מסלול בין מושב עמיקם ודרום הכרמל.

אורך המסלול 40.5 ק"מ
טיפוס מצטבר: 703 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: חניית רכבים במושב עמיקם
יום שישי: 29.3.2024

דרכים:

כביש – דרך סלולה – מידרכה: כ- 4.5 ק"מ.
דרך עפר: סה"כ כ- 20.8 ק"מ.
סינגלים: סה"כ כ- 15.2 ק"מ.

המסלול בקצרה:

ממושב עמיקם עלייה לגבעות חורשן, דרך הגבעות חיבור לסינגל "סובב זכרון" ובהמשך חצייה של כביש 67 לצפון. מעבר בפאתי פוריידיס, חיבור לסינגל "יער חוף כרמל", והלאה לסינגל בת שלמה.
מעבר במושבה בת שלמה, חצייה של כביש 67, ירידה לנחל תות והמשך לאורך נחל דליה עד עין זיוונית. מהמעיין המשך לעץ "הברוש הגדול" והלאה בשבילי 4/4 חציה של גבעות החורש וחזרה לעמיקם.

תאור המסלול

• מחנית הרכבים שבמרכז המושב יצאנו עם הכביש למזרח, הקפנו את אזור בית הספר, פנינו לצפון (ק"מ 0.6) ודרך הפשפש שבשער האחורי יצאנו מהישוב (ק"מ 0.85)
  • בדרך 4/4 עלינו לאורך אחד מיובלי נחל תנינים, בק"מ 2 נצמדנו לשמאל לערוץ, עברנו קטע קצר עם קצת מעברים טכניים ועם הערוץ העולה למערב טיפסנו עד ק"מ 2.8.
    כאן באוכף פנינו בעלייה בסינגל לדרום, עברנו תחת השער שבק"מ 3 ועם הסינגל המשכנו לעלות לדרום.
  • בק"מ 3.2 פנינו לסינגל "חוצה גבעה" למערב ודרך החורש ירדנו עד לשער שבק"מ 4.2, עברנו את השער שבקצה החורש והמשכנו עם הדרך 4/4 לצפון מערב. הדרך עוברת אזור ריכוז והאכלה של עדרי הבקר וממשיכה בעלייה קצת קופצנית ומעט מאתגרת עד האוכף שבק"מ 5.2.
  • מכאן גלשנו בכיוון כללי מערב, עברנו לצד המטעים ובעלייה מתונה המשכנו עד הכניסה לסינגל שבק"מ 7.2.
    עם הסינגל ירדנו למערב, בצומת בק"מ 7.7 המשכנו בירידה לצפון ועם הסינגל היפיפה ירדנו עד לדרך שבק"מ 8.6.
  • עם השביל ירדנו לכיוון כביש 67 (ואדי מילק), חצינו לצפון בגשר הרכבים שתחת הכביש, ומצפון לגשר פנינו עם הדרך למזרח.
    לאחר כ- 50 מ' טיפסנו רגלית לכביש (ק"מ 9.2) והמשכנו על השול הרחב עד הפנייה למחצבה (ק"מ 9.4).
  • לצד הכביש הצדדי המשכנו עד לצומת בק"מ 10 ומכאן המשכנו בדרך 4/4 בעלייה מתונה עד ק"מ 11.7, כאן פנינו לדרך היורדת לצפון מערב לאזור הפיתוח של פוריידיס ובהמשך לצד כביש הישוב עלינו בעלייה בתלילות בינונית עד היציאה מהישוב בק"מ 12.7.
  • עם הדרך 4/4 העוברת בחורש המשכנו עד ק"מ 13.4, מכאן נכנסנו לסינגל פורדיס המסומן.
    עם מסלול הסינגל הנראה היטב וברובו זורם המשכנו עד אזור ק"מ 15.4, מכאן כשהסינגל במגמת ירידה הסינגל הופך לקופצני אך יציב.
  • באזור ק"מ 18.1 הסינגל משנה מגמה ומתחיל בעלייה (כאן המסלול זורם ולא קופצני). בצומת הסינגלים בק"מ 20.3 פנינו לדרום ועם הסינגל ירדנו לדרך (ק"מ 20.6).
  • בק"מ 20.9 התחברנו לסינגל בת שלמה שהיה קצת קופצני מעקבות הבקר, הסינגל העובר בגבעות הבתה, שומר על קו גובה ובצומת הסינגלים בק"מ 25.4 פנינו לימין לדרום.
  • את הסינגל עזבנו בק"מ 25.8, עברנו לדרך שממערב לסינגל (שהיתה גם היא קופצנית) ואיתה ירדנו לאורך השלוחה ובהמשך במקביל לכביש 67 עד פאתי בת שלמה (ק"מ 29.5).
    טיפסנו בעלייה בתלילות בינונית ונכנסנו לבת שלמה.
  • עם כביש הישוב חצינו במעברי החצייה את כביש 67 לדרום (ק"מ 30.3), עברנו לצד הבתים הישנים והציוריים של בת שלמה ובירידה תלולה יצאנו מהישוב לדרום לכיוון נחל תות.
  • בק"מ 31.2 חצינו בגשר אירי את נחל תות שהיה עם זרימה בינונית, ועם הדרך הלבנה העוברת לצד המטעים הגענו למעבר גשר אירי נוסף, עליו חצינו את נחל דליה (ק"מ 32.9) שהיה גם הוא בזרימה בינונית.
  • בצד הדרומי של הנחל עזבנו את הדרך הלבנה ועם הדרך שלצד הכרם המשכנו לאורך הנחל עד לבריכת עין זיוונית (ק"מ 33.4).
  • בעין זיוונית עצרנו להפסקה קצרה, במקום בריכה לא גדולה ורדודה עם מים טובים ונקיים. קצת נשטפנו (פנים וראש) ועם השביל שבין חלקות הכרם המשכנו לדרום והתחברנו חזרה לדרך הלבנה.
  • פנינו בק"מ 35 לצפון ובירידה קצרה גלשנו לעץ הברוש הגדול והמרשים שבמקום (ק"מ 35.1). מהעץ חזרנו לאחור, עם הדרך 4/4 המשכנו למזרח, בצומת בק"מ 36 פנינו לדרום ועלינו עלייה מתונה פלוס , עד צומת השבילים שבק"מ 36.3.
  • כאן בק"מ 36.3 בצומת פנינו בעלייה למערב, עם הדרך העולה המשכנו במעברים טכניים נחמדים וקצת מאתגרים עד ק"מ 37.1, ומכאן ירידה עם הדרך עד הכניסה לעמיקם (ק"מ 39).
    עם כביש הישוב עברנו ליד בית הספר וחזרנו לחניית הרכבים לסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

ירידה לכיוון כביש 65 (ק"מ 27.4)
עין זיונית (ק"מ 33.4)
"עץ הברוש הגדול" (ק"מ 35.1 – צילם ישי)

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216