אורך המסלול: 53.7 ק"מ
טיפוס מצטבר: 877 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: תחנת הדלק בכניסה למושב שדה אילן .
יום שישי : 31.12.2021

דרכים

כביש: ק"מ 4.2 עד 5.8 // ק"מ 7.4 עד 9.3 // ק"מ 10 עד 14 // ק"מ 16.8 עד 32 // ק"מ 38 עד 38.3 // ק"מ 42.6 עד 42.9 // ק"מ 47.8 עד 49.5 // סה"כ כ- 25 ק"מ.
דרך עפר: כחצי מהמסלול על דרכי עפר.
סינגלים: ללא רכיבה על סינגלים

לכבוד היום האחרון של שנת 2021 הוזמנתי לטיול לנצרת עם "רוכבי אהבת חינם" מעמק הירדן.

נפגשנו בתחנת הדלק בכניסה לשדה אילן ויצאנו לסיבוב מעט ארוך (ביחס לרכיבות השגרתיות שלי) העובר בדרכים לבנות, בכבישים וברחובות הערים נוף הגליל, נצרת והכפר איכסל. המסלול בחלקו עובר בדרכי עפר שהיו יבשות וללא בוץ (הרכיבה התקיימה לאחר 5 ימים ללא גשם, והגשם שירד בשבוע שעבר היה מצומצם).

עיקר המסלול:

רכיבה משדה אילן במקביל לכביש 65 עד קיבוץ בית קשת, עליה לנצרת בדרכים לבנות ובכביש דרך הנוף שמצפון להר תבור ולהר דבורה, מעבר בנוף הגליל (נצרת עלית) וסיבוב קצר בנצרת, ירידה מנצרת לכפר איכסל, רכיבה במורד נחל תבור עליון, עליה במעלה נחל השבעה לכיוון קיבוץ בית קשת, באזור בית קשת חזרה על המסלול איתו התחלנו את המסלול עד שדה אילן.

ניתן לקצר את המסלול, לחנות את הרכבים ליד הכניסה לקיבוץ בית קשת ובכך לקצר כ- 10 ק"מ של רכיבה שעיקרה דרך עפר במקביל לכביש 65,  או להתחיל ולסיים בתחנת הדלק בצומת גזית ובכך לקצר כ- 13.5 ק"מ.

