אורך המסלול: 60 ק"מ
טיפוס מצטבר: 279 מ' // ירידות כ- 1100 מ'
נקודת ההתחלה: הר מירון, חניית הרכבים ליד חורבת חממה
נקודת הסוף: חנייה מצפון לגשר אריק.
יום חמישי: 2.3.2023

דרכים:

כביש – דרך סלולה – מידרכה: סה"כ כ- 6.5 ק"מ.
דרך עפר: רוב רובו של המסלול דרך עפר סה"כ כ- 50.7 ק"מ.
סינגלים: סה"כ כ- 2.8 ק"מ.

המסלול בקצרה:

במזג אוויר אביבי יצאנו למסלול נחמד היורד מהר מירון לכינרת. ירדנו לאורך נחל ציבעון ונחל דישון עד לירדן, ומשם לאורך הירדן עד גשר אריק.
בדרך עצרנו לרחצה ראשונה בבריכות שונדי הצלולות בנחל דישון, ועצירה נוספת בירדן ההררי, בקיצור יופי של יום.

תאור המסלול

• לאחר שעברנו בגשר אריק והשארנו רכב בחניית הרכבים בצידו הדרומי של הגשר, עלינו להר מירון, חנינו את הרכב בחניון חממה ועם מסלול שביל ישראל המסומן התחלנו את הירידה לצפון.
  • קטע זה של המסלול עד המפגש עם כביש 89 (ק"מ 2.6) הוא קטע מעט טכני העובר בתוך החורש הצפוף.
  • לאחר חציית הכביש המשכנו את הירידה עם דרך העפר ובק"מ 4 עזבנו את שביל ישראל (הנכנס לחורש הצפוף לקטע לא רכיב) והמשכנו עם הדרך העולה לצפון. בק"מ 4.5 עלינו כ- 150 מ' בעלייה די תלולה ובצומת השבילים בק"מ 4.65 פנינו עם הדרך להמשך הירידה למערב.
  • בק"מ 6 החלטנו לבדוק את עבירות הדרך היורדת לדישון לדרום מזרח בסימון כחול. עזבנו את הדרך בה תכננתי לרכב, וירדנו בדרך הקטנה הפונה לדרום. כאן 300 המטרים הראשונים עבירים, לאחר מכן 200 מ' בירידה תלולה בהליכה שמידי פעם האופניים על הכתף עד ק"מ 6.5, מכאן המשכנו את הרכיבה.
    [קטע המסלול המתוכנן והרכיב מצורף במפת IHM באדום]
  • נכנסנו לרגע לעין חלב שזרם יפה, והמשכנו את הירידה בדרך שלאורך הנחל. במפגש עם כביש 899 לא חצינו בגשר שתחת הכביש, התחברנו עם הדרך לכביש (ק"מ 9.3) ולאחר כ- 150 מ' ירדנו חזרנו לדרך שמצפון לכביש.
  • הדרך היורדת לאורך הנחל חוצה את הערוץ פעמים רבות, בעבר בתקופת האביב חצינו את הנחל הזורם במעברי המים (לסרטון מטיול לפני שנה), הפעם הנחל האכזב אכזב והיה רובו יבש וממעברי המים המוסיפים עניין ואתגר נשאר רק מעבר קופצני.
    אך מה לנו להתאכזב כשמסביב הכול פורח, ומרבדים של פריחה צהובה ורודה ואדומה מקשטים לנו את הנוף.
  • עם הדרך היורדת חצינו את כביש 899 בק"מ 12.5, ומעין אביב הנובע (ק"מ 16) המשכנו במורד הדרך לצד הנחל הזורם עד ק"מ 17.3, כאן עזבנו את השביל 4/4 וירדנו עם הסינגל המתקרב לערוץ הנחל עד לברכות שונדי (ק"מ 17.6). עצרנו להפסקת קפה ורחצה, לאחר מכן חזרנו לאחור והמשכנו את הירידה בשביל שלאורך הנחל.
