אורך המסלול: 52 ק"מ
טיפוס מצטבר: 232 מ' (ירידות כ- 800 מ')
נקודת התחלה: מצפה רמון
נקודת הסיום: חניית רכבים בכניסה למפעלי צין.
יום שישי: 5.3.2021

דרכים

כביש: ללא
דרכי עפר: חלק קטן מהמסלול כולל דרכי עפר, וכן קטע ארוך בסיום המסלול מק"מ 40.5 ועד סיום המסלול
סינגלים: רוב רובו של המסלול סינגלים וכאן רכיבה ללא מסלול מוגדר וברור (בעיקר במעבר המסלול בנחל חווה ובנחל טרף)

המסלול:

מסלול מאופיין ברכיבה ללא מסלול מוגדר וברור, וחלק מהאתגר במסלול הוא מציאת הנתיב (בעיקר במעבר בנחל חווה ובנחל טרף), כמו כן במסלול חלקים טכניים, ומספר מעברים וקטעים הדורשים ירידה מהאופניים.

תחילת מסלול במצפה רמון על שביל ישראל לאופניים. איתו גולשים לכיוון נחל חווה. (הקילומטר הראשון של המסלול לא הוקלט)

• בק"מ 11.5, שביל ישראל לאופניים, פונה דרומה ויוצא מנחל חווה, כאן המשכנו צפונה במורד נחל חווה.
  • הרכיבה בנחל חווה היא רכיבה טכנית ללא מסלול ברור ומגדר, המשלבת חיפוש מסלול והתמודדות עם המעברים והמכשולים שבנחל.
  • בק"מ 12.7 (כאשר הנחל פונה לדרום) יצאנו מהנחל (עקיפה של מעבר בעייתי בנחל) ועלינו על השלוחה מעל הנחל על שביל עיזים (נקב) לכיוון מזרח (מצורף סימון השביל על המפה מאתר עמוד ענן).
  • ק"מ 12.7 עד ק"מ 15.8 רכיבה על השלוחה מעל הנחל על שביל העיזים, וירידה חזרה לנחל, (מפגש חוזר עם הנחל בק"מ 15.8).
  • ק"מ 15.8 עד ק"מ 16.9 רכיבה בנחל חווה, וכאן בק"מ 16.9 עזיבה של ערוץ הנחל הראשי, וטיפוס מזרחה בגדה הצפונית של הערוץ עד האוכף שבק"מ 18 (זו נקודת המעבר מאגן נחל חווה לאגן נחל מחמל).
  • ק"מ 18 עד 19.7 ירידה בערוץ הנחל לכיוון צפון מזרח (ערוץ שמתחבר לנחל מחמל). כאן בק"מ 19.7 כאשר הנחל מתחיל להיות קניוני, יציאה מהנחל לכיוון צפון מזרח, עלייה על דרך עפר לכיוון קו חשמל העובר במקום.
  • חצינו את קווי החשמל ק"מ 19.8 , והמשכנו לצפון מזרח, חצינו דרך עפר טובה בק"מ 20.1 (שכיוונה דרום/מזרח – צפון/מערב) והמשכנו לצפון מזרח על דרך עפר עד הק"מ 20.7.
  • כאן בק"מ 20.7 , הדרך פונה לצפון (ובהמשך היא פונה לצפון מערב), ובנקודה זו ניתן לראות שביל עיזים (נקב) הממשיך לכיוון צפון/מזרח, אלו ממשיכים את הרכיבה.
  • בק"מ 21 חצינו את שביל ישראל (שנמשך לצפון מערב, לכיוון גבי חווה), כאן מתחל ציר האוכפים / הרוג'מים.
  • ציר הרוג'ומים ק"מ 21 עד ק"מ 26 , זה ציר הנע על גבי מספר אוכפים המסומנים בגלי אבנים / רוג'ומים, הציר הוא שביל עיזים שאינו ברור במיוחד, ואינו בודד בשטח, אך ניתן להבחין בכיוון הכללי ולבחור את הנתיב.
  • בין ק"מ 22.3 לק"מ 23.2 בעיה בהקלטה (לכן ניראה כקו ישר) הציר נימצא בין האוכפים שמצפון.
  • עם ציר האוכפים עוברים מספר ערוצים ומספר אוכפים, שיא הגובה בציר זה הוא סביב הק"מ 22.7 , כאן יוצאים מאגן הניקוז של נחל חווה ונחל מחמל, ועוברים לאגן נחל טרף, סיום הציר בירידה לנחל טרף.
