אורך המסלול: 41.2 ק"מ
טיפוס מצטבר: 612 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: חניית הרכבים ליד קייקי כפר בלום.
יום שישי : 2.7.2021

דרכים

כביש: כ- 200 מ' בתחילת ובסיום המסלול בכפר בלום // ק"מ 4.5 עד 8.9 // ק"מ 8.9 עד 10.1 בקיבוץ שמיר // ק"מ 14.6 עד 20.2 על ציר הנפט // ק"מ 22.1 עד 25.1 על ציר הנפט // ק"מ 25.1 עד 27.6 // ק"מ 27.6 עד 28.3 בקיבוץ שניר // ק"מ 34 עד 34.
דרך עפר: רוב המסלול על דרכי עפר.
סינגלים: ק"מ 28.5 עד 31

המסלול:
מסלול עם רוכבי אהבת חינם מעמק הירדן, תכנן והוביל את הטיול ניר עתיר:
כפר בלום, עלייה לקיבוץ שמיר, עלייה לציר הנפט, קיבוץ שניר, נחל חרמון ונהר הירדן, וחזרה לכפר בלום.

• את הרכיבה התחלנו ממגרש החנייה של קייקי כפר בלון, רכבנו על הכביש הפנימי הקפנו מצפון וממזרח את בניין אולם הכדורסל (מגרש הבית של גליל עליון), וחצינו את נהר הירדן לצד המזרחי על הגשר. בצד המזרחי של הירדן פנינו לדרום ורכבנו לאורך הנחל עד המפגש עם כביש 977 בק"מ 4.5.
  • ק"מ 4.5 עד 5.4 רכבנו למזרח לצד הכביש, ובק"מ 5.4 פנינו בצומת לצפון. בצומת בק"מ 6.8 פנינו למזרח והתחלנו את העלייה על הכביש לקיבוץ שמיר, נכנסנו לקיבוץ (ק"מ 9) ורכבנו על הכביש הפנימי הראשי, בתחילה למזרח, ובהמשך הכביש מתעקל לצפון, השער הראשון דרכו תכננו לצאת מהקיבוץ בק"מ 9.9 היה סגור. המשכנו ברכיבה לצפון ויצאנו מהקיבוץ דרך המחסום שבק"מ 10.37.
  • מק"מ 10.4 המסלול הוא במגמת עלייה ארוכה של כ- 8.2 ק"מ, עד ק"מ 14.6 רכיבה על דרך לבנה שרובה עלייה מתונה, ומק"מ 14.6 עד 18.6 הרכיבה היא על ציר הנפט הסלול. על ציר הנפט הרכיבה היא שילוב של ירידות קצרות ועליות וחוזר חלילה עד שיא העלייה בק"מ 18.6.
  • מק"מ 18.6 במהירות גלשנו על הכביש בירידה, ובעיקול הכביש בק"מ 20.2 עזבנו את ציר הנפט ופנינו לדרך עפר לצפון מזרח לכיוון עין פיט, העלייה לעין פיט שחלקה הקטן מעט תלולה, הייתה מורגשת לאחר צבר העליות, אך היא בהחלט שווה את המאמץ. בעין פיט יש צל ומעיין יפה בו ניתן לטבול ולהצטנן, שם כמובן ישבנו להפסקה למנוחה ולקפה.
  • מעין פיט חזרנו לציר הנפט באותה הדרך בה באנו, ועל ציר הנפט המשכנו בירידה עד המפגש עם כביש 99 בק"מ 25.1, עם הכביש המשכנו צפונה ובצומת בק"מ 26.4 פנינו לדרום לכיוון שניר ושמורת הבניאס.
  • השער לקיבוץ שניר ( ק"מ 27.5) דרכו תכננו להמשיך את הרכיבה היה סגור, חיכינו כמה דקות במקום עד פתיחת השער ע"י רכב שניכנס לקיבוץ והמשכנו את דרכנו על כביש הקיבוץ לכיוון דרום.
  • בק"מ 28.3 יצאנו משער הקיבוץ לכיוון בית הקברות של הקיבוץ ובק"מ 28.5 התחלנו את הירידה לכיוון נחל חרמון. לאחר כ- 200 מ' בצומת השבילים פנינו בירידה לכיוון צפון וירדנו לנחל ולטנק T 34 הסורי ההפוך שנימצא במקום.
    (להרחבה על סיבת הימצאות הטנק במקום זה ועל קרב הגרסאות בנושא).
  • מהנחל חזרנו באותה הדרך למעלה והמשכנו את הרכיבה לאורך הנחל, רוב המסלול לאורך הנחל ניתן לרכיבה, ישנם מספר נקודות בהם יש לרדת מהאופניים.
  • בק"מ 30.9 חצינו את הנחל על גשר שיש במקום, והמשכנו את הרכיבה בגדה המזרחית של הנחל, כאן בגדה המזרחית הדרך מתרחבת, ומק"מ 31.8 עד 34 הרכיבה היא על דרך לבנה.
  • ק"מ 34 עד 35 רכבנו על הכביש המוביל לקבר נבי יהודה לכיוון מערב עד המפגש עם כביש 918 בק"מ 34.8 חצינו את הכביש והמשכנו את הרכיבה על הדרך לדרום.
  • ק"מ 35 עד 39.5 רכבנו לצד נחל חרמון ובהמשך עד ק"מ 40 לצד נהר הירדן, חלק מהדרך בצמוד לנחל בצל וחלקה היא מרוחקת
  • בק"מ 40 לאחר חציית כביש 9779 רכבנו לדרום על הטיילת היפה שבמקום ובק"מ 41 חצינו לצד שני של הירדן, היקפנו את אולם מגרש הכדורסל ממזרח ומצפון וחזרנו לחניית הרכבים.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

סכר בירדן ק"מ 1.3
עין פיט ק"מ 21.2
עין פיט
עמק החולה מבט לדרום מערב ק"מ 28.5
ירידה לנחל חרמול לטנק הסורי ק"מ 29
הטנק הסורי T32 על גדות נחל חרמון
נחל חרמון ק"מ 30

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216