אורך המסלול: 46.2 ק"מ
טיפוס מצטבר: 702 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: מצפה נוח (מעל מנחמיה)
יום שישי: 16.4.2021

דרכים

כביש: ק"מ 17.3 עד 17.5 ליד צומת גזית // ק"מ 22.5 עד 24 ליד קיבוץ בית קשת // ק"מ 27 עד ק"מ 29.1 כביש חקלאי עד כפר כמא ועד ק"מ 30 על כבישי הכפר.
דרך עפר: רוב רובו של המסלול דרכי עפר.
סינגלים: ללא סינגלים.

לאחר זמן רב שאני מתכנן לטייל באזור רמת סירין, יצאתי לסיבוב הכרות עם המקום.
המובילים רוכבי אהבת חינם מעמק הירדן: אילן, עובד, נבו, יאן , ואני מצטרף כאורח.
רוב המסלול על דרכי עפר בין שטחי החקלאות, העליות ברוב המסלול מתונות ולא קשות, למעט העלייה בסיום המסלול ק"מ 43 עד 44.

• את הרכיבה התחלנו במצפה נוח, הקפנו את מאגר המים שמעל המצפה מצד מזרח ודרום, והמשכנו לכיוון כללי צפון מערב על דרכי עפר 4*4, ולאורך קו גובה (פחות או יותר) עד ק"מ 4.5
  • ק"מ 4.5 עד 6.1 ירידה (חלקה תלולה) בכיוון כללי דרום מערב, בק"מ 6.1 פנינו לצפון מערב עד המפגש עם דרך העפר שמדרום לנחל אולם בק"מ 6.9 , עם דרך זו פנינו לדרום מערב. הדרך יורדת במקביל לנחל לאורך השלוחה שמדרום לנחל עד המיפגש עם הנחל בק"מ 8.6 , עברנו לצד הצפוני של הנחל, והמשכנו עד עין רכש ק"מ 9.3
  • בעין רכש ק"מ 9.3 ניתן להתרחץ, במקום עצים וצל, וכן בריכה בגודל של כ 4*1.5 מ' בגובה של 30 ס"מ, כאן ישבנו לשתות קפה של בוקר.
  • מעין רכש רכיבה במורד נחל רכש עד ק"מ 10.3 מפגש נחל רכש עם נחל תבור, המשך רכיבה במעלה נחל תבור בצדו הצפוני של נחל עד ק"מ 11.7 ומעבר של נחל תבור על גשר אירי.
  • בנחל תבור, המעברים על הגשרים האירים היו ברכיבה במים (ביום הרכיבה המים היו בעומק של כ- 25-20 ס"מ)
  • בק"מ 12.1 עברנו שוב את נחל תבור ברכיבה במים על גשר אירי, והמשכנו את הרכיבה בצדו הצפוני של הנחל על דרך עד המפגש עם כביש הגישה לכפר קיש בק"מ 13.3 , כאן פנינו לדרום מערב לצד ערוץ נחל קמה שזרם מעט, עברנו את הנחל בגשר אירי והמשכנו ברכיבה לאורך נחל תבור בצדו הצפוני, עד חצית כביש 7276 בק"מ 14.6
  • ק"מ 14.6 עד ק"מ 17.2 רכיבה על טיילת לאורך נחל תבור (מדרכה סלולה), עד תחנת הדלק בצומת גזית.
  • חצינו את כביש 65 ברמזור, ורכבנו כ 50 מ' למערב לצד הכביש עד דרך העפר שלפני נחל השבעה, בה פנינו לצפון בק"מ 17.5.
  • ק"מ 17.5 עד 18.7 רכיבה על דרך עפר במעלה נחל השבעה.
  • ק"מ 18.7 עד 19.6 רכיבה בטיילת נחל שבעה (מדרכה סלולה, במקום שולחנות פיקניק וצל).
  • מק"מ 19.6 רכבנו לאורך נחל השבעה לצפון, עברנו ממערב לבית ספר כדורי על דרך 4*4 . בק"מ 21.5 מפגש עם דרך עפר טובה, המשכנו לצפון לכביש הגישה והכניסה לבית קשת בק"מ 23.
