אורך המסלול: 38.2 ק"מ
טיפוס מצטבר: 224 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: חניית הרכבים ליד גן גורו (בצמוד וממזרח לכניסה לסחנה)
יום שישי: 23.7.2021

דרכים

כביש: המסלו כולל חלקים רבים של דרכים סלולות אספלט
דרך עפר: רוב המסלול דרכי עפר ודרכים סלולות
סינגלים: מסלול ללא סינגלים

הצטרפתי לרכיבה עם קבוצת רוכבי אהבת חינם מעמק הירדן, לרכיבה בעמק המעיינות. בדיעבד התאריך הנבחר למסלול זה (יום שישי בתקופת הקיץ והחופש הגדול ובצמוד לחג הקורבן), לא היה מוצלח וכל נקודות המים הברכות והמעיינות היו מלאי אדם ,רעש, וליכלוך, דבר שגרם לנו לוותר על הרחצה המתבקשת במסלול זה.
נקודות הרחצה והמים בהם עברנו:
בריכת המסיל הקטן ק"מ 15.7, עין אבוקה ק"מ 18, המפלים הלבנים ק"מ 26, עין מודע ק"מ 32.5, עין שוקק ק"מ 36.1 .

• התחלנו את הרכיבה מחניית הרכבים ליד גן גורו (בצמוד וממזרח לכניסה לסחנה), חצינו את כביש 669 לצפון והתחלנו את הרכיבה בין שדות עמק חרוד לכיוון צפון – מזרח , בק"מ 1.7 פנינו למזרח ובק"מ 2.8 חצינו את נחל חרוד הזורם למזרח על הגשר שבמקום והמשכנו את הרכיבה על הדרך הלבנה במורד הנחל.
  • בק"מ 4 מתחיל שביל הולכי רגל/אופניים סלול בקרבת הנחל איתו המשכנו עד גשר קנטרה בק"מ 4.7,
    פרוט על הגשר אפשר לראות בטיול אחר שרכבתי באזור.
  • על גשר קנטורה עברנו לצדו הדרומי של הנחל ,המעבר הוא בתוך אמת המים היבשה ועל גשר המתכת ששופץ לאחרונה והוסדר למעבר נוח למטיילים. בצדו הדרומי של הגשר ירדנו במדרגות לנחל ולמפלים שבמקום.
  • עד ק"מ 7 רכבנו בשביל המטיילים שמדרום ובצמוד לנחל שחלקו סלול ובק"מ 7 חצינו את כביש 7078 (רח' שאול המלך) במעבר שמתחת לכביש והמשכנו את הרכיבה במורד הנחל בצדו הצפוני של הנחל.
  • עם דרך שסלולה בחלקה המשכנו את הרכיבה למזרח, בק"מ 8.1 עברנו על גשר עץ לצדו הדרומי של הנחל ובק"מ 8.47 עברנו ליד הגשר הרומי הקטוע, עד המעבר מתחת לגשר כביש 90 , השביל עובר פעמיים נוספות מצד לצד של הנחל על גשרי עץ.
  • בק"מ 10 מיד לאחר מעבר תחת גשר כביש 90 עברנו מתחת לגשר העות'מאני ששימש את כביש 90 עד הקמת הגשר החדש בשנת 1994, הגשר שיסודותיו רומים ניבנה ע"י הטורקים בימי שלטונו של הסולטן עבדול חמיד השני.
  • בק"מ 10.22 עברנו על הגשר התלוי מעל נחל חרוד הצופה על קנייון הבזלת ומק"מ 10.3 המסלול עובר במקביל וממזרח לכביש 71. כאן בוצעה סלילה חדשה למסלול אופניים והולכי רגל הנמשך לצד הכביש. אנחנו רכבנו על מסלול זה כמה מאות מטרים ובק"מ 10.6 המשכנו את הרכיבה על דרך עפר עד חציית השביל הנ"ל בק"מ 12.
  • בק"מ 12 פנינו עם כביש הכניסה לנווה איתן לדרום, הקפנו את הקיבוץ על דרך העפר שממערב לקיבוץ ובק"מ 13.5 לפני ערוץ נחל אבוקה פנינו למזרח. בק"מ 14.6 פנינו לדרום, חצינו את נחל אבוקה והמשכנו עם הדרך שמתעקלת בהמשך למזרח עד בריכת המים המסיל הקטן בק"מ 15.7
  • מהמסיל קטן פנינו עם דרך שלאורך ומצפון לנחל אבוקה למזרח, עברנו ליד אבוקה בק"מ 16.8 והמשכנו לדרום מזרח עם הדרך שלאורך הנחל עד הבריכה הגדולה של עין אבוקה בק"מ 18.
  • מעין אבוקה המשכנו את הרכיבה לדרום ובק"מ 19.8 במפגש עם הדרך הסלולה פנינו עם הדרך למערב. בק"מ 22.3 במפגש עם כביש 6678 חצינו את הכביש ורכבנו לכיוון צפון על דרך הסלולה שלאורך הכביש.
  • בק"מ 25.4 עזבנו את הדרך הסלולה שלצד הכביש ופנינו למערב, חצינו את וואדי ח'לת חמיד לצדו הצפוני ובעלייה תלולה וקצרה עלינו למערב לכיוון המפלים הלבנים שבק"מ 26.
  • מהמפלים הלבנים המשכנו עם הדרך למערב, חצינו את כביש 6678 ולאחר מכן בק"מ 26.9 את כביש 90 והמשכנו את הרכיבה לצד כביש 669 עד הפנייה לכיוון שלוחות (ק"מ 27.7) בה פנינו לדרום-מערב לכיוון הקיבוץ. המשכנו את הרכיבה בדרך שמזרח לקיבוץ ובק"מ 29.7 לפני נחל מודע פנינו עם הדרך הצמודה לנחל לצפון מערב.
  • בק"מ 32.5 נכנסנו למתחם עין מודע שהיה מלוכלך צפוף ורועש במיוחד ולאחר הפסקת קפה קצרה המשכנו את הרכיבה על השביל הסלול. השביל שתחילתו לצפון מתעקל וממשיך לאורך ברכות הדגים, בק"מ 35.6 השביל חוצה את נחל שוקק ובצומת השבילים הסלולים בק"מ 35.6 פנינו למערב לכיוון עין שוקק.
  • מעין שוקק (ק"מ 36) השביל הסלול מקיף את הלולים שבמקום מדרום וממערב וממשיך לכיוון צפון. בק"מ 37 פנינו למערב, הקפנו את אתר גן השלושה מדרום, עברנו לאורך חניות הרכבים של פארק המעיינות וגן השלושה (הסחנה), עברנו את הכניסה לגן השלושה בק"מ 37.7 וחזרנו לחניית הרכבים של גן גורו בה התחלנו את הרכיבה

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

גשר קנטרה ק"מ 4.7
גשר כביש 90 מעל נחל חרוד מבט למערב
גשר העות'מאני מעל נחל חרוד, ממזרח ובצמוד לכביש 90 מבט למזרח (שימש את כביש 90 עד הקמת הגשר החדש בשנת 1994)
גשר העות'מאני מעל נחל חרוד מבט לדרום
מבט ללדרום מערב
קניון הבזלת ק"מ 10.2
ברכת המסיל הקטן ק"מ 15.7
מבט לצפון מערב להרי הגילבוע ק"מ 33

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216