אורך המסלול: 39.6 ק"מ
טיפוס מצטבר: 845 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: תחנת הדלק בצומת אלמוג.
יום שישי: 21.1.2022

דרכים:

כביש: כ- 200 מ' בתחילת המסלול // ק"מ 9.4 עד 12.1 // כ- 2.5 ק"מ בסיום המסלול // סה"כ כ- 5.5 ק"מ.
דרך עפר: רוב המסלול דרכי עפר.
סינגלים: ק"מ 0.2 עד 3.2 // ק"מ 12.6 עד 15.2 // ק"מ 19.2 עד 22.5 // ק"מ 31 עד 33.5 // סה"כ כ- 11.5 ק"מ.

הרכיבה במידבר בימי החורף הקרירים תמיד מהנה והפעם הכיוון צפון מדבר יהודה. יצאנו למסלול מעגלי העובר בסינגלים המדהימים והתלולים של ראס מועקף וג'בל חרמון, למסלול זה הצטרפו אלי חלק מרוכבי קבוצת אהבת חינם מעמק הירדן
ובנוסף לכול הטוב שהמסלול סיפק, גם מזג האוויר היה לטובתנו – קריר, שימשי וצלול.

המסלול בקצרה:

המסלול מתחיל בעלייה לכיוון נבי מוסא – תחילת הרכיבה בסינגל "חווארי אלמוג" ובהמשך בדרכי עפר עד לפאתי הבסיס הצבא נבי מוסא. ליד הבסיס עלינו על הכביש החוצה את ביקעת הורקניה לדרום ומהכביש המשכנו ועלינו בדרכי עפר לפסגת ראס מועקף.
מראס מועקף ירדנו בסינגלים נפלאים תלולים ומאתגרים על סכיני השלוחות היורדות לנחל שככה, ומהנחל עלינו לפסגת ג'בל חרמון – תחילת העלייה במעלה נחל שככה ובהמשך בדרכי עפר עד לפסגתו הדרומית של הרכס. רכבנו לאורכו של ג'בל חרמון, ובצידו הצפוני גלשנו בסינגלים תלולים ויפים על סכיני השלוחות לצפון. בדרך עפר ירדנו לנחל אוג ומהנחל עלינו עלייה קצרה ותלולה לקיבוץ אלמוג. מהכניסה לקיבוץ רכבנו לצפון על כביש הגישה לקיבוץ עד צומת אלמוג וסיום המסלול.

• תחילת המסלול ברכיבה על הכביש לכיוון קיבוץ אלמוג ולאחר כ- 200 מ' עזבנו את הכביש לצד המערבי וחברנו לסינגל "חווארי אלמוג" (הסינגל ברור וניראה בשטח). עם הסינגל עלינו עד המפגש עם דרך העפר בק"מ 3.2 ועם הדרך פנינו לדרום מערב.
  • הדרך יורדת, חוצה את ערוץ נחל אוג (ק"מ 3.6) ומתחילה לטפס בעלייה שתחילתה תלולה מאוד (חלקנו עלינו ברגל כ- 50 מ') בהמשך העלייה מתמתנת . הדרך עולה ומטפסת במעלה הנחל ולקראת סוף העלייה בק"מ 7.1 ישנם כמה עשרות מטרים נוספים של עלייה תלולה.
  • עם הדרך עברנו בקרבת הבסיס הצבאי נבי מוסא, ובק"מ 9.5 פנינו לדרום על הכביש החוצה את ביקעת הורקניה. בק"מ 12.15 עזבנו את הכביש, ירדנו בדרך העפר למזרח ולאחר כ- 500 מ' במפגש הדרך עם הערוץ הקטן פנינו לדרום.
  • כאן באזור ק"מ 12.6 הדרך אינה ברורה, ירדנו ללא מסלול מוגדר באזור נוח לרכיבה לכיוון דרום, חצינו מספר ערוצים הקטנים באזור ק"מ 13.4 ועלינו בעלייה מתונה לאוכף שבק"מ 13.8. עם ערוץ הוואדי עלינו והמשכנו לדרום, ובמפגש עם דרך 4*4 בק"מ 15.2 פנינו לדרום להמשך העלייה.
  • הדרך הברורה עולה במתינות על השלוחה לדרום מזרח ובמזלג השבילים בק"מ 16.6 פנינו לימין והמשכנו את העלייה עם הדרך העולה על השלוחה למזרח. בקצה העלייה הזו (ק"מ 17.3) בתצפית היפה בה הנוף נפתח למזרח וים המלח מתגלה מתחתנו, ישבנו להפסקת קפה.
  • מכאן נוף המסלול משנה את אופיו והוא נימשך ועובר במראות תלולים עם תצפיות נוף מרשימות.
  • בתחילה, הרכיבה היא על הדרך הברורה לצפון מזרח עד לפסגת ראס מועקף (ק"מ 19.2) ומראש הפסגה המסלול משתנה, מנקודה זו מתחיל סינגל בירידות מדהימות תלולות ומאתגרות שעובר על סכיני השלוחות היורדות לנחל סככה.
  • בקרבת נחל שככה במפגש עם דרך העפר בק"מ 22.4 פנינו עם הדרך לצפון מערב ונכנסנו לנחל סככה. עלינו בדרך במעלה הנחל למערב ובק"מ 25 עזבנו את הדרך ופנינו בשביל לערוץ הנחל לצפון, עם השביל הלא מאוד ברור, עלינו במעלה הנחל.
  • בק"מ 26.9 השביל חובר לדרך 4*4 ברורה, מתעקל למזרח ועולה בעלייה תלולה (כ- 100 מ') שממשיכה במתינות למזרח.
  • בראש ג'בל חרמון בק"מ 29.1 עצרנו לתצפית מרשימה על האזור כולו והמשכנו בירידה עם הדרך לצפון, הדרך נמשכת עד פסגתו הצפונית של ג'בל חרמון (ק"מ 31) ומכאן מתחיל סינגל תלול מאוד ומאתגר היורד על סכיני השלוחות לצפון.
  • בק"מ 32.5 פנינו בסינגל למערב וירדנו לערוץ הנחל. הורדנו את האופניים במפל קטן של כ- 1מ' והמשכנו את הרכיבה במורד הערוץ.
  • במפגש עם דרך העפר בק"מ 33.5 חלק מהקבוצה המשיכה עם הדרך לצפון עד ק"מ 34.3, שם חברנו שוב יחד וירדנו חזרה בדרך למזרח עד לערוץ הנחל בק"מ 35.1. עלינו על גדת הנחל הדרומית והתחברנו לדרך העפר המסומנת שחור היורדת למזרח.
  • בפיצול הדרכים בק"מ 36.1 פנינו עם הדרך לצפון, המשכנו וירדנו בירידה תלולה לנחל אוג (ק"מ 37.2) ועלינו בעלייה תלולה (חלקנו בהליכה של כ- 50 מ') לצידו הצפוני של הנחל עד הכניסה לקיבוץ אלמוג.
  • מכאן רכבנו על הכביש הגישה לקיבוץ לצפון עד צומת אלמוג לסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216