  • בק"מ 23.7 ועד ק"מ 25 , ירדנו (ירידה מוקדמת מדי, סימנתי את הציר שהיה מתוכנן באדום) ליובל של נחל טרף, (הציר עובר כעת צפונה יותר).
  • ק"מ 25 עד 26 רכיבה מזרחה על הציר שמתרחק מהנחל וירידה חזרה לנחל טרף בק"מ 26.2 . כאן רכיבה של כ 500 מטר בגדה הצפונית של ערוץ הנחל, ובק"מ 26.7 חצינו את הערוץ, המשכנו את הרכיבה מזרחה. וירדנו בירידה זורמת לנחל טרף עד ק"מ 28.2.
  • ק"מ 28.2 עד ק"מ 31.8 , רכיבה לאורך נחל טרף שרובה בגדה המזרחית של הנחל עם מספר נקודות השקה לערוץ. הרכיבה בנחל היא ללא דרך מוגדרת (בדומה לרכיבה בנחל חווה) רכיבה טכנית ללא מסלול ברור ומוגדר, המשלבת חיפוש מסלול והתמודדות עם המעברים והמכשולים בנחל.
  • ק"מ 31.8 מפל יפה בנחל, כאן הציר מתרחק מהנחל על שביל העיזים בגדה המזרחית של הנחל, הציר ממשיך לצפון עוד כ- 250 מ', ופונה למזרח במעלה הערוץ בק"מ 32 .
  • ק"מ 32 עד ק"מ 34.3 ציר המחבר בין נחל טרף לנחל שרף, הציר הנמשך לכיוון מזרח/ צפון –מזרח, הציר בקטע זה ברובו ללא מעברים טכניים והוא חוצה מספר ערוצים קטנים של נחל חגור וכן את הנחל חגור עצמו. בחלק מהציר "הנקב" ברור, ובחלקו פחות. סיום חלק זה של המסלול בתחילת המסלול המסומן ירוק של נחל שרף בק"מ 34.3 . בנקודה זו מפגש סימון שבילים: השביל הירוק שכיוונו מזרחה של נחל שרף, והשביל המסומן אדום בכיוון דרום / צפון (מחבר את נחל מרזבה ונחל חווה)
  • ק"מ 34.3 עד ק"מ 40.5 נחל שרף, הרכיבה בקטע זה של המסלול היא רכיבה טכנית אך פחות מאשר הרכיבה בנחל חווה ונחל טרף, וכן המסלול ברור ומסומן (ירוק), דבר המקל מאוד על הרכיבה. בק"מ 36.5 גב שרף העליון בו עצרנו להפסקה, (אני היחידי שניכנס לרחצה  במים, שהיו קצת מסריחים). על גב שרף תחתון השקפנו מרחוק בק"מ 39.2.
  • בק"מ 40.5 הנחל מתרחב וסימון השביל פחות ברור, המשכנו במורד הנחל לכיוון צפון עד המפגש עם פסי הרכבת, ומעבר בגשר מעבר המים של הנחל מתחת למסילה. והמשך רכיבה לכיוון צפון על חלקי דרך וקצת רכיבה בכיוון כללי צפון עד המיפגש עם דרך העפר הטובה של המפעלים בק"מ 44.
  • ק"מ 44 עד 51.2 רכיבה על הדרך הרחבה של מפעלי צין עד סיום המסלול בחנייה החיצונית של מפעלי צין בק"מ 51.2.

הערות ואזהרות

המפה באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

המפה באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קלומטרים מתחילת המסלול

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא Ramon-Nahal-Hava-Sharaf-to-Zin-p5-1024x576.jpeg
הפסקת קפה בציר האוכפים
חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא Ramon-Nahal-Hava-Sharaf-to-Zin-p11-1-576x1024.jpeg
מפל בנחל טרף ק"מ 31.8
גב שרף עליון ק"מ 36.5
גב שרף עליון

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216