיוון נחל תבור) ובעגלת הקפה שליד הכניסה לשמורה עצרנו להפסקת גלידה (ק"מ 37.9).
  • לאחר ההפסקה התחלנו את הירידה הנהדרת בנחל תבור.
    בתחילה ירדנו במהירה בדרך הטובה עד המפגש עם הנחל (ק"מ 40.3) , ובהמשך הדרך חוצה את הנחל כ- 12 פעמים. מעברי המים הנחמדים בהחלט מוסיפים הרבה שימחה, המעברים ללא בוץ, יש לקחת בחשבון כי הנעליים נרטבות.
  • במהלך הירידה לאורך הנחל עברנו שתי נקודות בהם צעדנו לצד אזורים בוציים (ללא כניסה לבוץ) נקודה ראשונה באזור ק"מ 46.2 ונקודה שניה באותו אזור בק"מ 46.6.
  • את כביש 90 חצינו בק"מ 50.3, עם הדרך המשכנו למזרח, ירדנו עד גשר רכבת העמק המרשים שמעל נחל תבור (ק"מ 51), מכאן פנינו עם הדרך לצפון מזרח ולאורך בריכת הדגים חזרנו למתחם גשר הישנה לסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

בתחילת החום ליד אתר גשר הישנה
מבט מהגילבוע לצפון, ברקע גבעת המורה (ק"מ 10.6) [צילם ישי]
נחל תבור (ק"מ 40)
באחד ממעברי המים בנחל תבור (ק"מ 40.8) [צילם ישי]
גשר רכבת העמק מעל נחל תבור (ק"מ 51.1)

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216

לפוסט הזה יש תגובה אחת

1. יהודה פורטי

היי
    המלצה
    שטיול הינו P2P אוליכדאי לרשום בתחילה שהוא לא מעגלי

אחלה מסלול זה בתור מי שגר באיזור הזה בעבר (בנווה איתן )