מסלול קיצי בכרמל- בין טירת הכרמל ונחל אלון, הכולל רחצה בניקבת עין קדם היפיפה

נקודת ההתחלה והסיום: חניית הרכבים בקצה רחוב החרוב בטירת הכרמל
יום שישי: 2.9.2022

דרכים:

כביש – דרך סלולה – מידרכה: עד ק"מ 1.4 // ק"מ 3.9 עד 8.1 // ק"מ 11.8 עד 12 // ק"מ 18.1 עד 18.2 // ק"מ 18.6 עד 19.6 // ק"מ 21.9 עד 23.4 // ק"מ 26.3 עד 26.5 // ק"מ 27.3 עד 27.6 // ק"מ 28.2 עד 30.2 // ק"מ 35.5 עד 36.8 // סה"כ כ- 12.2 ק"מ.
דרך עפר: ק"מ 1.4 עד 3.9 // ק"מ 8.1 עד 9.4 // ק"מ 12 עד 12.5 // ק"מ 13.7 עד 14 // ק"מ 15.8 עד 16.8 // ק"מ 17.4 עד 17.7 // ק"מ 17.9 עד 18.1 // ק"מ 19.6 עד 21.9 // ק"מ 23.4 עד 25.6 // // ק"מ 26 עד 26.3 // ק"מ 27.3 עד 28.2 // ק"מ 30.2 עד 33.5 // ק"מ 34.2 עד 35.5 // סה"כ כ- 14.3 ק"מ.
סינגלים: 9.4 עד 11.8 // ק"מ 12.5 עד 13.7 // ק"מ 14 עד 15.8 // ק"מ 16.8 עד 17.4 // ק"מ 17.7 עד 17.9 // ק"מ 18.2 עד 18.6 // ק"מ 25.6 עד 26 // ק"מ 26.5 עד 27.3 // ק"מ 33.5 עד 34.2 //סה"כ כ- 9.5 ק"מ.

המסלול בקצרה:

עלייה תלולה מטירת הכרמל לחיפה לשכונת רמת בגין שבכרמל. מעבר בשכונות: רמת בגין, רמת גולדה וסביוני הכרמל ומשם לדרך הביובים שממזרח למתחם האוניברסיטה. בסינגלים ובדרכים מעבר בסמוך לצומת דאמון וירידה תלולה בסינגל נחל אלון היפה והמאתגר. מעבר בעין אלון שהיה עם זרימה מועטה, ירידה לאורך נחל אורן עד כביש 721, עלייה קצרה בכביש ובהמשך בדרכי עפר מעבר בקיבוץ בית אורן. בדרכי עפר ובסינגלים מעבר במצוקי בנחל קלח (בשווצריה הקטנה), עלייה לשביל הפנסיונרים שעל רכס הכרמל ויריד לנחל גלים. מעבר ורחצה בעין קדם היפה והשופע, ומשם ירידה מהירה לטירת הכרמל לסיום המסלול.

מכוון שמכשיר הטלפון שלי הפסיק לעבוד לפני הרכיבה, את הרכיבה הפעם ביצעתי עם מכשיר ניווט חלופי בו תצוגת המפה לא הייתה זמינה בצורה נוחה לכן מדי פעם ירדנו מהמסלול המתוכנן ותיקנו בהמשך.
[תיקונים וטעויות: בחיפה ק"מ 6.6, 6.7, ממערב לצומת דמון ק"מ 13.2, כביש 721 ק"מ 19.3, ק"מ 23.8, ק"מ 26.3]

תיאור המסלול:

