אורך המסלול: 47.2 ק"מ
טיפוס מצטבר: 293 מ' (ירידות כ- 1100מ')
נקודת התחלה: חניון מצודת בריה – הר נועזים
נקודת הסיום: גשר אריק חיבור הירדן לכינרת.
יום חמישי: 2.8.2018

דרכים

כביש: מק"מ 1 עד ק"מ 1.7
דרכי עפר: רוב המסלול דרכי עפר
סינגלים: חלק מסינגל בריה (ק"מ 1.6 עד 9.5)

המסלול:

• המסלול ברובו ירידה. תחילתו בהר נועזים גובה 910+ מ' מעל פני הים וסופו בחיבור הירדן לכינרת גובה 200- , רוב המסלול על דרכי עפר, והוא משלב רחצה בירדן באזור – ק"מ 26.2 וכן בסוף המסלול.
  • תחילת הרכיבה בירידה בדרך מונגשת, ירידה עד ק"מ 1 מפגש עם הכביש, כאן רכבנו כ- 700 מטר על הכביש עד המיפגש עם סינגל בריה בק"מ 1.7 .
  • ק"מ 1.7 עד 9.5 ירידה בסינגל בריה, בק"מ 9.5 עזבנו את הסינגל, וירדנו בדרך עפר לכיוון מצפה חן.
  • ממצפה חן ק"מ 9.7 עד ק"מ 11 ירידה עד נחל חסף, ומכאן עליה קצרה עד ק"מ 11.5 והמשך ירידה עד ק"מ 13.8 מיפגש עם דרך חקלאית סלולה.
  • ק"מ 13.8 עד 14.9 על הדרך הסלולה לכיוון צפון עד המיפגש עם כביש 40, חצינו את הכביש ורכבנו על דרך עפר במקביל לכביש דרומה עד ק"מ 15.8, ופנינו במורד הערוץ מזרחה, ירדנו עם הדרך עד ק"מ 16.6 כאן הדרך היתה חסומה, רכבנו בשטח ללא דרך עד ק"מ 17.
  • ק"מ 17 עד ק"מ 24.5 ירידה לצד נחל מחניים עד המיפגש עם כביש 918, כאן חצינו את הכביש, בצמא לרחצה ירדנו בצמוד למתחם רפטינג נהר הירדן, לבדוק אפשרות רחצה. (המקום היה רועש, המשכנו למצא מקום אחר)
  • ק"מ 25 עד ק"מ 27 רכיבה על דרך במקביל לירדן, בק"מ 26 עצרנו לרחצה מרעננת בירדן.
  • ק"מ 27 עד ק"מ 27.6 לא קיימת דרך מלאה, רכבנו בשטח עד החיבור לדרך העפר בק"מ 27.6
  • ק"מ 27.6 עד ק"מ 28.3 לאורך הירדן עד הגעה למתחם סוף הרפתינג, כאן עלינו לכיוון דרך העפר הטובה של הירדן ההררי.
  • ק"מ 28.6 עד 39.4 על דרך הירדן ההררי, השומרת על קו גובה עד ההגעה לכביש העולה לכרכום. כאן פנינו עם הדרך למזרח, לירידה לכיוון הירדן.
  • ק"מ 39.3 עד ההגעה לגשר הדודות ק"מ 42
  • ק"מ 42 עד 44.5 על דרך עפר ברורה (במקביל לנחל הירדן אך לא צמוד לו), כאן ירדנו לאזור בעייתי לרכיבה, וחזרנו לדרך בק"מ 45.4.
  • ק"מ 45.4 עד 46 על דרך עפר טובה, כאן עקפנו אזור בוצי של עבודות עפר מקומיות, והמשכנו עד סיום המסלול בגשר אריק

הערות ואזהרות

המפה באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

המפה באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קלומטרים מתחילת המסלול

רחצה בירדן ק"מ 26
רחצה בירדן בסיום המסלול

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216