7 מעיינות, 3 טבילות באזור רמת סירין בגליל התחתון המזרחי.

אורך המסלול: 31.2 ק"מ
טיפוס מצטבר: 692 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: תחנת הדלק במרכז מושבת יבנאל
יום שישי: 23.9.2022

דרכים:

כביש – דרך סלולה – מידרכה: סה"כ כ- 2.7 ק"מ.
דרך עפר: סה"כ כ- 25.7 ק"מ.
סינגלים: סה"כ כ- 2.8 ק"מ.

המסלול בקצרה:

ממושבת יבנאל עלייה תלולה דרך עין חרצית לרמת סירין, ירידה ומעבר בעין חדה, דרך הרכס שמעל נחל אולם ירידה לעין רכש לטבילה ראשונה. עלייה מתונה לצד נחל תבור ודרך נחל כמא מעקף של כפר קיש ממערב. עצירה בעין החמישה לטבילה שניה ומשם עלייה לצפון ועצירה בעין שרונה לטבילה שלישית. בסינגלים ובדרכים ירידה למזרח לעין שרביט ועין טבילה, ובסינגל נחמד ירידה ליבנאל לסיום המסלול.

תיאור המסלול:

• את הרכב חניתי בתחנת הדלק שבמרכז מושבת יבנאל, חציתי את כביש הרחוב הראשי של המושבה למערב (רחוב דרך המושבות) ובמעלה רחוב ישראל שרפמן התחלתי את הרכיבה למערב. פניתי לימין ברחוב דרך ההר ובכיכר בק"מ 2 פניתי בעלייה לדרום לכיוון בית הקברות.
  • ברחבת בית הקברות (ק"מ 2.5) פגשתי את חבורת הרוכבים מעמק הירדן שהצטרפה אלי הפעם לרכיבה, רובם הגיעו ברכיבה איש איש מביתו
  • מבית הקברות עלינו בעלייה תלולה מאוד לרמת סירין, תחילת הדרך עד ק"מ 2.8 עלייה בכביש סלול ובהמשך עלייה תלולה בדרך עפר שרובה במצב טוב (טופלה לאחרונה).
  • במהלך העלייה שני אזורים תלולים בהם מרבית הקבוצה צעדה ברגל קטע של כ- 70 מ' לפני עין חרצית, וקטע נוסף קצר יותר באזור ק"מ 4 .
  • בק"מ 3.4 עצרנו בעין חרצית (לא רחצנו היה עדיין מוקדם ולא חם), במקום ברכה נחמדה ונקייה עם מים לא עמוקים. מעין חרצית המשכנו את העלייה ובק"מ 4.5 סימנו את הטיפוס המשמעותי של המסלול.
  • בדרך מעט תלולה ירדנו לבדוק את מצב המים בעין חדה (ק"מ 5.6), במקום בריכת מים (שוקת פרות) מלבנית, לא עמוקה שהייתה עם מים לא מזמינים, וכן בריכות איגום סגורות עם פתח עליון קטן ללא סולם וממנה עוברים המים לשוקת.
  • מעין חדה פנינו עם הדרך למזרח, עקפנו ממזרח את ערוצי נחל עין חדה היורדים מערבה ובק"מ 6.9 עצרנו לרגע לתצפית ליד המחצבה העתיקה.
  • בצומת השבילים שממערב לכרם (ק"מ 8.1) פנינו בירידה למערב ועם הדרך גלשנו במהירות עד לצומת השבילים שבק"מ 9.8, כאן פקששנו את הירידה לדרך לדרום, חזרנו מעט לאחור והמשכנו את הירידה במהירות עד הקטע התלול של הדרך בק"מ 11.6.
  • בק"מ 12.2 עצרנו בעין רכש, במקום בריכה מלבנית מזמינה מאוד עם מים צלולים בזרימה רבה. לאחר רחצה והפסקת קפה המשכנו את הרכיבה עם הדרך במורד נחל רכש.
  • בק"מ 13.5 עברנו ליד שרידי תחנת הקמח ומכאן המשכנו עם הדרך במעלה נחל תבור. בגשר אירי חצינו בק"מ 14.7 את נחל תבור למערב וחצייה נוספת בק"מ 15 (הזרימה בנחל הייתה מועטה).
  • את הכביש העולה לכפר קיש חצינו לצפון בק"מ 16.4 ולצד הכביש פנינו למערב, לאחר כ- 50 מ' פנינו לדרך לצפון ועם הדרך עלינו במעלה נחל כמא (ממערב לערוץ).
