אורך המסלול: 56.3 ק"מ
טיפוס מצטבר: 692 מ'
נקודת ההתחלה: חניית הרכבים ליד מפעלי אורון.
נקודת הסיום: חניית הרכבים ליד מפעלי צין.
יום שלישי: 22.10.2015

דרכים:

כביש: בתחילת המסלול עד ק"מ 5.1 // בסיום המסלול ק"מ 51.2 עד סוף המסלול (ק"מ 56.3).
דרך עפר: רוב רובו של המסלול דרכי עפר.
סינגלים: ק"מ 19 עד 21.6 // ק"מ 40.8 עד 45.8.

הפעם ירדנו לשני ימי טיול בנגב, ליום הראשון נבחר המסלול לגב זרחן ונחל שרף שפרסם רז גורן לפני מספר שנים, המסלול אינו מעגלי ונדרשת הסעה או הקפצת רכבים של כ- 12 ק"מ, ההקפצה לוקחת כ- 30 דקות (כ- 15 דקות לכול כיוון).

המסלול בקצרה

תחילת המסלול ברכיבה של כ- 5 ק"מ על כביש המפעלים לדרום, מהכביש עלייה ומעבר ברכס הר החלק עד לתצפית היפה על נחל צין (ק"מ 10.4), מהתצפית המשך רכיבה על גב הר רכב ותצפית נוספת על בקעת צין לדרום ולמערב (ק"מ 18.5). מהתצפית ירידה בסינגל לגב זרחן היפה והמרשים ומהגב בדרכי עפר ירידה במורד נחל זרחן ונחל צין עד נחל חווה. מנחל חווה עלייה בדרכי עפר עד לראש נחל שרף ומשם ירידה בסינגל לאורך נחל שרף היפיפה, חציית אזור שטחי כרייה שבנחל צין עד כביש המחצבות שלאורך הנחל ועם הכביש רכיבה עד מפעלי צין לסיום המסלול

תאור המסלול

• משער מפעלי אורון התחלנו את הרכיבה על הכביש לצפון מזרח ולאחר כ- 300 מ' בצומת פנינו לדרום מזרח. רכבנו על הכביש המוביל למפעלי צין ובק"מ 5.1 עזבנו את הכביש ופנינו לדרך העפר לדרום.
  • עם הדרך הברורה עלינו וטיפסנו לדרום, בשיפולי הר החלק בק"מ 6.6 הדרך פונה למערב, עם הדרך המתעקלת בכיוון כללי דרום מערב המשכנו את העלייה ובצומת הדרכים בק"מ 9.3 פנינו למזרח, עלינו עלייה תלולה וקצרה והמשכנו עם הדרך למזרח עד נקודת התצפית היפה בק"מ 10.4.
  • מהתצפית על בקעת נחל צין ירדנו חזרה למערב בדרך בה הגענו ובצומת השבילים בק"מ 11.5 פנינו עם הדרך למערב, בק"מ 11.9 נכנסנו עם הדרך לאפיק הערוץ ועם הערוץ ירדנו עד המפגש החוזר עם הדרך בק"מ 12.8, מכאן עם הדרך המשכנו למערב.
  • בק"מ 13.4 הדרך נושקת לאזור המכרות ועבודות העפר ופונה לדרום מערב, על גבול אזור העבודות עברנו את אזור המכרות לדרום מערב. בק"מ 17.7 הדרך מתקרבת ונצמדת למצוקי בקעת צין ובק"מ 18.5 עצרנו לתצפית על האזור.
  • מהתצפית חזרנו לאחור לצפון ובק"מ 18.8 עזבנו את הדרך ופנינו לסינגל (שביל העיזים) לצפון מערב. ירדנו את האזור המצוקי בק"מ 19 ברגל (כמה עשרות מטרים) והמשכנו את הרכיבה בסינגל בירידה התלולה למערב.
  • בירידה לגב זרחן הורדנו את האופניים בזהירות במצוק (ק"מ 21.2) ועצרנו להפסקה בצל המצוק. מגב זרחן המשכנו את הרכיבה בדרך עפר לאורך נתיב נחל זרחן שהדרך חוצה ועוברת מדי פעם לצד האחר של הערוץ. בק"מ 24.7 נחל זרחן מתחבר לנחל צין ובק"מ 25 חצינו את נחל צין למערב, בצומת השבילים בק"מ 25.6 המשכנו לדרום מזרח עברנו בקרבת מסילת הרכבת (ק"מ 27 28.1) וחצינו את נחל צין למזרח בק"מ 28.3.
  • בצומת השבילים בק"מ 29.4 פנינו לדרום לדרך הנכנסת לערוץ הנחל הרחב, ותחת גשר מסילת הרכבת עצרנו לנוח ולהתקרר (ק"מ 30), לאחר הפסקה יצאנו מערוץ הנחל למזרח והמשכנו את הרכיבה דרומה לאורך נחל חווה, חצינו את כביש המחצבה (ק"מ 31.9), חצינו את הנחל חווה למערב (ק"מ 32.3) ושוב למזרח בק"מ 33.1, כאן עזבנו את הנחל והמשכנו לדרום בדרך שממזרח לנחל.
  • עם הדרך בסימון אדום שתחילתה לדרום המשכנו ועלינו בעלייה מתונה בכיוון כללי דרום מזרח עד ק"מ 39.7, העלייה בדרך חוצה מספר ערוצי נחל שכיוונם לצפון, חוצה את נחל חגור בק"מ 38.4 ממשיכה ועולה עד שיא הגובה (ק"מ 39.7).
  • משיא הגובה המשכנו עם הדרך עוד כ- 300 מ' בירידה לדרום מזרח ובמפגש עם נחל שרף בק"מ 40 פנינו עם הנחל לצפון מזרח. נחל שרף שבאזור זה ניראה שטוח ולא בולט, הופך בהמשך לערוץ יפה ברור ומצוקי, הרכיבה הנהדרת במורד הנחל היא רכיבה מעט טכנית, על בסיס סימון שבילים ירוק. בק"מ 41.9 עצרנו בגב שרף עליון, ובתצפית בק"מ 39.5 השקפנו מלמעלה על גב שרף תחתון.
  • באזור בק"מ 45.7 הנחל מתרחב והשביל פחות ברור, המשכנו במורד הנחל חצינו את פסי הרכבת במעבר המים בק"מ 47.2 ובצמוד למסילה פנינו למזרח. בק"מ 48 פנינו לצפון וחברנו לדרך הרחבה החוצה את אזור שטחי הכרייה לצפון. בצומת עם כביש המחצבות בק"מ 51.1 פנינו עם הכביש לצפון מזרח ואיתו רכבנו עד חניית הרכבים שמחוץ למפעלי צין לסיום המסלול.

