מסלול יפיפה ברמת סירין שברובו נוף התבור בולט ומקשט את הרקע.

אורך המסלול 43.2 ק"מ
טיפוס מצטבר: 741 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: חניית רכבים מוסדרת ליד מרכז הספורט פיס בכפר כמא
יום שישי: 5.4.2024

דרכים:

כביש – דרך סלולה – מידרכה: כ- 7.5 ק"מ.
דרך עפר: סה"כ כ- 35.7 ק"מ.
סינגלים: סה"כ ללא סינגלים.

מסלול מעולה העובר בין המעינות ברמת סירין. רוב המסלול בשבילי עפר, וברובו ניתן לצפות על הכיפה המעוגלת והיפה של הר תבור.

המסלול בקצרה:

מכפר כמא דרך השדות ירידה לעין שרונה, מעבר בחלקה העליון של הרמה לעין חדה והלאה לעין אולם.

מעין אולם ירידה לעין סירין, ירידה במדרונות נחל רכש לעין רכש, ולאחר רחצה עלייה לאורך נחל תבור ונחל השבעה לצומת גזית.
דרך כפר תבור ובהמשך דרך המטעים והשדות ירידה לעין החמישה, ומהמעיין עלייה לכפר כמא לסיום המסלול.

תאור המסלול

• את הרכבים חנינו בחנייה הגדולה ליד מרכז הספורט פייס ועם כביש הישוב עלינו לצפון, בצומת עם כביש 767 (ק"מ 0.3) פנינו בעלייה על השול הרחב למזרח ובמפגש עם הדרך הלבנה בק"מ 1 עזבנו את הכביש לדרום מזרח.
  • עצרנו בעין צפצף בק"מ 1.9, המקום מוסדר ומונגש, במעיין אין מים רוב השנה, אך בהתאם לעונה הייתה לכבודנו נביעה קטנה וסמלית.
  • מכאן המשכנו עם הדרך לדרום מזרח ובאזור ק"מ 4 החלטנו (קצת באיחור) לבקר גם בעין שרונה. לביקור בעין שרונה שינינו כיוון בק"מ 4.3, עלינו למזרח ולאחר כ- 300 מ פנינו לצפון וגלשנו במהירות כמעט עד כביש 767 (ק"מ 6.3), כאן בצמוד לכביש פנינו בירידה למזרח, בק"מ 6.6 ירדנו סינגל קצר ובק"מ 6.8 עצרנו בעין שרונה היפה.
    [במפת IHM הוספתי באדום את המסלול המומלץ למעבר לעין שרונה]
  • מעין שרונה עלינו בחזרה בדרך בה הגענו למקום, עלינו עלייה קצרה ומעט תלולה והלאה בעלייה מתונה בדרכי העפר המשכנו בין השדות והמטעים שנוף התבור ורמת סירין תחתנו.
  • בק"מ 11.9 פנינו בירידה לדרום ובק"מ 12.5 עצרנו בעין חדה. במקום בריכה נחמדה (ללא צל) המשמשת כשוקת לפרות. בנקודת המעיין עצמו, מבנה בטון (מעין בריכת מים) עם פתח צר בחלקו העליון.
  • מעין חדה עלינו חזרה כ- 600 מ' בדרך בה הגענו, ובירידה גלשנו במדרונות רמת סירין עד עין אולם (ק"מ 15.9), כאן במעיין בריכה יפה עם צל ובמיקום המעיין עצמו מבנה בטון עם פתח עליון קטן בדומה לעין חדה.
  • עברנו ליד חורבות הכפר סירין בק"מ 18.3, כאן חיפשנו את הדרך הישנה היורדת לעין סירין שהייתה חסומה בצמחיה, בק"מ 19.8 חצינו את נחל רכש ובק"מ 20.2 פנינו בירידה למערב העוברת במדרונות הנחל.
