אורך המסלול: 31.4 ק"מ
נקודת ההתחלה והסיום : קיבוץ טללים
יום שישי: 11.2.2022

דרכים:

כביש: כ – 400 מ' בתחילה ובסיום המסלול .
דרך עפר: ק"מ 0.4 עד 0.6 // ק"מ 4.4 עד 5.7 // ק"מ 7.7 עד 8 // ק"מ 12.3 עד 18.8 // ק"מ 29.9 עד 30.8 // סה"כ כ- 9.2 ק"מ.
סינגלים: רוב מסלול על נתיב סינגל הברגרים ק"מ 0.6 עד 4.4 // ק"מ 5.7 עד 7.7 // ק"מ 8 עד 12.3 // ק"מ 18.8 עד 29.9 // סה"כ כ- 21.2 ק"מ.

לאחר שבדקתי את תחזית מזג האוויר וניראה שבכול הארץ מתוכנן להיות גשם מאוד, כולל במדבר יהודה, הנגב הצפוני ובבאר שבע, תכננתי לרדת לנגב ולרכב בסינגל הברגרים (ליד קיבוץ טללים). מתחילת הנסיעה דרומה, הגשם לא הפסיק לרדת וחשש התחיל להתגנב שהגשם לא הפסיק גם מדרום לבאר שבע.
לשמחתי כמה קילומטרים לפני משאבי שדה הגשם הפסיק ובאזור טללים האדמה הייתה יבשה.

נכנסנו לקיבוץ דרך השער שהיה פתוח, החנינו את הרכבים במשטח העפר הרחב שמימין לכביש הכניסה ויצאנו לדרך. הסינגל שניבנה ביוזמה אישית של יוחאי ברגר (קיבוץ טללים) ניראה ומסומן באופן חלקי והמעקב אחרי נתיב הסינגל מצריך גם ניווט. הסימון לאורך הסינגל חלקו בשילוט וחלקו ברוג'מים נותן הרגשה של טיול מדברי אמיתי ומי שמצפה לפגוש סינגל ברור מסומן ומטופל באופן מלא עלול להתאכזב. ביום הרכיבה כ- 1/4 מהסינגל בחלקו הצפון מזרחי ניראה בשימוש רב והרכיבה בו הייתה נוחה וזורמת. חלקו האחר של המסלול היה יחסית קשוח.
כ- ½ מהמסלול על נתיב הסינגל רכבנו נגד הכיוון ובכמה מעברים, בעליות קצרות עלינו ברגל, קטע מעט ארוך בין ק"מ 19.2 ל- 19.6 טיפסנו ברגל שלא על מסלול הסינגל ובנוסף למסלול הסינגלים הוספתי קטע רכיבה קצר של כ- 6 ק"מ על דרכי עפר לכיוון מזרח (ק"מ 12.5 עד 19)

תאור המסלול

• עם כביש הקיבוץ יצאנו לדרום ופנינו בק"מ 0.4 לדרך העפר לדרום מזרח. בצומת השבילים בק"מ 0.6 פנינו לערוץ שממזרח והתחלנו את הרכיבה בסינגל במעלה הערוץ לדרום מזרח. לאחר כ- 200 מ' הסינגל עובר לגדה המזרחית של הערוץ ובק"מ 1.3 הסינגל עוזב את הערוץ ופונה למזרח. כאן ישנם עבודות עפר המקשות למצוא את הסינגל, המשכנו מעט למזרח ומצאנו את נתיב הסינגל העולה לכיוון מזרח עד לערוץ הוואדי (ק"מ 1.8).
  • הסינגל המטפס במעלה הערוץ עולה על השלוחה, נפגש בדרך העפר בק"מ 3 ולאחר כ- 100 מ' עוזב את הדרך ופונה בירידה לסינגל דרומה.
  • בק"מ 4.3 הסינגל פוגש את נחל הימן, חצינו את הנחל למזרח ועם הדרך המלווה את הנחל (ק"מ 4.4) המשכנו עד ק"מ 5.7, כאן עזבנו את הדרך ואת הנחל, וטיפסנו עם הסינגל בערוץ הוואדי למזרח.
  • בק"מ 6 הסינגל עוזב את הערוץ ממשיך לטפס על השלוחה לדרום מערב ומשיא הגובה (ק"מ 6.7) יורד לדרום מערב לנחל באר חיל. בקרבת הנחל בק"מ 7.8 חצינו למערב את הדרך העולה בתלילות לדרום מערב ועלינו בדרך המגבילה והפחות תלולה העולה ויורדת חזרה לנחל (ק"מ 8.1).
  • מק"מ 8.1 עד 11.4 עלינו עם הסינגל במעלה אחד מערוצי נחל באר חיל לדרום מזרח, ומראש השלוחה (ק"מ 11.4) המשכנו לדרום מזרח בירידה, בק"מ 12.3 במפגש עם נחל בוקר עזבנו את נתיב מסלול הברגרים ופנינו עם הדרך לדרום.
  • בצומת השבילים בק"מ 12.8 (מדרום לערוץ) התחלנו עלייה בדרך במעלה הערוץ הוואדי ובצומת הדרכים בק"מ 13.8 פנינו עם הדרך לדרום. הדרך עולה במתינות נוחה לרכיבה עד שיא הגובה של המסלול בק"מ 16.4 ומכאן יורדת למערב במורד הערוץ.
  • גלשנו במהירות עם הדרך עד מפגש הערוצים בק"מ 18.8 ולאחר הפסקה קצרה התחלנו את העלייה לצפון. כאן (ק"מ 19.2) לא ראינו את מסלול הסינגל ועלינו רגלית כ- 300 מ' בערוץ הנחל לצפון.
  • בק"מ 19.5 חזרנו לרכב על נתיב הסינגל, ירדנו לכיוון צפון ונכנסנו לערוץ הוואדי איתו ירדנו עד ק"מ 22.5, כאן הסינגל פונה לצפון מזרח ועולה עם ערוץ הוואדי לדרום מזרח. בק"מ 23.4 הסינגל עוזב את הערוץ מטפס למזרח ועולה על שלוחה צרה לצפון מערב.
  • ק"מ 23.5 עד 24.3 רכבנו עם הסינגל על השלוחה הצרה לצפון מערב, מכאן הסינגל יורד עד לנחל הימן בתחילה על השלוחה לדרום מערב, מתעקל למערב ובהמשך נכנס לערוץ הוואדי לצפון מערב (ק"מ 25).
  • בק"מ 25.4 הסינגל חוצה את נחל הימן ממשיך מעט לצפון מערב ובק"מ 25.7 פונה לעלייה לצפון, עולה בערוץ צפונה עד ראש השלוחה (ק"מ 26.4) ומתחיל לרדת לצפון מזרח.
  • מק"מ 26.4 ועד 29.6 הסינגל יורד לאורך הוואדי, באזור זה הסינגל ניראה היטב ונוח לרכיבה ובק"מ 29.6 הסינגל עוזב את נתיב הערוץ, פונה למערב לכיוון הלולים של קיבוץ טללים ומשם ממשיך בדרך עפר עד שער הקיבוץ וסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216