אורך המסלול: 30.5 ק"מ
נקודת ההתחלה והסיום: לצד דרך העפר בצל העצים קרוב ליד אזור התעשייה חבל מודיעין
יום שישי: 30.10.2020

דרכים

כביש: ק"מ 13.3 עד 13.7 // ק"מ 18.1 עד 18.4 // ק"מ 19.9 עד 20 // ק"מ 24.6 עד 24.4
דרך עפר: כ- 600 מ' בתחילה ובסיום המסלול // ק"מ 4 עד 7.7 // ק"מ 13.7 עד 14.5 // ק"מ 16.5 עד 18.1 // ק"מ 18.4 עד 19.9 // ק"מ 23.2 עד 24.6 // ק"מ 25.4 עד 26.9 // ק"מ 28.4 עד 28.7
סינגלים: רוב המסלול סינגלים ס"כ כ- 18 ק"מ // ק"מ 0.6 עד 4.3 // ק"מ 7.7 עד 13.1 // ק"מ 14.5 עד 16.5 // ק"מ 20 עד 23.2 // ק"מ 26.9 עד 32.4

מסלול זה משלב ומחבר בין שני סינגלים מעגליים, סינגל שוהם וסינגל חדיד (בן שמן הירוק).  בין שני הסינגלים ממוקם מושב בית נחמיה. המרחק בין שני הקצוות הקרובים של הסינגלים הוא כ- 3 ק"מ. למסלול הוספתי בנוסף על שני הסינגלים הנ"ל עוד קטע קצר ביער בין שמן. שני הסינגלים, סינגל שוהם וחדיד מסומנים ונראים היטב בשטח והם בשימוש רב.

את הרכב ניתן להחנות באזור התעשייה חבל מודיעין. אני הפעם חניתי לצד דרך העפר, בצל העצים (בקרבת אזור התעשייה)