הערות ואזהרות

לחץ למפה של המסלול באתר Israel Hiking and Biking Maps

סרטון הוראות להפעלת תצוגת סימוני ק“מ לאורך המסלול Israel Hiking and Biking Maps

לחץ למפה של המסלול באתר עמוד ענן

ישנם דפדפנים בהם הקובץ שיורד יורד עם סיומת txt, במיקרה שכזה לצורך השימוש בקובץ יש למחוק את תוספת ה- txt:
[צורת הקובץ היורד לא תקין: xxxxx.gpx.txt צורת הקובץ הרצוי: xxxxx.gpx]

מפת המסלול עם סימוני המרחקים (קילומטרים מתחילת המסלול)

תצפית על נחל צין מבט לדרום ק"מ 18.5
ק"מ 19.7 מבט למערב
ליד גב זרחן ק"מ 21.5
מתחת לגשר פסי הרכבת ק"מ 29.8

מעונין לקבל עדכון לכל מסלול חדש באתר?

רישום לאתר

שתף

עידו אליאב

אני מטייל כתחביב מילדותי וברכיבה על אופני הרים משנת 2013. את האתר הזה אני בונה, מעדכן ומממן באופן עצמאי והוא פתוח לשירות ציבור הרוכבים והמטילים. טלפון: 052-381-2216

לפוסט הזה יש 2 תגובות

1. רן

היי עידו,
    את המסלול הזה אנו תכננים לירכוב עוד 3 שבועות. יש לנו מספר שאלות:
    1. האם לדעתך בטוח להשאיר את הרכבים בנקודת ההתחלה ובנקודת הסיום? הרכיבה תתקיים בשבת
    2. אני חושב להאריך את המסלול מנקודת הסיום ועד לחצבה. התוואי שמצאתי עובר על שבילים. מאידך, שבילי מדבר נוטים לנדוד ובעיקר לאחר גשמים. האם ידוע לך אם בכלל השבילים האלו רכיבים?