תאור המסלול

• תחילת הרכיבה על כביש הכניסה של המושב שדה אילן למערב לכיוון כביש 65, קצת לפני המפגש עם כביש 65 פנינו לדרך עפר לדרום ועם דרך זו המשכנו במקביל לכביש 65 עד ק"מ 3.4, חצינו את כביש 65 למערב והמשכנו את הרכיבה מעט למערב ובהמשך לדרום עד המפגש עם כביש העלייה לקיבוץ בית קשת בו פנינו למערב.
  • מעט לפני הקיבוץ פנינו לדרום והמשכנו על נתיב מסלול סינגל בית קשת עד צומת שבילים בק"מ 5.8. בצומת פנינו למערב ומיד לדרום, ובק"מ 6.7 עזבנו את נתיב הסינגל והתחלנו את העלייה למערב הנמשכת עד נצרת עלית, או בשמה החדש נוף הגליל.
  • בק"מ 7.4 הדרך הופכת סלולה (דרך נוף יער בית קשת) ובק"מ 9.26 עזבנו את הדרך הסלולה ופנינו למערב. עם דרך העפר המשכנו מערבה עד המפגש החוזר עם כביש דרך הנוף בק"מ 10.
  • בק"מ 14 עזבנו את דרך הנוף הסלולה ופנינו צפון לדרך העולה לפאתי הכפר עין מאהל (ק"מ 14.8). בצומת השבילים בק"מ 14.8 פנינו לצפון מערב ובדרכים לבנות רכבנו עד הכניסה לנוף הגליל בק"מ 16.8.
  • הרכיבה בנוף הגליל, בנצרת ובכפר איכסל (ק"מ 16.8 עד ק"מ 32) היא רכיבה עירונית על המדרכות ולצד הרחובות והכבישים.
  • בנוף הגליל התחלנו את הרכיבה ברח' תבור למערב, בק"מ 18.5 המשכנו בירידה ברח' גלבוע ובכיכר בק"מ 19.1 פנינו לימין (לצפון מערב) לרח' מעלה יצחק.
  • חצינו את צומת כביש 75 והמשכנו את הירידה ברח' קריית הממשלה לצפון מערב ולאחר כ- 300 מ' בכיכר הגדולה פנינו לצפון. בכיכר בק"מ 19.6 פנינו למערב ונכנסנו לנצרת המאופיינת ברחובות צרים ועמוסים.
  • בכיכר במפגש עם רח' הגליל (בק"מ 19.9) פנינו עם רח' למערב ובק"מ 20.5 הגענו למעיין מרים, ממעיין מרים עלינו לכנסיית הבשורה (היוונית אורתודוקסית), ברחבת הכנסיה הוצב לכבוד חג המולד עץ חג ענק ומקושט.
  • מהכנסייה ירדנו חזרה לרחוב הראשי והתיישבנו להפסקת אוכל נחמדה של פלאפל מקומי (ליד מעין מרים). מהפלאפל עברנו ברכיבה קצרה לקינוח של כנפה וקפה בממתקי "אל מוכתאר" (ק"מ 22.6) ושהבטן מלאה ושמחה המשכנו ברכיבה.
  • חזרנו כמה עשרות מטרים לצפון ברח' "פאולוס השישי" ופנינו לסמטה צרה העולה בתלילות למערב, המשכנו את הרכיבה בסמטאות העיר עד כנסיית הבשורה הקתולית (הכנסייה הגדולה והמפורסמת ק"מ 23). מכנסיית הבשורה המשכנו בירידה לדרום לרחוב הראשי "פאולוס השישי" בו המשכנו לדרום. בצומת הגדולה במפגש עם רח' "מרג' אבן עאמאל" (ק"מ 24.4) המשכנו את הרכיבה לדרום ולאחר עלייה קצרה התחלנו ירידה ארוכה הנמשכת עד הכניסה לכפר איכסל (בק"מ 30.5).
  • תחילת הירידה בק"מ 24.4 ברח' הראשי "מרג' אבן עאמאל" וק"מ 25.2 פנינו לרחוב "אל פאח'ורה" הצדדי, בכיכר בק"מ 25.9 חזרנו לרח' "מרג' אבן עאמאל" ועם הכביש המשכנו את הרכיבה מזרחה לכיוון הכפר איכסל, עברנו בגשר תחת כביש 60 (בק"מ 28) ונכנסנו לכפר איכסל (בק"מ 30.5).
  • עד הכיכר בק"מ 31 רכבנו בכביש הרחוב הראשי של הכפר ובכיכר עזבנו את הרחוב הראשי ופנינו מזרחה.
  • בצומת הרחובות בק"מ 31.45 פנינו לצפון ומיד למזרח ויצאנו מהכפר בק"מ 32, רכבנו על דרך לבנה למזרח ופגשנו את ערוץ נחל תבור בק"מ 33.7. הערוץ באזור זה של ביקעת כסולות ניראה כתעלת ניקוז קטנה אך בהמשך מראה הנחל גדל ומשתבח. לאורך הערוץ בוצעו עבודות ניקוז וטיפול בדרכים.
  • בק"מ 36 חצינו על גשרון לצד הצפוני של נחל תבור ובק"מ 38 פגשנו את הכביש 7266 לדבוריה, לצד הכביש רכבנו לדרום מזרח עד המפגש עם הדרך שממזרח לכביש (בק"מ 22 ), כאן עזבנו את הכביש פנינו למזרח והתחלנו את הרכיבה לצד שביל נחל תבור עליון שהוכשר לאורך נחל. השביל היפה שחלקו סלול (בתחזוקה ירודה) עובר בגשר תחת כביש 65 (ק"מ 38.6) וממשיך לאורך הנחל.
  • חצינו את נחל תבור בגשר אירי נוח בתוך זרם המים הקטן בק"מ 41.3 ובנקודה זו התפצלנו, חלק מהקבוצה חזרה ברכיבה לעמק הירדן וחלקה האחר בו גם אני המשכנו לנקודת תחילת המסלול לשדה אילן.
  • מיד לאחר חציית נחל תבור (ק"מ 41.3) פנינו לצפון מערב ובמעלה הנחל עלינו עד צומת הדרכים בק"מ 41.6 , כאן פנינו לצפון לצד נחל השבעה.
  • בק"מ 42.6 עברנו דרך מתחם תחנת הדלק שבצומת גזית, לצד כביש 7276 רכבנו כ- 100 מ' לצפון ובצומת גזית ברמזור חצינו את כביש 65 לצפון. לצד הכביש פנינו למערב ובק"מ 42.95 פנינו לדרך לצפון במעלה נחל השבעה.
  • באזור ק"מ 44 עד 45 עברנו בטיילת נחל שבעה (מדרכה סלולה, במקום שולחנות פיקניק וצל) ומק"מ 45 רכבנו לאורך נחל השבעה לצפון, עברנו ממערב לבית ספר כדורי ובק"מ 46.9 במפגש עם הדרך הטובה, המשכנו לצפון לכיוון כביש הגישה של בית קשת.
  • במסלול איתו רכבנו בתחילת היום רכבנו על כביש הגישה של קיבוץ בית קשת למזרח ובדרך שמצפון לכביש בק"מ 49.5 פנינו לצפון.
  • את כביש 65 חצינו למזרח בק"מ 50.3 ועם הדרך שממזרח לכביש רכבנו לצפון עד הכניסה למושב שדה אילן וסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

ק"מ 12.5 מבט לתבור לדרום מזרח
סביל מעיין מרים בנצרת (ק"מ 20.5)
כניסיית הבשורה היוונית אורתודוקסית (ק"מ 20.6)
בממתקי אל מוכתר ק"מ 22.6
כנסיית הבשורה הקתולית (ק"מ 23)
לצד נחל תבור ק"מ 32.4 מבט לצפון מזרח
בנחל תבור עליון ק"מ 40.9 מבט למזרח
ק"מ 41.4 מבט לתבור לצפון מערב

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216