אורך המסלול: 37.2 ק"מ
טיפוס מצטבר: 451 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: רחבת הכורכר בגדולה בצמוד לנחל ציפורי (ממזרח לכביש 7924 לשמשית)
יום שבת: 9.4.2022

דרכים:

כביש: ק"מ 6.8 עד 7.8 .
דרך עפר: עד ק"מ 0.6 // ק"מ 1.3 עד 3.3 // ק"מ 4.7 עד 6.8 // ק"מ 7.8 עד 11.5 // ק"מ 17.5 עד 25.8 // ק"מ 32.8 עד 34.1 // ק"מ 35.5 עד 36.8 // סה"כ כ- 19.3 ק"מ
סינגלים: ק"מ 0.6 עד 1.3 // ק"מ 3.3 עד 4.7 // ק"מ 11.5 עד 17.5 // ק"מ 25.8 עד 32.8 // ק"מ 34.1 עד 35.5 // סה"כ כ- 15.5 ק"מ.

חנינו את הרכבים ברחבת הכורכר בגדולה בצמוד לנחל ציפורי (ממזרח לכביש 7924 לשמשית) ויצאנו למסלול יפה המשלב קטעים מהסינגלים המקומיים של קק"ל עם דרכים בהם ניתן להרים את הראש ולהנות מהנוף.

המסלול בקצרה:

בדרכי עפר וקטעי סינגלים רכיבה בעמק נחל ציפורי בכיוון כללי מזרח (מדרום לכביש 79), חציית כביש 79 ליד עין ציפורי וביקור במעיין, בדרכי עפר מעבר ממזרח לציפורי עד החיבור לסינגל הושעיה, ירידה בסינגל הושעיה עד סינגל ריש לקיש, חציית כביש 77 בצמוד למתקן מאגר אשכול ועקיפת המיתקן ממזרח, חציית נחל יפתחאל ומעבר מצפון לתל חנתון עד חציית כביש 784 למערב, רכיבה על סינגל חנתון, חציית כביש 784 ממערב למאגר אשכול, חציית כביש 77 צפון מזרחית לצומת המוביל, על מסלול סינגל ריש לקיש רכיבה לכיוון הסוללים, חציית כביש 79 לדרום ובשביל לצד כביש 7924 רכיבה עד סיום המסלול.

תיאור המסלול:

• מחניית הרכבים התחלנו את הרכיבה בדרך העפר למזרח ולאחר כ- 400 מ' חצינו את אפיק נחל ציפורי לצפון במים הרדודים (ניתן לחצות את הנחל בגשר כ- 50 מ' ממזרח לנקודה בה חצינו). בק"מ 0.6 נכנסנו לסינגל שמשית העובר בחורשת אלונים מצפון לנחל ועם הסינגל רכבנו עד ק"מ 1.3.
  • חצינו את נחל ציפורי לדרום על הגשר בק"מ 1.6 והמשכנו את הרכיבה בדרך למרגלות הגבעות המיוערות. בק"מ 3.2 פנינו למערב, ולאחר כ- 100 מ' עלינו לקטע קצר על מסלול סינגל שמשית איתו רכבנו למזרח. כאן מומלץ לבצע שינוי במסלול, להמשיך למזרח ולחצות את כביש 79 במחלף הקטן שניבנה במקום.
    (המסלול המומלץ מסומן במפה IHM המצורפת, באדום).
  • בק"מ 4.6 עזבנו את מסלול הסינגל וירדנו בירידה תלולה לצפון לכיוון כביש 79, באזור זה של המסלול בין ק"מ 4.7 ועד 6.2 ניסינו לימצא מקום חציה ולעבור את כביש 79 לצפון, האזור עבר מתיחת פנים משמעותית שבתכנון המסלול לא לקחתי בחשבון (תצלומי הכביש של גוגל בהם נעזרתי לא מעודכנים באזור זה).
  • בק"מ 6.2 חצינו בזהירות את שני הנתיבים של כביש 79 (הרמנו את האופניים מעל גדרות הבטיחות של הכביש) ובצידו הצפוני של הכביש ירדנו לעין ציפורי (ק"מ 6.7), במעין ברכה עם מים רדודים וצלולים בה ניתן להישטף.
    (המסלול המומלץ לחציית הכביש מסומן במפה IHM המצורפת, בצבע אדום).
  • מעין ציפורי ירדנו לצפון עלינו על כביש הגישה לגן הלאומי ציפורי (ק"מ 6.9) ובק"מ 7.8 עזבנו את הכביש לדרום, ירדנו עם הדרך לדרום וטיפסנו מעט למזרח, בק"מ 8.2 פנינו לצפון מזרח ובעלייה מתונה רכבנו על השביל בין שטחי החקלאות.
  • בצומת השבילים בק"מ 9.9 פנינו לצפון ובצמוד לחורשת האלונים פנינו עם הדרך למערב ומיד שוב לצפון לדרך העולה וחוצה את החורשה ( ק"מ 10.1). בצומת השבילים בק"מ 10.3 פנינו למזרח ובק"מ 11.1 פנינו עם הדרך בירידה לצפון, דרך זו חוברת לאחר כ- 200 מ׳ לסינגל הושעיה איתו ירדנו עד החיבור עם סינגל ריש לקיש בק"מ 16.4.
  • בין ק"מ 16.4 ועד 17.2 רכבנו על סינגל ריש לקיש כנגד כיוון הסינגל (יש להיזהר ולתת זכות קדימה לבאים מימול) ובק"מ 17.2 עזבנו את נתיב הסינגל והמשכנו את הרכיבה מערבה עם הדרך הטובה.
  • בצומת השבילים בק"מ 18.6 פנינו לצפון, ירדנו לכיוון כביש 77 ועברנו תחת הכביש בגשר החקלאי שבמקום. המעבר תחת הכביש היה מוצף במים רדודים אותם חצינו בקלות ברכיבה (מצע המעבר קשיח ללא בוץ).
  • בצדו הצפוני של כביש 77 פנינו למזרח ולאחר כ- 200 מ' פנינו לצפון, על הגשר חצינו את התעלה הפתוחה והמגודרת של המוביל הארצי ובצידה הצפוני של התעלה פנינו עם הדרך למזרח. בצומת השבילים בק"מ 19.6 פנינו לצפון, רכבנו בין השטחים החקלאיים של עמק נטופה ממזרח והשטח המגודר ממערב וצומת השבילים בק"מ 20 פנינו למערב.
  • בק"מ 20.2 פנינו לצפון עברנו ממזרח לשמורת הטבע בית נטופה ומאגר נקופה וצמוד לתעלת המים של נחל יפתחאל פנינו למערב (ק"מ 21.1).
  • מעבר נחל יפתחאל (גשר אירי) בק"מ 21.4 היה מוצף מים שלא נראו מזמינים, ניסינו למצוא מקום מעבר נוח ורדוד ולבסוף חלצנו נעלים וחצינו את הנחל במים. גובה המים היה מעל הברך ורצפת המעבר מים בטון ללא בוץ.
  • לאחר מעבר המים המשכנו עם הדרך למערב, הקפנו את תל חנתון מצפון ובק"מ 25.1 פנינו לצפון. עלינו על כביש 784 (ק"מ 25.3) ורכבנו לצד הכביש מעבר לגדר הבטיחות עד ק"מ 25.6, כאן הרמנו את האופניים מעל גדר הבטיחות וחצינו בזהירות את הכביש למערב.
  • בצדו המערבי של הכביש עלינו בחורש כ- 70 מ' לצפון ללא מסלול מוגדר והתחברנו לסינגל חנתון (ק"מ 25.8). על נתיב הסינגל הנראה היטב בשטח רכבנו עד ק"מ 32.8 (רכיבה כנגד כיוון הסינגל, יש לתת זכות לבאים ממול).
  • ליד גשר כביש 784 עזבנו את נתיב הסינגל, חצינו את הכביש תחת הגשר (ק"מ 32.8) והמשכנו את הירידה בדרך הלבנה לדרום מזרח. בצומת השבילים בק"מ 33.5 פנינו לדרום מערב ובק"מ 34 חצינו את כביש 77 לדרום בגשר תחת הכביש.
  • בצידו הדרומי של כביש 77 רכבנו כ- 400 מ' לצפון מזרח ובק"מ 34.4 פנינו לסינגל ריש לקיש לדרום. על נתיב הסינגל רכבנו עד לגשר המעבר התחתי של כביש 79 (ק"מ 35.5), כאן חצינו את הכביש ובצד הדרומי של הכביש פנינו עם דרך העפר הצמודה לכביש לדרום מזרח.
  • ליד צומת הכניסה לקיבוץ הסוללים (ק"מ 35.9) פנינו לצד הכביש למערב, עלינו לעגלת הקפה "קפה 79" (ק"מ 36.2) ועצרנו לקפה קר ומפנק.
  • "מקפה 79" ירדנו לדרום חצינו את כביש 7942 ועל המדרכה שלצד הכביש רכבנו לדרום מערב, חצינו את נחל ציפורי על גשר הולכי הרגל בק"מ 36.8 ועם השביל המשכנו לדרום לרחבת החניה וסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

עין ציפורי ק"מ 6.7
מעבר המים בנחל יפתחאל (גשר אירי) בק"מ 21.4
ק"מ 28.5 מבט לדרום

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216