  • בק"מ 20.6 זיהינו דרך טובה חדשה היורדת לבית חווה קטן הקרוב למעיין, עברנו דרך שער מרעה שבמקום (יש להקפיד לסגור לאחר שעוברים) ועם השביל עברנו את מבנה החווה וירדנו לעיין סירין (ק"מ 21).
  • מהמעיין עלינו במתינות לדרך שבק"מ 21.4 ומכאן המשכנו בירידה המהירה במדרונות נחל רכש עד ק"מ 25.2, חצינו בגשר אירי את הנחל הזורם ועם השביל העולה לצפון מזרח עלינו במתינות לעין רכש (ק"מ 26)
  • במעיין ברכה צלולה נהדרת ומזמינה ובתוכה קצת דגים. כאן עצרנו לקפה ורחצה ולאחר ההפסקה ירדנו בדרך בה הגענו והמשכנו את הרכיבה בעלייה מתונה לאורך נחל תבור.
    בק"מ 28.6 ובק"מ 29 חצינו את נחל תבור הזורם בגשר אירי, ובק"מ 31.4 עברנו בגשר שתחת הכביש.
  • מכאן השביל הצר שלאורך הנחל סלול (מדרכה ישנה בתחזוקה נמוכה), במפגש עם נחל השבעה (ק"מ 33) עזבנו את נחל תבור ועם המשך המדרכה הסלולה העולה לצד נחל השבעה המשכנו לתחנת הדלק בצומת גזית (ק"מ 34).
  • מתחנת הדלק פנינו לצד הכביש לצפון ובצומת עם כביש 65 (ק"מ 34.4) פנינו ימינה לכיוון כפר תבור. על שול הכביש המשכנו כ- 750 מ', בצומת הכניסה לכפר תבור פנינו למזרח ודרך רחוב שדרות קק"ל נכנסנו לישוב.
  • ברחוב המייסדים המטופח פנינו לצפון (ק"מ 35.5), עברנו לצד המבנים ההיסטוריים של הישוב ובק"מ 35.9 פנינו למזרח לרחוב המעיין ויצאנו מהישוב.
    עם הדרך הקפנו את מושב שדמות דבורה מדרום, בק"מ 37.8 ירדנו עם הדרך לערוץ ועלינו חזרה לשלוחה, ומהשלוחה ירדנו לעין החמישה (ק"מ 39.8).
  • בעין החמישה התאכזבנו לגלות שהבריכה הנהדרת שהייתה במקום הושמדה כליל, ובמקום נישאר ערוץ קטן המנקז את המים במורד הנחל. (לא ברור למה בוצע ההרס, אך מי שביצע זאת, עשה עבודה יסודית).
  • מהמעיין עלינו בתלילות בינונית פלוס לצפון מזרח, בצומת בק"מ 40.5 פנינו לצפון ובעלייה תלולה עלינו כ- 200 מ' עד הכרם שבק"מ 40.6.
    כאן המשכנו דרך הכרם לצפון ובק"מ 41.3 הגענו לגדר שאילצה אותנו לרדת לשער שבק"מ 41.8.
    [במפת IHM הוספתי באדום את המסלול המועדף המקיף את הכרם ממזרח ומצפון].
  • משער הכרם שבק"מ 41.3 פנינו לצפון, עברנו לצד אזור ריכוז האשפה של כפר כמא ועם הכביש המשכנו לצפון לכיוון כביש 767 (ק"מ 42.6).
    בדרך המקבילה לכביש ירדנו למערב, ועם כביש הישוב ירדנו לחניית הרכבים לסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

עין שרונה (ק"מ 6.8)
עין חדה (ק"מ 12.5)
עין אולם (ק"מ 15.9)
ירידה במידרונות נחל רכש (ק"מ 20.3)
עין סירין (ק"מ 21)
עין רכש ק"מ 26)
עין רכש
נחל תבור ק"מ 27.3
נחל תבור (ק"מ 31)
עיין החמישה קיץ 2023 – (לפני שהברכה הושמדה)
עין החמישה אפריל 2024 – ללא הברכה הנהדרת שהיתה במקום

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216