מסלול העובר ברכס חלוקים ורכס בוקר, ומגיע לסינגלים שבגבעות משורה.

אורך המסלול: 36.7 ק"מ
טיפוס מצטבר: 554 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: מרחב עם – בצד השביל ליד מיגרש הכדורסל
יום חמישי: 15.12.2022

דרכים:

כביש – דרך סלולה – מידרכה: ללא דרכים סלולות.
דרך עפר: סה"כ כ- 18.6 ק"מ.
סינגלים: סה"כ כ- 18.1 ק"מ.

המסלול בקצרה:

ממרחב עם עלייה לרכס חלוקים, דרך אחד מיובלי נחל בוקר ירידה לאזור השטוח של הנחל ובמורד הנחל ירידה עד כביש 40. עלייה לגבעות משורה, עם סינגל מנגו ירידה לנחל זלזל ועלייה חזרה בסינגל געדה. בסינגל אבטיח הללויה ירידה לנחל הרועה, עם סינגל חלוקים חצייה של כביש 40 למזרח, ירידה לנחל נוקד והמשך בסינגל חלוקים עד מרחב עם לסיום המסלול.

תיאור המסלול:

• חנינו את הרכב ליד מגרש הכדורסל במרחב עם ועם הדרך הפונה למערב התחלנו את הרכיבה. עלינו על סוללת העפר הסוכרת את נחל הרועה (ק"מ 0.5) ועם השביל המשכנו עד כביש 204.
  • חצינו את הכביש וללא שביל מוגדר ירדנו מערבה לערוץ הקטן ועם השביל 4/4 התחלנו את הטיפוס לרכס חלוקי. עלינו בשיפוע בינוני להר חלוקים ועם הדרך ירדנו לצפון. בק"מ 5.7 עזבנו לקטע קצר את הדרך, חתכנו על שביל עיזים ללא מסלול מוגדר, ולאחר כ- 700 מ' חזרנו לשביל.
  • מק"מ 7.3 ועד למפגש עם כביש 40 (ק"מ 12.3) הרכיבה היא באזור שטוח במגמת ירידה לאורך נחל בוקר, אזור בו מספר דרכים ומחפורות.
  • חצינו את כביש 40 (ק"מ 12.3) ועם דרך 4/4 ירדנו לדרום מערב. בק"מ 12.7 עזבנו את נחל בוקר עלינו במתינות למערב ובמפגש עם הדרך העולה לצפון (ק"מ 13.9) התחלנו טיפוס די תלול עד המפגש עם סינגל אבטיח הללויה (ק"מ 14.6).
    [את העלייה הזו מומלץ לעלות עם הסינגל שממערב לדרך – במפת IHM הוספתי את השינוי הרצוי – באדום]
  • הרכיבה בסינגלים באזור גבעות משורה (מנגו, געדה, אבטיח הללויה) היא רכיבה מדברית לא זורמת: מדרגות קטנות, משטחי סלע, מהמורות וכול מה שרכיבה מדברית סלעית מספקת, דבר המורגש כמובן יותר בעליות.
  • בצומת השבילים מעט אחרי שיא הגובה (ק"מ 15.5) המשכנו עם סינגל מנגו בירידה לצפון מערב ועם מסלול הסינגל (נראה בצורה בינונית בשטח) ירדנו עד נחל זלזל (ק"מ 20.4), כאן עזבנו את הסינגל ואת המסלול המקורי בו תכננתי לרכב, ירדנו ללא מסלול מוגדר לדרום ובמפגש עם ערוץ הוואדי פנינו למזרח והתחלנו טיפוס במעלה הערוץ בסינגל געדה (אלתור נקודתי ללא מסלול GPX)
  • סינגל געדה עולה ומטפס בשיפוע בינוני לאורך הוואדי, חלקו עובר בשיפולי הוואדי – אזורים בהם הסינגל יותר בולט וחלקו בערוץ עצמו – אזורים בהם אין סמן למסלול. עקב האלתור של המסלול עזבנו בק"מ 24 בטעות את נטיב הסינגל, ובמקום לפנות לערוץ הצפוני המשכנו את העלייה לדרום מזרח.
  • בקטע זה של המסלול בו לא רכבנו על מסלול הסינגל (כ- 600 מ' שרובם רכיבים), טיפסנו בשיפוע בינוני באזור די קשוח ובק"מ 24.6 פנינו לדרום וטיפסנו כ- 100 מ' רגלית בשיפוע קשה עד החבירה לסינגל אבטיח הללויה (ק"מ 24.7).
    [במפת IHM הוספתי את המסלול הרצוי ללא הסטייה מהסינגל – באדום]
  • בצומת הסנגלים בק"מ 24.8 המשכנו לכיוון מערב ובפיצול הסינגל בק"מ 25.3 ירדנו עם הסינגל לדרום מזרח וגלשנו לאזור השטוח שסביב נחל בוקר עד המפגש עם הדרך 4/4 בה פנינו למזרח (ק"מ 27).
  • בשביל 4/4 בשיפוע מתון מאוד טיפסנו במעלה נחל הרועה ובצומת השבילים בק"מ 29.5 פנינו עם הדרך למזרח. עד לק"מ 30.5 רכבנו על דרך 4/4 ומכאן המשכנו את הרכיבה בסינגל חלוקים המסומן העולה במעלה הערוץ עד לכביש 40 (ק"מ 31.5).
  • חצינו את כביש 40 לצפון ועם מסלול הסינגל העולה בתחילה לצפון ובהמשך יורד למזרח, ירדנו לעץ השיטה הגדול והמרשים שבנחל נוקד (ק"מ 33.2). לאחר הפסקה קצרה המשכנו את הרכיבה בסינגל חלוקים במעלה נחל נוקד, ובצומת השבילים בק"מ 34.5 המשכנו את הרכיבה למזרח.
  • הדרך המתעקלת לדרום מזרח עולה לאוכף (ק"מ 34.9) וממנו גלשנו במהירות לכביש 204 לאזור בו התחלנו את הרכיבה, חצינו את הכביש למזרח ועל סוללת העפר החוסמת את נחל הרועה המשכנו במסלול בו התחלנו את היום עד מרחב עם.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

בסינגל מנגו, מבט לצפון מערב – תחנת כח הטרמו-סולרית ממזרח לאשלים (ק"מ 17.4)
עמק נחל בוקר – מדרום גבעות משורה, מבט למזרח (ק"מ 25.5)
בנחל נוקד (ק"מ 33.2)

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216