  • למיטב ידעתי ברכות שונדי יבשות בחודשי הקיץ, חברת מקורות השאבת את מי מעיין אביב אינה מזרימה מים בקיץ.
  • בק"מ 20.4 חצינו את כביש 886, חצינו את הדישון בגשר בק"מ 20.9 והמשכנו בירידה לאורך הנחל. בק"מ 25.4 הדרך עוזבת את אפיק הנחל, ולאחר כ- 200 מ' הופכת לכביש סלול. עברנו בגשר תחת כביש 90 (ק"מ 27.9) ובצידו המזרחי של מחלף הכניסה לאיילת השחר (ק"מ 28.2) פנינו לדרך למזרח והמשכנו את הירידה.
  • בצומת השבילים בק"מ 29.5 פנינו לצפון, עברנו בין המטעים והשדות, ובצומת לפני ערוץ הדישון (ק"מ 30.6) פנינו למזרח. עם הדרך שלצד ערוץ הדישון עברנו ליד קיבוץ חולתה, ובצומת השבילים בק"מ 34 פנינו לצפון חצינו את הדישון ולאחר כ- 150 מ' בצומת פנינו למזרח וירדנו לכיוון הירדן.
  • לאורך הירדן פנינו בק"מ 35 לדרום ועם הדרך עלינו לכביש 918 (ק"מ 36.3), חצינו את הכביש וממש לפני גשר הפקק פנינו לדרך לדרום והמשכנו את הרכיבה לאורך הירדן.
  • בק"מ 38.5 נכנסנו למתחם הרפטינג להפסקת גלידה קצרה ובהמשך הרכיבה בק"מ 39.5 הגענו לאזור בוצי מאוד, חזרנו מעט לאחור וללא שביל מאוד ברור עלינו בתלילות (שחלק מהזמן האופניים על הכתף) עד לדרך שמעל, איתה המשכנו עד המפגש עם כביש 91 (ק"מ 41).
  • עם דרך הירדן ההררי הטובה המשנו לדרום עד ק"מ 44.9, כאן בצומת השבילים פנינו לדרום והמשכנו את הרכיבה בדרך המקבילה מעל לדרך הירדן ההררי. בצומת השבילים בק"מ 45.8 פנינו בשביל למזרח, ועם הדרך העוברת בשטחי המרעה המוסיפה קצת עניין ביחס לדרך הירדן המקבילה, המשכנו לדרום עד לחיבור לדרך הירדן ההררי בק"מ 49.
  • עם דרך הירדן ההררי הטובה הגענו לכביש הכניסה לכרכום (ק"מ 52.5), ממש לפני הכביש פנינו למזרח וירדנו עם הכביש לכיוון הירדן. בדרך הקרובה לירדן פנינו לצפון וירדנו רגלית כ- 30 מ' לאזור בו ניתן להיכנס בצורה נוחה לירדן.
  • לאחר רחצה והתרעננות במים הקרים, חזרנו לאחור והמשכנו את הרכיבה לדרום. בצומת השבילים בק"מ 56 פנינו לדרום מזרח ובק"מ 57.7 הקפנו אזור בוצי.
  • בצומת בק"מ 58 פנינו למערב ועם הדרך המשובשת והקופצנית מעט הגענו עד גשר אריק (ק"מ 59.1) הצצנו על החומה שהוצבה במקום למניעת הכניסה לגשר, חזרנו לאחור ועם הדרך המשכנו לכביש 87 (ק"מ 59.7).
  • לצד הכביש (במעבר הולכי רגל) חצינו את הגשר הצר שמעל הירדן ועם הכביש הגענו לסיום המסלול בחניית הרכבים בצד הדרומי של גשר אריק.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

בנחל דישון (ק"מ 12.7)
בריכות שונדי ק"מ 18
בירדן ההררי ק"מ 55.4

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216