• תחילת הרכיבה עד הכניסה לסינגל שוהם בק"מ 0.6 היא על דרך לבנה. הכניסה לסינגל היא בצד מזרח של הדרך, מתחילת הסינגל ועד ק"מ 1.4 הסינגל בעלייה וישנם כמה מעברים של מדרגות סלע , ובהמשך הסינגל זורם.
  • בק"מ 2.4 מסלול הסינגל עובר על קטע קצר של כ- 100 מ' בדרך עפר, העזיבה של דרך זו לצפון מזרח מעט מוסתרת. באזור ק"מ 3.2 עד 3.7 ישנם מספר גינות סלעים ובק"מ 4 מסתיים קטע הסינגל הראשון. כאן המשכתי עם דרך העפר בירידה מתונה לדרום.
  • בק"מ 4.5 הדרך נכנסת לנחל בית עריף וממשיכה מעט בנחל לכיוון מערב, בצומת הדרכים בק"מ 4.7 פניתי לעלייה לדרום.
  • בק"מ 5.8 נכנסתי למושב בית נחמיה דרך השער החקלאי. עם דרך חציתי את המושב לדרום ובק"מ 7.3 יצאתי מהמושב ופניתי לדרום מזרח למעבר מתחת לגשר כביש 6. מיד לאחר מעבר הגשר פניתי לדרום-מערב לדרך החוצה את נחל נטוף ועם הדרך המשכתי בעלייה מעט תלולה לדרום עד המפגש עם סינגל חדיד בק"מ 7.7
  • עם סינגל חדיד פניתי לצפון מערב, בק"מ 10.45 הסינגל לא מסומן בצורה ברורה , וכן גם בק"מ 12.66 (במקום זה ישנו מסלול נוסף) , בין ק"מ 12.66 ועד 13.1 ישנם מספר מעברים מאתגרים. סיום חלק זה של הסינגל במפגש עם דרך העפר ליד חניון חנה וסע בק"מ 13.18
  • במפגש עם הכביש בק"מ 13.3 המשכתי לדרום למעבר מתחת לגשר ועם הכביש המתעקל עליתי לכיוון מזרח. במפגש עם כביש מצפה מודיעין בק"מ 13.7 פניתי עם הכביש לצפון ומיד לאחר מכן ימינה לדרך העפר למזרח.
  • בק"מ 14.3 הכניסה לסינגל "הלנה ראפ" למזרח נחסם. פניתי בירידה עם דרך העפר עד ק"מ 14.5 ונכנסתי לסינגל שתחילתו לצפון במקביל לדרך בה ירדתי ובהמשך הסינגל עובר במקביל לכביש 443 לדרום-מזרח. סינגל זה הוא שילוב של מספר מעברים טכניים וסיומו בדרך העפר בק"מ 15.2.
  • בק"מ 15.2 פניתי לדרום עם דרך העפר ולאחר כ- 50 מ' בצומת הדרכים המשכתי לדרום, עברתי בצמוד לפסל המוצב במקום שלצדו מתחיל סינגל "אייה" ועם הסינגל המשכתי עד המפגש עם הדרך הלבנה בק"מ 15.5 בה פניתי ימינה לדרום מערב.
  • בק"מ 15.66 פניתי לדרך עפר בעלייה קצרה למזרח, לאחר כ- 20 מ' פניתי לדרום מערב ונכנסתי לסינגל העובר בין העצים. עד ק"מ 15.9 הסינגל בכיוון דרום מערב, ומק"מ 15.9 עד 16.4 הסינגל בכיוון דרום מזרח, הסינגל חוצה את הדרך הלבנה בק"מ 16.38 וממשיך בירידה לדרום עד המפגש עם הדרך בק"מ 16.48.
  • מק"מ 16.48 גלשתי בירידה לדרום, הדרך מתעקלת למזרח והופכת סלולה לאורך של כ-200 מ'. הדרך ממשיכה בעלייה מתונה כדרך לבנה שבה מספר קטעים סלולים, עד המעבר בגשר שמתחת לכביש 443 בק"מ 18.2.
  • כ- 100 מ' אחרי מעבר הגשר פניתי בק"מ 18.3 למערב במעלה הכביש 4466 ובצמוד לחיבור לכביש 443 עליתי בעלייה צרה לדרך שמצפון לכביש 443
  • עם דרך זו המשכתי במקביל לכביש 443 עד המפגש עם כביש מתקן אדם בק"מ 20. בכביש פניתי בעלייה לדרום מערב ובק"מ 20.09 ישנו מעבר ניסתר ממערב לחיבור לסינגל חדיד וסינגל "פילו". בק"מ 20.25 בצומת הסינגלים פניתי לימין בירידה למזרח ומיד לאחר מכן פנייה שמאלה לצפון-מערב לסינגל "פילו" אתו המשכתי עד החיבור עם סינגל חדיד בק"מ 20.6 (לפני החיבור לסינגל חדיד עברתי כ- 30 מ' באזור רכיב, ללא דרך מוגדרת).
  • ק"מ 20.6 עד 23.2 רכיבה על סינגל חדיד, במפגש עם הדרך בק"מ 23.2 עזבתי את סינגל חדיד ופניתי בירידה לצפון לכיוון נחל נטוף (לדרך בה רכבתי בכיוון ההפוך). חציתי את הנחל בק"מ 23.5 ומיד אחרי הנחל פניתי לצפון מערב למעבר מתחת לגשר כביש 6.
  • עם דרך העפר לכיוון צפון-מערב נכנסתי לתחום מושב בית נחמיה ובמפגש עם כביש רח' הורד בק"מ 24.6 פניתי לצפון. בק"מ 25.3 במפגש עם הכביש הראשי של המושב, חציתי את הכביש לצפון, עברתי ליד המכולת המקומית ויצאתי מהמושב דרך השער בק"מ 25.6.
  • בצומת השבילים בק"מ 25.8 פניתי לצפון – מזרח, ובקטע המסלול שבין צומת הדרכים בק"מ 26.5 ועד סינגל שוהם (ק"מ 26.9 ) עברתי בדרך בה רכבתי בכיוון ההפוך בראשית המסלול.
  • בק"מ 26.9 פניתי למערב והתחלתי את חציו השני של סינגל שוהם. עד ק"מ 28.4 רכיבה בסינגל בעליה ומק"מ 28.4 עד 28.7 מסלול הסינגל על דרך עפר. בצומת שבילים בק"מ 28.7 פניתי עם הדרך לצפון ולאחר כ- 20 מ' ממשיך הסינגל ממזרח לדרך.
  • ק"מ 28.7 עד 29.7 הסינגל בירידה, ובק"מ 29.7 מתחילה עלייה שבחלקה משלבת מספר מעברי סלעים, באזור ק"מ 30.4 העלייה מתמתנת כאן הסינגל פחות ברור (ישנם במקום מספר סינגלים) וגם באזור ק"מ 31 סימון בסינגל פחות ברור.
  • סיום הסינגל בק"מ 32.4 מפגש עם הדרך בה התחלתי את הרכיבה, עם הדרך פניתי לירידה לצפון ואתה המשכתי עד סיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216