אורך המסלול: 17.4 ק"מ
טיפוס מצטבר: 253 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: חניון מגרשי הספורט בין אצטדיון טדי, ופייס ארנה.
יום ראשון: 14.5.2017

דרכים

כביש: טיול אורבני רוב המסלול על המדרכות בצידי ורחובות העיר.
דרך עפר: קטעים קצרים מאוד.
סינגלים: ללא.

חניתי את הרכב בחניון מגרשי הספורט בין אצטדיון טדי ופייס ארנה, ויצאתי לסיבוב קצר לטיול אורבני, רוב המסלול על המדרכות וברחובות העיר.

• מחניון המכוניות תחילת הרכיבה לכיוון דרום, לכיוון רח' דרך דוד בנבנישתי בו פניתי למזרח, ברכיבה לאורך כ- 50 מ' ללא שביל מסודר, התחברתי למסלול פארק המסילה.
  • [כיום מבוצעות במקום עבודות והמעבר חסום, הכניסה לפארק המסילה היא דרך רח' אלמליח, הוספתי את המסלול לשם באדום.]
  • עד ק"מ 4 עליה לאורך פארק המסילה – הפארק ניבנה לאורך נתיב מסילת הרכבת הישנה לירושלים, שהפסיקה לפעול בשנת 1998 עקב מצב תחזוקה הבעיתי של הקו. המסלול בפארק שוקק פעילות, ונוח לרכיבה, במקום מסלולים לאופניים ומסלולי הצעידה מופרדים.
  • בק"מ 4 פניתי לרחוב בית לחם החוצה את מסלול הפארק, ואיתו רכבתי עד רח' יצחק א. כרמיה ק"מ 4.3 . רח' יצחק א. כרמיה הוא רחוב מקסים השייך לשכונה היפה: עמק רפאים – המושבה הגרמנית.
  • ברחוב עמק רפאים בק"מ 4.5 פניתי ימינה לצפון מזרח, ולאחר כ- 150 מ' פניתי לשמאל לרחוב מרטין לותר קינג, בכיכר הגדולה בק"מ 4.8 פניתי למערב לרח' דובנוב המתחבר לרח' שופן.
  • מרח' שופן פניתי לרח' הנשיא בק"מ 5.7 (בהמשך רחוב הנשיא כ- 100 מ', ממוקם בית הנשיא), והמשכתי דרך רח' האר"י .
  • בק"מ 6 פניתי לרחוב עזה המתחבר לרח' הרצוג, ואיתו ירדתי לעמק המצלבה בק"מ 6.6 .
  • בצומת של רח' הרצוג, רח' חיים עזז ועמק המצלבה, פניתי לצפון לרחוב הצדדי רוסטובל, ואיתו המשכתי עד למנזר עמק המצלבה. לאחר ביקור קצר במנזר, המשכתי לצפון, עד המדרכה החוצה את המדשאה ועולה לכיוון מערב בק"מ 7.1, עם המדרכה המשכתי עד המפגש עם רח' רופין ק"מ 7.6
  • ברח' רופין פניתי לצפון מערב, בהמשך רח' רופין מתחבר לרח' שדרות וולפסון ואיתו חציתי את כביש 50 בגין בגשר שמעל, והמשכתי עד ר"ח הרצל ק"מ 8.9.
  • עם רחוב הרצל המשכתי לאורך תווי הרכבת הקלה, עברתי ליד הר הרצל והמשכתי עד רח' זנגוויל ק"מ 11.5 בר' זנגוויל פניתי שמאלה לכיוון דרום ולאחר כ- 100 מ' בכיכר שוב לשמאל לרח' תורה ועבודה.
  • מרחוב תורה ועבודה פניתי בכיכר בק"מ 12 לרח' קדיש לוז ירידתי בגלשה עד הכיכר בק"מ 13, בכיכר פניתי לרח' פרץ ברנשטיין, איתו המשכתי עד הפנייה לרח' נזר דוד בק"מ 13.6 ובהמשך לאחר כ- 50 מ' בכיכר המשכתי למערב לרח' מיכאל אבי יונה.
  • ברחוב אבי יונה בק"מ 13.9 פניתי ימינה לגינה הציבורית, חציתי את גן המשחקים הגדול, והתחברתי לרחוב קטן משה שרת (זה רחוב קטן ללא מוצא, והוא מקביל וממערב לרחוב הדגול משה שרת), מרחוב משה שרת הקטן התחברתי לדרך רח' ברכה צפירה, לרחוב מושה שרת הגדול.
  • ברחוב משה שרת רכבתי לכיוון מערב כ 150 מ' עד העלייה ימינה לגשר הולכי הרגל ק"מ 14.5 , הגשר עובר מעל רח' משה שרת ומוביל וניכנס לשכונת מנחת מלחה, לסמטאות רח' קדושי סטרומה.
  • בשכונת מנחת מלחה, המשכתי בפיתולי סמטאות רחוב סטרומה, עד המפגש עם צומת 5 סימטאות – רחובות בק"מ 15, כאן פניתי לרחוב פטריה לכ- 20 מ', עברתי ליד המסגד שבמקום, ופניתי לדרום מערב לרחוב הדישון.
  • ברחוב הדישון רכבתי עד הכיכר בק"מ 15.5 , מכאן פניתי לרח' האייל וגלשתי איתו בירידה עד הכיכר והמפגש עם רח' אגודת ספורט הפועל, בו פניתי שמאלה לכיוון מזרח לכיוון אצטדיון טדי. עברתי מצפון לאצטדיון ומשם למגרש החניה לסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

מנזר עמק המצלבה מבט לדרום מזרח, ק"מ 7.5
כביש בגין 50 ק"מ 8.7

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216