טיול מעולה המשלב דרכים סינגלים ורחצה בגבעות המיוערות של רמת השופט

אורך המסלול: 36.2 ק"מ
טיפוס מצטבר: 794 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: בחנית מתחם בית הספר האזורי עומרים (בצמוד לקיבוץ עין השופט)
יום שבת: 13.8.2022

דרכים:

כביש – דרך סלולה – מידרכה: עד ק"מ 1 // ק"מ 8.9 עד 10 // ק"מ 11 עד 11.1 //ק"מ 17.6 עד 17.8 // ק"מ 20.4 עד 20.9 // ק"מ 21.6 עד 22.9 // ק"מ 35.8 עד 36.5 // סה"כ כ- 4 ק"מ.
דרך עפר: ק"מ 1.6 עד 1.9 // ק"מ 3.1 עד 7.7 // ק"מ 11.5 עד 12 // ק"מ 13.6 עד 16.7 // ק"מ 17.2 עד 17.6 // ק"מ 17.8 עד 19.6 // ק"מ 20.9 עד 21.6 // ק"מ 22.9 עד 23.8 // ק"מ 29.4 עד 35.8 // סה"כ כ- 14.5
סינגלים: ק"מ 1 עד 1.6 // ק"מ 1.9 עד 3.1 // ק"מ 7.7 עד 8.9 // ק"מ 10 עד 10.5 // ק"מ 10.6 עד 11 // ק"מ 11.1 עד 11.5 // ק"מ 12 עד 13.6 // ק"מ 16.7 עד 17.2 // ק"מ 19.6 עד 20.4 // ק"מ 23.8 עד 29.4 //סה"כ כ- 12.8 ק"מ.

את הרכבים חנינו בחנית מתחם בית הספר האזורי עומים, מעט לפני הכניסה לקיבוץ עין השופט ויצאנו למסלול קיצי העובר באזור החורש של יער רמת מנשה המשלב את הסינגלים המקומיים המעולים וכמובן רחצה בבריכת עין ריחניה.

בניגוד לרוב הרכיבות אותם רכבתי באזור, תכננתי הפעם את תחילת הרכיבה בחלקו הגבוה של המסלול וזאת כדי לשלב את הרחצה בעין ריחניה לקראת סוף המסלול.

המסלול בקצרה:

טיול מעולה המשלב דרכים סינגלים ורחצה,
מבית הספר האזורי עומרים ירידה בסינגל רמת השופט, בסינגלים מקומיים ובדרכי עפר מעבר "באנדרטת הקיבוצים" ובגבעת הבזלת שבראשה ממוקמת האנדרטה "יד מגני משמר העמק". ירידה ומעבר ממערב לקיבוץ משמר העמק, עלייה וחיבור לסינגל הזורע איתו רכיבה עד נחל השופט, עליה לאורך נחל השופט ורחצה בעין ריחניה, ירידה לאורך הנחל ועלייה לעין השופט לסיום המסלול.

תיאור המסלול:

• עם היציאה ממתחם בית הספר פנינו לצד הכביש לכיוון עין השופט לדרום ובכיכר בק"מ 0.7 פנינו בירידה למזרח, ירדנו כ- 300 מ' ופנינו לדרך שמצפון לכביש לתחילת הרכיבה בסינגל עין השופט המסומן כחול.
  • על מסלול הסינגל הנראה היטב בשטח ומסומן בצורה טובה רכבנו עד ק"מ 3.2, כאן בצומת השבילים פנינו לדרום ובמפגש עם כביש 6953 (ק"מ 3.4) פניו לצד הכביש לצפון מערב, לאחר כ- 30 מ' עזבנו את הכביש ופנינו לדרך שמדרום לכביש איתה פנינו לדרום מזרח.
  • בק"מ 4.1 חצינו את כביש היער לדרום ובדרכי עפר עלינו עד לראש הגבעה שבק"מ 7.8, מראש הגבעה פנינו לצפון מערב והתחלנו ירידה בסינגל נחמד היורד עד המפגש עם כביש היער בק"מ 8.9.
  • עם הכביש פנינו בעלייה למזרח ולאורך הכביש עלינו עד ק"מ 10, כאן עלינו על הסינגל המקביל לכביש ממערב, ובהמשך רכבנו לאורך הכביש פעם בסינגל ופעם על הכביש עד ק"מ 11.1
  • בק"מ 11.1 עברנו לסינגל שממזרח לכביש ובפיצול הסינגלים בק"מ 11.5 פנינו עם הסינגל הנמשך לצפון מזרח איתו חברנו לדרך היורדת עד לשער הכניסה לאנדרטת הקיבוצים בה מונצחים חברי הקיבוצים שנפלו במערכות ישראל (ק"מ 12).
  • כאן עלינו למגדל לתצפת על האזור ולאחר התצפית יצאנו דרך השער הדרום מזרח (ק"מ 12.18) לסינגל הנמשך דרומה. קטע קצר זה של הסינגל הנמשך כ- 300 מ' עד לפיצול הסינגלים (ק"מ 12.55) ניראה בשימוש מועט, הצמחייה בו עוטפת את הסינגל.
  • מק"מ 12.55 ירדנו בסינגל יפה בשימוש רב עד ק"מ 13.6 ומכאן המשכנו עם הדרך עד לרגלי גבעת הבזלת שבראשה יד למגני משמר העמק (ק"מ 14.1).
  • לאחר עלייה לראש הגבעה ולביקור באתר פנינו עם הדרך למערב. בק"מ 14.5 מתחיל סינגל בו התכוונתי לרכב, (את המעבר בו דחיתי להזדמנות אחרת בהתאם לשותפי לרכיבה), חזרנו לאחור ובק"מ 14.3 פנינו לדרך וירדנו לאורך הוואדי לצפון.
  • בק"מ 16.3 המעבר בסינגל המקומי עברה בתוך הצמחייה, חזרנו מעט לאחור והמשכנו את העלייה עם הדרך לדרום מערב.
  • בק"מ 16.7 עזבנו את הדרך, פנינו לסינגל לצפון ולאחר כ- 300 מ' (בק"מ 17) המשכנו את הירידה בתלילות רבה ברגל (כ- 60 מ', ירידה תלולה זו עוברת בתוך תעלה צרה וצמחייה די צפופה בה הסינגל נחסם חלקית מדי פעם).
  • עם הדרך הנמשכת לצפון עברנו ליד שער הכניסה לבית הספר האזורי "שומריה" (ק"מ 17.6) ובצומת עם כביש 6953 פנינו למערב. לצד הכביש רכבנו כ- 100 מ' ובק"מ 17.8 פנינו לדרך העולה לצפון.
  • לביקור בתל שוש פנינו בצומת השבילים בק"מ 18.3 למזרח , עלינו לראש הגבעה (ק"מ 18.4) ולאחר התרשמות מהמבנה היפה שבמקום חזרנו לאחור והמשכנו את הרכיבה בירידה לצפון.
  • מק"מ 19 רכבנו כ- 1.5 ק"מ במהירות בדרך המקבילה לכביש 60, ובק"מ 20.9 התחלנו טיפוס למערב בדרך על תוואי סינגל עין השופט. עם מסלול הסינגל עלינו עד ק"מ 21.6 ובצומת השבילים פנינו בעלייה לצפון לכביש היער (ק"מ 21.7).
  • עם הכביש עלינו בתחילה בחדות ובהמשך במתינות עד ק"מ 22.5, ומכאן המשכנו למערב עם דרך העפר עד המפגש עם סינגל הזורע (ק"מ 23.8).
  • עם מסלול סינגל הזורע רכבנו עד ק"מ 29.9, כאן חצינו את ערוץ נחל השופט למערב ובצומת השבילים הצמודה לנחל פנינו לדרום מערב.
  • עם הדרך בצדו הצפוני של הנחל עלינו במתינות במעלה נחל השופט, באזור ק"מ 31.2 עד 31.6 שיפוע העלייה יותר תלול ובק"מ 32 חצינו את ערוץ הנחל לדרום ונכנסנו לעין ריחניה (בו ביקרתי בתחילת הקיץ במסלול אחר באזור).
  • לאחר הפסקה וטבילה מרעננת בברכה היפה שבמקום המשכנו את הרכיבה בדרך היורדת בצידו הדרומי של נחל השופט , בצומת השבילים בק"מ 34 פנינו לדרום ועלינו לאורך דרך סלינג הקופצנית.
  • בצומת השבילים בק"מ 34.7 פנינו לדרום מערב ועם הדרך הלבנה עלינו עד המפגש עם כביש הכניסה לקיבוץ רמת השופט (ק"מ 35.8).
  • לצד הכביש פנינו לדרום ולאחר כ- 50 מ' בצומת עם כביש 6954 חצינו את הכביש למערב ובדרך הסלולה שממערב לכביש פנינו לדרום עד הכניסה לבית ספר עומרים וסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

אנדרטת הקיבוצים ק"מ 12 תצפית למזרח, ברקע גבעת המורה והר תבור
יד למגיני משמר העמק בראש גבעת הבזלת (ק"מ 14.1)
תל שוש ק"מ 18.4
עין ריחניה ק"מ 32.1

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216