• את המסלול התחלנו מרחוב החרוב בטירת הכרמל, חנינו את הרכבים בחנייה שבקצה הרחוב ויצאנו למסלול.
  • תחילת הרכיבה היא ברחוב החרוב לצפון מערב ובהמשך עברנו ברחוב רמב"ם וברחוב הרדוף. בק"מ 1.4 פנינו לדרך העפר הנמשכת מרחוב הרדוף לצפון ובק"מ 2 פנינו למזרח והתחלנו עלייה תלולה למזרח.
  • כאן הדרך הייתה מדורדרת מאוד, את חלקה הראשון של העלייה (כ- 1.3 ק"מ) רכבנו קצת ובעיקר הלכנו, את הרכיבה ממש המשכנו מאזור גבעת העיזים (ק"מ 3.3).
  • בק"מ 3.9 עברנו את השער בכניסה לשכונת רמת בגין (שער למניעת כניסת החזירים לשכונה). עלינו ברחוב משה סורקה לצפון מזרח וברחוב ווטסון ליונל פנינו לשמאל (ק"מ 4.5).
  • במפגש עם רחוב אבא חושי בק"מ 4.8 פנינו פנייה חדה לדרום והמשכנו את העלייה עד לרחוב יחזקאל קויפמן בו פנינו לדרום מזרח. דרך רחוב חיים לסקוב חצינו את שכונת גולדה ובצומת של רחוב אבא חושי, גולדה מאיר, בירם (ק"מ 6.7) חצינו את אבא חושי למזרח.
  • דרך המדרכה וחניית הרכבים שבחיבור בין רחוב הכשרת הישוב עם רחוב אבא חושי (ק"מ 7) נכנסנו לרחוב הכשרת הישוב. בכיכר בק"מ 7.4 פנינו לימין לרחוב מנדל זינגר ובצומת המרומזר במפגש עם רחוב אסקר שינדלר פנינו על המדרכה למזרח.
  • על המדרכה רכבנו כ- 200 מ' למזרח ובמפגש עם הדרך הפונה לדרום מזרח (ק"מ 8.1) פנינו לדרך הביובים. עם דרך הביובים עברנו ממזרח למתחם האוניברסיטה ובק"מ 9.4 פנינו לצפון מזרח לסינגל צר, הסינגל ניראה היטב בשטח והצמחייה הצמודה לסינגל עדיין מאפשרת רכיבה בו.
  • עם הסינגל הצר חצינו את כביש היער ואת פינת הפיקניקים שבק"מ 10.4 ועם השבילים והסינגלים המקומיים המשכנו את הרכיבה על פרשת המים של הכרמל לכיוון דרום מזרח.
  • בין ק"מ 11 ל- 12 רכבנו לצד הכביש המוביל לצומת דמון ומשם רכבנו על שביל העובר ממערב לכביש איתו הגענו לכביש 721 (ק"מ 13.2). חצינו את הכביש לדרום ועם הדרך היורדת למזרח עקפנו את צומת דמון מדרום והגענו לסינגל התלול היורד לנחל אלון (ק"מ 14).
  • ירדנו בסינגל הנהדר שלאורך נחל אלון שחלקו ירידה תלולה ומדי פעם מעברים טכניים איתו הגענו עד החיבור לדרך המלווה את נחל אורן בה ירדנו לצפון מערב (ק"מ 16).
  • עם הדרך היורדת לאורך הנחל שמדי פעם אנחנו על דרך טובה ומדי פעם מסינגל, ירדנו לכיוון עין אלון, עצרנו בברכה הקטנה שמדרום למעין בה היו מעט מים אך לא מאוד מזמינים (ק"מ 16.95), והמשכנו לברכה היבשה הצמודה לעין אלון הזורם בזרם דק (ק"מ 17.2). בעין אלון שתפנו את הראש והפנים, וישבנו להפסקה.
  • מהמעיין המשכנו את הירידה לאורך נחל אורן, תוך שאנחנו משלבים דרך, סינגל וכביש, ובמפגש עם כביש 721 העולה לצומת דמון (ק"מ 19) פנינו לצפון בעלייה לצד הכביש.
  • לאורך הכביש עלינו כ- 300 מ' במפגש עם הדרך שמצפון לכביש עזבנו את הכביש ועלינו לצפון. עם הדרך המשכנו בעלייה למערב ובצומת בק"מ 21.3 פנינו לצפון להמשך העלייה.
  • נכנסנו בק"מ 21.9 לשכונת ההרחבה של קיבוץ בית אורן, עברנו בכבישי הקיבוץ ודרך שער הישוב (ק"מ 22.8) יצאנו מהקיבוץ עם הכביש למזרח.
  • בצמוד לכביש 721 פנינו לדרך העפר לצפון (ק"מ 23.5), ובצומת השבילים בק"מ 24 המשכנו את הרכיבה בדרך היורדת לצפון ונמשכת לכיוון נחל קלח.
  • בק"מ 25.5 עברנו באזור המצוקי של נחל קלח ובמפגש עם כביש היער בק"מ 26.3 פנינו לימין ועלינו כ- 100 מ' במעלה הכביש.
  • בק"מ 26.5 פנינו לצפון, עברנו דרך מתחם הפיקניקים ונכנסנו לסינגל נחמד העולה במתינות לצפון מזרח
  • עם הסינגל חצינו בק"מ 27 את השביל הסלול ובק"מ 27.3 עלינו עם השביל הסלול כ- 300 מ' עד ק"מ 27.6, כאן ירדנו לדרך שממערב לכביש ובק"מ 28.2 חזרנו לרכב על השביל הסלול.
  • בצומת בק"מ 30.2 פנינו למערב והתחלנו ירידה על השלוחה איתה ירדנו עד חיבור של נחל גלים עם נחל נדר (ק"מ 33), כאן עלינו לדרך שמצפון לנחל ועם הדרך עלינו בשיפוע בינוני למזרח עד לעין קדם הנהדר (ק"מ 34).
  • בעין קדם מעיין עם מים צלולים ושתי ניקבות. הניקבה השמאלית עמוקה יותר, לאורכה ניתן לטבול, להנות מהמים ולהתקדם במים לאורך הנקבה הארוכה (יש להצטייד בפנס).
  • לאחר הפסקה ורחצה במעין חזרנו לאחור, ירדנו במהירות לאורך נחל נדר עד לטירת הכרמל וסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216