אורך המסלול: 35.7 ק"מ
נקודת ההתחלה והסיום: תחנת הדלק ממזרח לעין גב
יום שישי: 29.4.2022

דרכים:

כביש: עד ק"מ 2.6 // ק"מ 19.7 עד 22.3 // ק"מ 28.9 עד 29.8 // ק"מ 34.8 עד 37.7 //סה"כ כ- 7 ק"מ.
דרך עפר: ק"מ 2.6 עד 19.7 // ק"מ 22.3 עד 28.9 // ק"מ 29.8 עד 34.8
סינגלים: ללא.

במהלך השבוע נסעתי לבני יהודה, תוך שאני צופה על הנוף שחלקו ירוק וחלקו מתחיל להצהיב. החלטתי לצאת השבוע לדרום רמת הגולן, רגע לפני שצבעי האזור משתנים לחום ושחור.
תכננתי מסלול העובר באתר סוסיתא המרשים, עובר בנופי דרום רמת הגולן והכינרת וחלקו האחרון עובר בין החופים הצפוניים של הכינרת.
המסלול אכן יצא מעולה אך האובך שהיה באוויר בהחלט הוריד את יכולת התצפית וההנאה מהנוף. למסלול זה הצטרפו מספר רוכבים מעמק הירדן שהגיעו איש איש ברכיבה מביתו.

המסלול בקצרה:

מעין גב עלייה משמעותית לתל סוסיתא וביקור באתר, המשך עלייה למזרח עד המפגש עם "שביל צופה כינרת", ירידה וחצייה של נחל עין גב, עלייה לרמת הגולן ומעבר מערבית וצפונית לגבעת יואב, ירידה לנחל סמך הזורם וחציית הנחל מספר פעמים במים, ירידה למערב לאורך נחל סמך עד לחוף כורסי, רכיבה לדרום לאורך חופי הכינרת הצפוניים עד חוף עין גב ולסיום מעבר בנמל עין גב.

תיאור המסלול:

• מתחנת הדלק ממזרח לכניסה לקיבוץ עין גב יצאנו לכביש 92 ובכיכר פנינו לדרום, רכבנו כ- 400 מ' לצד הכביש ובק"מ 0.4 פנינו למזרח והתחלנו את העלייה לסוסיתא, עם הכביש הישן עלינו בעלייה משמעותית אך מתאימה לרכיבה ובק"מ 2.65 עזבנו את הכביש והמשכנו את העלייה בדרך הסרפנטינות העולה ומתפתלת עד לתל סוסיתא (ק"מ 4.1).
    קישורים ופרטים על תל סוסיתא
  • את הדרך בסרפנטינות העולות לסוסיתא (דרך שטופלה וסודרה לאחרונה) ניתן להתחיל ממש מראשית המסלול, אך חלקה התחתון של הדרך פחות נוח לטיפוס.
  • תוך התרשמות וביקור באתר המרשים והיפה חצינו את סוסיתא לצפון, ירדנו לכיוון דרום בשביל ובמדרגות החדשות (תחילת השביל ק"מ 5), ובמפגש עם הכביש הישן (ק"מ 5.5) פנינו להמשך העלייה למזרח.
  • עם הכביש הישן עלינו למזרח עד ק"מ 8.25 ועם דרך "שביל צופה כינרת" פנינו לדרך היורדת למערב. הדרך מתפתלת ויורדת לנחל עין גב (ואדי א-זיתון), בק"מ 9.4 חצינו את הנחל שהיה עם מעט מים ועלינו בעלייה מתונה אל הלולים של מושב נאות הגולן (בק"מ 11.8).
  • מצפון ללולים בצומת השבילים בק"מ 11.8 , פנינו לצפון ולאחר כ- 100 מ' פנינו למערב בדרך עם סימון "שביל צופה כינרת" . בק"מ 13.7 פנינו למערב וירדנו בין שטחי החקלאות, עברנו ממזרח לבני יהודה הישנה (אזור ק"מ 14.8) ובכיוון כללי צפונה רכבנו לאורך הרכס עד ק"מ 17.1, כאן הדרך פונה למזרח.
  • בק"מ 19.5 עזבנו את "שביל צופה כנרת" (היורד לצפון) והמשכנו למזרח עד המפגש עם כביש 789 (ק"מ 19.7), לצד הכביש ירדנו לצפון מזרח ובמתחם בו הייתה בעבר מסעדת "מור וקינמון" עצרנו להפסקת אוכל ותה (ק"מ 21.4).
  • בק"מ 22.3 עזבנו את הכביש ופנינו לצפון לדרך היורדת לכיוון נחל סמך. בק"מ 23.4 פנינו עם הדרך למערב, עברנו מדרום לתל הלבן והבולט (ק"מ 24.2) ובירידה תלולה ירדנו לערוץ נחל סמך.
  • את ערוץ נחל סמך הזורם חצינו רובנו ברכיבה (ק"מ 24.7) ומיד מצפון לערוץ הדרך פונה למערב וממשיכה בירידה לאורך הנחל היפה.
  • בק"מ 25.6 חצינו את הנחל הזורם לדרום, כאן מעבר המים ארוך והוא מלווה אבנים גדולות בנחל, חצינו בהליכה את הערוץ (הליכה של כ- 20 מ' במים הזורמים והנעימים, ללא בוץ) והמשכנו בירידה.
  • באזור ק"מ 26.2 הדרך עוברת ליד מצוק יפה ומרשים ובק"מ 26.9 חצינו שוב את ערוץ הנחל בהליכה במים. מכאן הדרך היורדת לאורך עמק הנחל למערב עוברת בין שטחי החקלאות והמטעים.
  • בצומת השבילים בק"מ 28.7 פנינו למערב לכיוון כביש 92 (ק"מ 28.9).
  • לצד כביש 92 רכבנו לדרום כ- 400 מ' ובכיכר בק"מ 29.3 פנינו למערב ונכנסנו לחוף כורסי דרך הכניסה הראשית לחוף (לצד המחסום), נכנסנו לחוף והתחלנו את הרכיבה לאורך הכינרת.
  • עד ק"מ 31.1 הרכיבה בדרכי החוף המוסדרים, בין ק"מ 31.1 עד 31.9 רכיבה בדרך סובב כינרת (חלקה בסינגל רגוע), עד ק"מ 33.1 בדרך לאורך חוף גרופה, ובין ק"מ 33.1 עד 33.8 בדרך סובב כינרת (חלק מהדרך סינגל ומעבר במנהרה של צמחיה), מק"מ 33.8 לאורך חוף סוסיתא.
  • בחוף הצמוד לעין גב (ק"מ 34.6) עצרנו להפסקה של בירה וקרטיבים, ולאחר ההפסקה עברנו דרך חניות הרכבים (ק"מ 34.8) ופנינו למערב להתרשם מהנמל היפה של עין גב (בק"מ 35).
  • מהנמל חזרנו לאחור, פנינו למזרח ודרך כביש הקיבוץ רכבנו לכיוון כביש 92 וסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

אותי זה עניין

סוסיתא

בתל סוסיתא מימצאים רבים. במקום ניתן ליראות מבני ציבור, פסיפס מרשימים וממצאים רבים מתקופה הרומית ביזנטית וכן ממצאים מתקופות קדומות יותר. ההיסטוריה של התל קשורה גם לתקופת קום המדינה, ולמלחמת ששת הימים.

ממצאים באתר:

(מתוך מצגת כנס מחווה לאדריכל הנוף אריה דביר פברואר 2022)

קישורים:

שרידי הרכבל שנבנה ב-1949 ע"י צה"ל, הרכבל שמש להעברת הספקה מעין גב לסוסיתא לחיילים ששהו במקום וכן לחומרי בניין לבניית שני המבנים ששימשו את העמדה.
(צילם ישי)
מימין ניתן לראות את הפסיפס שנותר במקום (צילם ישי)
ירידה למבנה בור המים אליו ניקזו תעלות המים את מי הגשמים (צילם ישי)
בור המים (צילם ישי)
בונקר בצד המזרחי של האתר (מדרום לשביל הראשי)
מעבר נחל סמך ק"מ 24.7
מעבר נחל סמך ק"מ 25.6
חוף עין גב ק"מ 34.6

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216