  • ק"מ 23 עד ק"מ 24.9 רכיבה למזרח על כביש הגישה לבית קשת, ופנייה צפונה לדרך עפר. בק"מ 24.9 חצינו את כביש 65 , ופנינו לכיוון דרום על דרך 4*4 עד עין קאזאן בק"מ 26.7
  • בעין קאזאן בריכה גדולה בעומק של כ- 50 ס"מ בה ניתן להתרחץ, הבריכה ללא צל, אך ליד יש מבנה עם סכך, וגם עצים גדולים, תחתם ניתן לשבת.
  • מעין קאזאן רכבנו על כביש חקלאי למזרח עד מרכז כפר כמא ק"מ 29.3 , ממרכז הכפר רכבנו על כביש הכפר אל הכניסה הראשית לכפר על כביש 767, כאן התיישבנו במאפיית אלמוכתאר ואכלנו מאפה תרד מקומי. (מאפה הדומה לחלוג' , חלוג' הוא מאפה מקומי עם גבינה).
  • מהמאפייה בכניסה לכפר רכבנו לאורך כביש 767 כ- 200 מ' למזרח, וירדנו בק"מ 29.9 לדרכי עפר מדרום לכביש. עלינו בעלייה בדרך שנמשכת במקביל לכביש עד ק"מ 30.7.
  • ק"מ 30.7 עד ק"מ 36.9 על דרכי עפר לכיוון כללי דרום מזרח:
    עד 34.7 בעלייה מתונה, ומשם ועד ק"מ 36.9 בירידה, ובק"מ 36.9 פנינו בירידה די תלולה לדרום מערב לכיוון עין חודה שנימצא בק"מ 37.3.
  • עין חודה יש כאן בריכה בה ניתן להתרחץ, הבריכה בעומק של כ- 60 ס"מ ללא צל, אך בקרבת הבריכה מספר עצים לא גדולים תחתם ניתן לשבת.
  • מעין חודה עלינו על דרך עפר שתחילתה לכיוון מזרח בעלייה, ובהמשך פונה לדרום מזרח עד ק"מ 38.5 , כאן בפיצול השבילים המשכנו בשביל הדרומי יותר היורד, והמשכנו לכיוון עין אולם ק"מ 40.3
  • עין אולם -בריכה בגודל של כ 4*4 מ' בעומק של כ 40 -60 ס"מ, שבה ניתן להתרחץ, במקום יש עץ הנותן צל, כאן לא ממש התעכבנו, (במקום הייתה קבוצה גדולה של מטילים).
  • מעין אולם המשכנו על דרך העפר לכיוון דרום מערב ובהמשך הדרך מתפתלת ברובה לאורך קו גובה, עד עין סירין ק"מ 42.3
  • את עין סירין ראינו מרחוק, המעיין נימצא בתוך מכלאת פרות של הבדואים הגרים במקום, במעיין בריכה עם מים נקיים ובה ניתן להתרחץ, המעיין ממוקם כ- 200 מ' ממערב לדרך בה רכבנו, מול ק"מ 42.3.
  • מעיין סירין – המשכנו לדרום על קו גובה עד פיצול השבילים בק"מ 43, כאן עלינו בעלייה היותר משמעותית של המסלול שהייתה מלווה ברוח מזרחית , עד פיצול השבילים וסיום העלייה בק"מ 44,  בפיצול השבילים פנינו לדרום מזרח חזרה למצפה נוח.
  • ניקיון המים במעינות משתנה מזמן לזמן, ותלוי בעיקר בפעילות הפרות שרועות באזור.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

רמת סירין
עין חודה ק"מ 38.5
עין אולם ק"מ 40.3
רמת סירין והר תבור

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216