  • באזור ק"מ 18.4 עברנו לצד ערוץ הנחל ובצמוד לכרם הזיתים, ובק"מ 18.5 חצינו כ- 70 מ' בין שורות העצים והמשכנו עם הדרך לצפון.
  • באזור ק"מ 19 הדרך הופכת לסינגל נוח ובק"מ 20.9 במפגש עם הדרך פנינו ימינה וחצינו את ערוץ הנחל למזרח. עברנו שער בקר נעול בק"מ 21 (גובה כ- 1.2 מ', מעבר נוח תחת השער, את האופניים העברנו מעל) ועם הדרך המשכנו במעלה הערוץ לצפון.
  • בק"מ 21.4 עברנו שער בקר נעול נוסף (זהה לשער שבק"מ 21), חצינו את הערוץ המגיע ממזרח ועם הדרך (ממזרח לנחל קמה) המשכנו לצפון עד לעין החמישה (ק"מ 22.3).
  • בעין החמישה עצרנו לטבילה שניה, במקום בריכה גדולה לא עמוקה עם מים מזמינים נקיים המוזנים לבריכה בצינור עם זרימה רבה.
  • מעין החמישה פנינו לצפון מזרח, בתלילות בינונית עלינו כ- 600 מ' ובצומת השבילים בק"מ 23.1 פנינו לצפון. בק"מ 23.5 פנינו לצפון ובין הכרמים והשדות רכבנו עד לדרך הלבנה שבק"מ 24.5 בה פנינו לדרום מזרח.
  • בצומת הדרכים בק"מ 26.3 פנינו לצפון ובירידה מהירה גלשנו לכיוון כביש 767. מעט לפני הכביש פנינו עם הדרך בירידה למזרח ועצרנו בעין שרונה לטבילה קצרה נוספת (ק"מ 27.6).
  • בעין שרונה בריכה מוצלת נחמדה רדודה ומזמינה עם מים נקיים שהיו מאוד צלולים לפני שטבלנו ופחות צלולים לאחר מכן.
  • מעין שרונה המשכנו למזרח, לאחר כ 100 מ' (ק"מ 27.8) פנינו לסינגל לצפון ובק"מ 27.9 ירדנו ברגל אזור תלול ומדורדר (כ- 50 מ') ומשם המשכנו את הרכיבה במורד הנחל למזרח.
  • בצומת הדרכים בק"מ 28.8 פניתי לבדי למערב לראות את בריכת המים של עין שרביט, רכבתי כ- 100 מ' על הדרך למערב, בצל העצים השארתי את האופניים וטיפסתי ברגל כ- 20 מ' למערב עד לבריכה (ק"מ 29).
  • בעין שרביט בריכת בטון מרובעת וגבוה, מי הבריכה שהיו בזרימה מועטה מתנקזים לבריכה בצינור, המים הרדודים לא מלאו את הבריכה ולא נראו מזמינים במיוחד.
  • מעין שרביט חזרתי לאחור, הצטרפתי לחברי העמק שהמתינו לי ויחד המשכנו. עברנו ליד עין טבילה שהיה בשימוש (ק"מ 29.6), במקום בריכת מים רדודה לא מזמינה ולידה מבנה מבוטן עם ברכה קטנה מאוד כ- 1/1 מ' בעומק של כ- 0.8 מ', בו מים נקיים וצלולים המשמש כמקווה מקומי.
  • מעין טבילה פנינו לצפון ונכנסנו לסינגל נחמד היורד למזרח בצד הצפוני של הערוץ ומגיע עד פאתי יבנאל (ק"מ 30.2), כאן המשכנו את הרכיבה בשביל צר סלול במורד הנחל עד המפגש עם כביש הרחוב הראשי של יבנאל "דרך המושבות" (ק"מ 30.7).
  • על המדרכה לצד הכביש רכבנו לדרום מזרח ובתחנת הדלק סימנו את המסלול (ק"מ 31.2).
    [המשך המסלול על הכביש לדרום מזרח בין ק"מ 31.2 עד 31.9 הוקלט בטעות]

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

ק"מ 3.2 מבט לעמק יבנאל לצפון
עין שרונה (ק"מ 27.9)
בנחל שרונה (ק"מ 28.4)
עין שרביט ק"מ 29

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216