אורך המסלול: 45.6 ק"מ
טיפוס מצטבר: 438 מ'
נקודת ההתחלה: חניית הרכבים בהר ברקן (בגלבוע)
נקודת הסיום: תחנת הדלק דור אלון מדרום לחמדיה.
יום שלישי: 12.4.2017

דרכים:

כביש: עד ק"מ 1 // ק"מ 24.3 עד 25 // ק"מ 32.1 עד 34.1 // ק"מ 36.5 עד 37.3 // ק"מ 38 עד 38.2 // ק"מ 45.2 עד סוף המסלול // סה"כ כ- 5.1 ק"מ.
דרך עפר: ק"מ 1 עד 2 // ק"מ 2.3 עד 3.9 // ק"מ 22.8 עד 24.3 // ק"מ 25 עד 28.3 // ק"מ 30.6 עד 32.1 // ק"מ 34.1 עד 36.5 // ק"מ 37.3 עד 37.8 // ק"מ 38.2 עד 44.2 // סה"כ כ- 16.8 ק"מ.
סינגלים: ק"מ 2 עד 2.3 // ק"מ 3.9 עד 22.8 // ק"מ 28.3 עד 30.6 // ק"מ 37.8 עד 38 // ק"מ 44.2 עד 45.2 // סה"כ כ- 23.7 ק"מ.

המסלול אינו מעגלי ודורש הקפצת רכבים, הנסיעה מתחנת הדלק (דור אלון) שליד חמדיה ועד למצפור הר ברקן (בגלבוע) לוקחת כ- 1/2 שעה.

המסלול בקצרה:
את הרכיבה התחלנו בירידה על כביש נוף הגלבוע למזרח ולאחר כ- קילומטר עלינו על סינגל רום הגלבוע. על מסלול הסינגל רכבנו במגמת ירידה כ- 22 קילומטרים הכוללים שתי עליות משמעותיות, וממערב לישוב נורית עזבנו את הסינגל וירדנו לכיוון המושב גדעונה. המשכנו ברכיבה למזרח לאורך עמק חרוד, עברנו דרך חפציבה, בית אלפא ובצמוד לאתר גן השלושה – הסחנה. עצרנו לרחצה בנחל הקיבוצים, ובין ברכות הדגים עברנו לנחל חרוד.
ירדנו לצד נחל חרוד דרך הגשרים הרבים שלאורכו, עברנו על גשר קנטורה, תחת גשר כביש (רח' שאול המלך) בית שאן, על גשרונים קטנים לאורך מסלול הנחל, לצד הגשר הרומי הקטוע, תחת גשר כביש 90 ותחת הגשר העות'מני הקרוב לתחנת הדלק וסיום המסלול.

• תחילת המסלול בירידה על כביש נוף גלבוע 667 לדרום מזרח ולאחר כקילומטר פנינו לדרך הלבנה לכיוון דרום מערב, בק"מ 1.1 פנינו בטעות לדרך לצפון מערב, חזרנו לאחור והמשכנו את הירידה עד המפגש עם סינגל רום הגלבוע בק"מ 1.9.
  • עם סינגל רום הגלבוע (הנראה היטב בשטח ומסומן בצורה טובה) המשכנו עד ק״מ 13.6, כאן גילינו שריפת קוצים שהייתה מפוזרת מאוד אך ללא אש גדולה, צלצלנו 102 לכיבוי אש והתחלנו לכבות את מוקדי האש הפזורים לאורך הדרך. כך עם הרגלים וענפים ירוקים הצלחנו לצמצם את פיזור האש ולאחר שליחת המיקום למוקד הכיבוי שהיה בקשר עם רכב הכיבוי שהגיע למקום המשכנו את הרכיבה בסינגל.
  • בק"מ 21.5 חצינו את כביש נוף גלבוע ובק"מ 22.3 עזבנו את הסינגל ופנינו לדרך היורדת לצפון מערב. ירדנו בין האלונים ופנינו עם הדרך למזרח לכיוון גדעונה, עברנו ליד מתחם מעיין חרוד ובכיכר בכניסה לישוב בק"מ 24.8 פנינו לדרום. רכבנו על גבול המושב ובק"מ 25 חצינו כ- 20 מ' ללא דרך לכיוון הדרך הפונה למזרח.
  • על הדרך הנמשכת למזרח על גבול עמק חרוד רכבנו עד ק"מ 28.3, כאן עזבנו את הדרך והמשכנו למזרח בסינגל שמתחיל מדרום לתחנת השאיבה.
  • עד ק"מ 30.6 רכבנו על קטעי סינגל ודרך ומכאן המשכנו למזרח על דרכים חקלאיות עד המפגש עם הכביש לחפציבה (ק"מ 31.8) בו פנינו לכיוון הקיבוץ למזרח. בק"מ 32.5 פנינו לדרום עלינו בכביש הצמוד לשכונת ההרחבה ועל כבישי הקיבוץ הקפנו את חפציבה ואת בית אלפא מדרום. בכביש המקיף בק"מ 33.3 הצצנו לגן היפני היפה שהוקם לזכרו של איקורו טשימה.
  • בק"מ 34.3 עזבנו את כביש המקיף את בית אלפא והמשכנו בדרך למזרח חצינו את אזור המחצבות (ק"מ 34.7), חצינו את כביש 6666 ובדרך שתחילתה בין העצים והמשכה לצד השדה המשכנו למזרח. עברנו מדרום לאתר גן השלושה – הסחנה, ובדרך העפר הגענו לאזור חניית הרכבים של האתר (ק"מ 36.1).
  • בק"מ 36.5 חברנו לכביש המלווה את נחל הקיבוצים איתו המשכנו למזרח, באזור ק"מ 37.2 עצרנו לרחצה בנחל ובק"מ 37.4 חצינו את נחל הקיבוצים לצפון והמשכנו את הרכיבה למזרח, ליד כביש 6667 בק"מ 37.8 עברנו קטע קצר של כ- 200 מ' באזור ללא שביל עד שהגענו לכביש 6667 (ק"מ 38).
  • חצינו את כביש 6667 והתחלנו רכיבה לצפון מזרח בדרך שבין ברכות הדגים, בצומת הדרכים בק"מ 39.9 פנינו לכיוון גשר קנטרה לצפון מערב. הגשר העובר מעל לנחל חרוד, שימש למעבר אמת מים מהמעיינות שלמרגלות הגלבוע לצד הצפוני של נחל חרוד.
  • (פרטים על הגשר במסלול "בין נחל הקיבוצים ושלוחת צבאים").
  • בצידו הצפוני של נחל חרוד פנינו למזרח (ק"מ 40.1), עברנו בגשר תחת הכביש הנכנס לבית שאן – רח' שאול המלך (ק"מ 42.1) והמשכנו בירידה עם הדרך למזרח.
  • בק"מ 43.2 חצינו את הנחל חרוד בגשרון לדרום, עברנו לצד הגשר הרומי הקטוע שהתמוטט ברעידת האדמה בשנת 749 (ק"מ 43.5), עברנו תחת גשר כביש 90 (ק"מ 44.9) ותחת הגשר העות'מאני הצמוד לו, (גשר עליו עבר כביש 90 הישן) והמשכנו עם הדרך הפונה לצפון. עלינו לקטע קצר על הכביש לעין חוגה ומשם לתחנת הדלק לסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

כיבוי השריפה באזור ק"מ 13.6
רחצה בנחל הקיבוצים ק"מ 37.2
אמת המים בגשר קנטרה ק"מ 40 מבט לצפון

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216