אורך המסלול: 42.4 ק"מ
טיפוס מצטבר: 622 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: קיבוץ מרום גולן.
יום שישי: 18.6.2021

דרכים

כביש: כ- 3.8 בתחילת המסלול // ק"מ 22.1 עד 28 // ק"מ 30.5 עד 33 // ק"מ 36.1 עד 36.3 // ק"מ 40.2 עד סוף המסלול.
דרך עפר: רוב רובו של המסלול על דרכי עפר ודרכים חקלאיות סלולות.
סינגלים: מסלול ללא סינגלים

הצטרפתי לרכיבה עם קבוצת אהבת חינם מעמק הירדן, מסלול שעיקרו מרום גולן, רכס הבוסטר, מרגלות תל מחפי והר חרמונית, מרגלות הר ורדא והר רם, בירכת רם, מסדה, יער אודם, וחזרה למרום גולן.
המסלול מאופיין ברובו ברכיבה על דרכים טובות וכבישים חקלאיים, וחלקו הקטן על כבישים.

• את הרכיבה התחלנו מקיבוץ מרום גולן, רכבנו בתוך הקיבוץ ויצאנו מהשער האחורי בצד המזרחי של הקיבוץ (ק"מ 0.6). מהשער המשכנו על הכביש החקלאי למזרח עד המפגש עם כביש 98 בק"מ 3, ובצומת עם הכביש פנינו שמאלה לצפון מזרח.
  • בק"מ 3.9 עברנו ליד המבנה הגדול של מפקדת הכוחות הסורים קונטרה שניבנה ע"י הרוסים בסוף שנות ה-50 של המאה הקודמת. מבית המפקדה המשכנו לצפון מזרח, עלינו לרכס הבוסטר לתצפית (ק"מ 6.7) לכיוון מזרח לסוריה, ומהתצפית (לאחר לופ קצר) רכבנו מערבה לרגלי תל אל מחפי.
  • בק"מ 8.8 פנינו לצפון, הקפנו את תל ג'ית ממערב ומצפון, והמשכנו צפונה בין אזורי החקלאות והמטעים. בק"מ 12.9 פנינו עם הכביש לצפון לכיוון אנדרטת עוז 77 (מיקומה בק"מ 13.5). באנדרטה אתר הנצחה להרוגי קרבות האזור של מלחמת יום כיפור.
  • מהאנדרטה המשכנו לצפון, עברנו בצדו המזרחי של הר חרמונית, ובצומת השבילים בק"מ 15.5 המשכנו לצפון מזרח.
  • בק"מ 15.8 עזבנו את הדרך הלבנה, פנינו לצפון בדרך חקלאית 4/4 , ובק"מ 16.6 המשכנו לצפון לדרך ללא מוצא שהסתימה בגידור המטעים. חזרנו לאחור הקפנו את האזור ממזרח, ובק"מ 17.2 פנינו עם הדרך הטובה בין המטעים למערב.
  • בק"מ 17.5 פנינו לצפון, רכבנו בין המטעים על המורדות המזרחיים של הר ורדה.
  • ק"מ 19.7 בצומת פנינו לדרום מערב. בצומת בק"מ 20 ממוקמת אנדרטת גדוד 74 , אנדרטה לנופלי מלחמת יום כיפור שלחמו באזור. מצומת האנדרטה פנינו לצפון מזרח.
  • בצומת בק"מ 22.1 פנינו בירידה לצפון מערב, המשכנו את הירידה על הכבישים המתפתלים בין המטעים עד צומת הכבישים בק"מ 25.6, כאן פנינו לדרום מערב, והמשכנו עם הכביש בצמוד לברכת רם.
  • בין ק"מ 26.5 וק"מ 27 רכבנו בין רחובות מסעדה בכיוון כללי דרום מערב, עד המפגש עם הרחוב הראשי של הישוב, הוא כביש 98. עם כביש 98 פנינו לדרום, ובצומת ליד תחנת הדלק בק"מ 27.3 פנינו למערב.
  • בק"מ 28 יצאנו ממסדה בדרך עפר לדרום מערב, וצומת הדרכים בק"מ 29.2 המשכנו כ- 300 מ' בירידה למערב. לאחר שהתרשמנו מהנוף החלטנו לקצר ולחזור חזרה. רכבנו בעלייה מתונה לכיוון כביש 978, עלינו בדרך העפר עד המפגש עם כביש בק"מ 30.4 .
  • רכבנו לצד הכביש ובצומת בק"מ 32 פנינו מזרחה לכיוון אודם , המשכנו בעלייה עד הדרך היורדת לדרום בק"מ 33. עם הדרך דהרנו בירידה עד המפגש עם כביש 9799 בק"מ 36.1
  • בכביש 9799 פנינו למזרח, ולאחר כ 200 מ' פנינו לדרך עפר לדרום. דרך זו הנמשכת כ- 4 ק"מ עד המפגש עם כביש 959 , הדרך עולה ויורדת ועולה ויורדת מספר פעמים, ובמפגש עם כביש 959 פנינו בעלייה מתונה לצד הכביש למזרח.
  • בצומת בק"מ 41 פנינו לדרום והמשכנו בעלייה מתונה עד לסיום המסלול בקיבוץ מרום גולן.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

ברכס הבוסטר ק"מ 6.7 (צילם ישי)
מבט לצפון מרכס הבוסטר
ברקע במרכז התמונה, הר חרמונית, מבט לצפון מאזור מרגלות תל מחפי
רשימת הנופלים באתר עוז 77
אתר עוז 77 מבט למזרח
ברקע כתף חרמון והכפר מג'דל שמס ק"מ 25 מבט לצפון
בירכת רם מבט לדרום מזרח ק"מ 26
ק"מ 37.7 מבט לדרום מערב

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216