אורך המסלול: 35.3 ק"מ
טיפוס מצטבר: 567 מ'
נקודת ההתחלה והסיום: קיבוץ אלרום.
יום שישי: 30.4.2021

דרכים

כביש: באזור כבישים צדדים רבים- דרכי עפר שסלולות למניעת מיקוש, כמחצית מהמסלול על כבישים (כ- 18.5 ק"מ).
דרך עפר: כמחצית מהמסלול דרכי עפר (כ- 14 ק"מ).
סינגלים: קטע קצר של סינגל מרום גולן מק"מ 9.9 עד ק"מ 12.3.

שבחוץ אביב, והירוק של החורף הפך לצהוב ברוב הארץ, הצטרפתי לטיול צפוני שמסביב עדיין ירוק, והאגמים והמאגרים מלאים. טיול עם החבורה הנחמדה של רוכבי אהבת חינם מעמק הירדן.

• את הרכיבה התחלנו מקיבוץ מרום גולן,החנינו את הרכבים בחניה מאחורי אולפני מרום גולן (לבקשת חברי הקיבוץ שלא לחנות ליד חדר האוכל), עד ק"מ 1.4 רכבנו בדרך עפר לצד כביש 98 לכיוון צפון.
  • ק"מ 1.4 עד 3.3 ירידה בדרך עפר לכיוון דרום מערב, עד פיצול השבילים בו פנינו לדרום מזרח, ולאחר כ- 400 מ' במפגש עם כביש 9799, פנינו על הכביש לכיוון דרום מערב עד ק"מ 4.1
  • מק"מ 4.1 פנינו מהכביש לדרך עפר לכיוון דרום מזרח ולאחר כ- 100 מ' בפיצול השבילים פנינו דרומה לכיוון הדיר שישנו במקום, עד ק"מ 4.9 רכיבה על דרך עפר שלאחר מעבר הדיר הדרך נראתה פחות בשימוש.
  • ק"מ 4.9 בפיצול השבילים פנינו לכיוון מערב, והמשכנו עד פיצול השבילים בק"מ 5.2 בו פנינו עם דרך העפר לדרום, גלשנו עם הדרך בירידה, בפיצול בק"מ 6.1 ובק"מ 6.4 המשכנו דרומה, עד העלייה והמפגש עם כביש 959 בק"מ 8.7.
  • מהכביש בק"מ 8.7 פנינו למזרח, ורכבנו לצד הכביש עד הפניה לדרום לכיוון למרום גולם בק"מ 9.5, מכאן המשכנו לצד הכביש עד ק"מ 9.9 כניסה לסינגל מרום גולן.
  • הסינגל עובר באזור מיוער שחלקו מוצל. עם סוף החורף הסינגל היה עם עשביה רבה ועם לא מעט ענפים שבורים שחסמו חלקית את המעבר (כנראה מהשלגים שהיו במקום). עקב כך שהסינגל היה פחות מתאים לחלק מחברי הקבוצה הוחלט בק"מ 12.3 לצאת מהסינגל חזרה לכיוון הכביש ולוותר על הסיבוב הסינגל המלא.
  • בק"מ 12.5 פנינו על הכביש לדרום, עברנו את מרום גולן והמשכנו עד הצומת עם הכיכר בק"מ 14.6, בצומת המשכנו עם הכביש בעליה לכיוון הר אביטל לדרום, עד דרך העפר ועזיבת הכביש לכיוון דרום בק"מ 16.6 , (דרך זו היא חלק משביל הגולן) בנקודה זו קיבלנו סקירה של ניר עתיר על האזור הנשקף לרגלי הר אביטל.
  • מק"מ 16.6 הדרך יורדת ומקיפה את הר אביטל מדרום וממזרח, הדרך ממוקמת מאחורי סוללת עפר שמגינה מירי ומסתירה את התצפית למזרח, על הסוללה יש סינגל שחשוף לנוף עם תצפית יפה על כול האזור למזרח.
  • בק"מ 19.6 חצינו את הכביש עלינו עם דרך העפר למערב ובהמשך לצפון, ובק"מ 19.9 עזבנו את ציר שביל הגולן, וירדנו עם דרך שממשיכה לצפון, עד המפגש החוזר עם הדרך הסלולה (כביש) בק"מ 21, כאן פנינו עם הכביש למערב, ובק"מ 21.4 פנינו לדרך העוקפת את מאגר בנטל.
  • ק"מ 21.4 עד ק"מ 22.4 על הדרך העוקפת את המאגר שהיה מלא ויפיפה, כאן מספר נקודות עם עצים בקרבת המים, שתחת אחד מהם ישבנו להפסקת קפה.
  • ק"מ 22.4 מפגש עם כביש 959 אליו פנינו, ולצדו המשכנו עד הצומת בראון בק"מ 24.1, מהצומת המשכנו על הכביש לכיוון מזרח עד הפניה לצפון בק"מ 26
  • ק"מ 26 רכיבה על הכביש לצפון עד הצומת בק"מ 26.7 . בצומת המשך עם הכביש לצפון מזרח, מעבר למרגלות תל ג'ית והמשך רכיבה על הכביש עד ק"מ 28.6.
  • בק"מ 28.6 למרגלות מתחם הטורבינות התפצלה הקבוצה, חלק המשיכו עם הכביש (הכביש עוקף את אזור העלייה התלולה לאנדרטה) לכיוון מערב ולאחר מכן לצפון עד אנדרטת עוז 77 בק"מ 29.2, וחלק המשיכו בהתאם למסלול המצורף: על הדרך הפונה לצפון מערב ועולה בעליה תלולה, שאת חלקה הלכנו ברגל, עד האנדרטה.
  • אנדרטת עוז 77 לזכר הרוגי מלחמת יום הכיפורים שנהרגו במקום היא נקודת תצפית יפה על עמק הבכא הנפרס למזרח ועל הגבול הסורי.
  • מהאנדרטה המשכנו על הכביש לצפון, עברנו למרגלות הר חרמונית עד פיצול השבילים שבק"מ 31.3 בפיצול פנינו עם הדרך למערב, בק"מ 32 בצומת הדרכים פנינו לצפון ולאחר עוד כ- 200 מ' פנינו שוב למערב לכביש בתי הספר של בוקעאתא.
  • מק"מ 32 רכבנו על כביש הכפר למערב עד ק"מ 32.7 , כאן המשכנו על דרך עפר בירידה מהירה לכיוון מערב, עד המפגש עם כביש 98 בק"מ 33.7 , מכאן פנינו לדרום ולצד הכביש המשכנו בירידה עד הכניסה לקיבוץ אל רום ולסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

הר שיפון – תצפית מדרום מערב להר אביטל ק"מ 16.6
בסיס האום – ק"מ 18 מבט למזרח
על גדות מאגר בנטל ק"מ 22
מאגר בנטל
אנדרטת עוז 77 ק"מ 29.2
עוז 77

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216